• Dat mijn neus van voren zit en niet opzij! {Grapje} Maar eigenlijk komt dat omdat mijn Nederlandse examens goed zijn gegaan en op mijn opleiding kreeg ik lessen voor Nederlands op een hoger niveau, de examens waren 2F niveau. Dus de extra lessen waren op 3F niveau en aan het einde moest ik ook een soort examen doen, namelijk een presentatie houden en een gesprek voeren. Eigenlijk was ik er best nerveus voor aangezien ik de dag ervoor de presentatie in elkaar had gezet en mij niet had voorbereid op het gesprek. Maar ik heb goeie cijfers gehaald en er zijn vier onderdelen waar ik een cijfer voor kreeg. Met als gemiddelde een 9,0 dus ik mag wel even trots zijn van mijzelf.

    En eerlijk gezegd als iemand mij een paar jaar geleden zulke cijfers zou halen voor mijn Nederlandse examens dan had ik diegene echt keihard uit gelachen. Wat ik ook merk, is dat ik steeds vaker foutjes zie bij andere mensen (vooral bij verhalen) en dat had ik tot voor kort niet, ik bedoel een jaar geleden had ik er gewoon over heen gelezen. Het liefst zou ik die foutjes er meteen uit willen halen.

    Zijn jullie ook ergens blij over qua school of hebben jullie toevallig ook dat foutjes jullie nu meer opvallen?

    [ bericht aangepast op 22 april 2015 - 23:13 ]


    Physics is awesome

    Ohh erg mooi en leuk! (:

    Ik ben ook blij voor school. (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Yay, goed gedaan! ^^

    Foutjes vallen mij al heel lang op, anders zou ik ook wel een heel slechte bèta zijn, haha. Ik merk wel dat ik ook nu nog steeds dingen erbij kan leren. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Uptown schreef:
    Ohh erg mooi en leuk! (:

    Ik ben ook blij voor school. (:


    Inderdaad.

    Waarom ben jij ook blij voor school?


    Physics is awesome

    Wat fijn en knap!
    Ik let heel erg op mijn eigen fouten, maar school bij examens ook, dus het valt helaas wat meer op.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Square schreef:
    Yay, goed gedaan! ^^

    Foutjes vallen mij al heel lang op, anders zou ik ook wel een heel slechte bèta zijn, haha. Ik merk wel dat ik ook nu nog steeds dingen erbij kan leren. (:


    Dankjewel!

    Ja, bèta's horen foutjes te zien anders kunnen ze hun werk niet goed doen, ben ik bang. Jij kan nog dingen bij leren? Ik dacht dat bèta's toch wel bijna alles weten.

    Helaas zie ik vooral foutjes bij anderen en niet zo goed bij mijzelf. Vooral komma's en dt zie ik niet.


    Physics is awesome

    Wauw! Supergoed! (:
    Ik heb gisteren gehoord dat ik mijn herkansing van mijn tentamen Marketing gehaald heb *O*


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Baneful schreef:
    Wat fijn en knap!
    Ik let heel erg op mijn eigen fouten, maar school bij examens ook, dus het valt helaas wat meer op.


    Dankjewel!

    Ach ja, niemand is perfect. En goed van je dat op je eigen fouten let.


    Physics is awesome

    Stavros schreef:
    Wauw! Supergoed! (:
    Ik heb gisteren gehoord dat ik mijn herkansing van mijn tentamen Marketing gehaald heb *O*


    Dank u, dank u!

    Wat goed en knap van je! (Ook al weet ik niet zo goed wat Marketing is)


    Physics is awesome

    McCarthy schreef:
    (...)

    Dank u, dank u!

    Wat goed en knap van je! (Ook al weet ik niet zo goed wat Marketing is)

    Valt mee hoor, het is maar een zesje. Marketing is behoorlijk kut (krul)
    Over markten en zo en over consumenten blah blah blah


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Stavros schreef:
    (...)
    Valt mee hoor, het is maar een zesje. Marketing is behoorlijk kut (krul)
    Over markten en zo en over consumenten blah blah blah


    Het is toch een voldoende en daar mag je trots op zijn.

    Dat klinkt bekend, bij economie had mijn leraar het daar ook wel eens over. Hij was ook een van de redenen dat ik het vak niet haatte.


    Physics is awesome

    McCarthy schreef:
    (...)

    Dankjewel!

    Ja, bèta's horen foutjes te zien anders kunnen ze hun werk niet goed doen, ben ik bang. Jij kan nog dingen bij leren? Ik dacht dat bèta's toch wel bijna alles weten.

    Helaas zie ik vooral foutjes bij anderen en niet zo goed bij mijzelf. Vooral komma's en dt zie ik niet.


    Haha, helaas, ook wij zijn niet alwetend. Er was laatst nog een woord - ik kan er nu niet meer op komen - waarvan ik echt verbaasd was toen ik zag hoe dat gespeld werd. Nou was dat wel een woord dat heel weinig wordt gebruikt en dat ik nog nooit ben tegengekomen in een hoofdstuk, maar toch, weer wat geleerd. ^^
    Volgens mij heeft iedereen dat tot op zekere hoogte, dat het gemakkelijker is om foutjes in teksten van anderen te zien; ik herken het in ieder geval wel. Ik denk dat het er iets mee te maken heeft dat je dat voor het eerst bekijkt, en daarom dingen die niet kloppen sneller opvallen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Haha, helaas, ook wij zijn niet alwetend. Er was laatst nog een woord - ik kan er nu niet meer op komen - waarvan ik echt verbaasd was toen ik zag hoe dat gespeld werd. Nou was dat wel een woord dat heel weinig wordt gebruikt en dat ik nog nooit ben tegengekomen in een hoofdstuk, maar toch, weer wat geleerd. ^^
    Volgens mij heeft iedereen dat tot op zekere hoogte, dat het gemakkelijker is om foutjes in teksten van anderen te zien; ik herken het in ieder geval wel. Ik denk dat het er iets mee te maken heeft dat je dat voor het eerst bekijkt, en daarom dingen die niet kloppen sneller opvallen.


    Jammer dat je het woord niet meer weet. Afgelopen dinsdag heb ik geleerd dat begrijpbaar blijkbaar geen goed Nederlands woord is, ik was toch echt in de veronderstelling van wel. Vandaar dat ik het ook gebruikte, dus vanaf nu moet ik begrijpelijk gaan zeggen.

    Dat klinkt aannemelijk, aangezien als je het zelf schrijft ervan uit gaat dat het goed is.


    Physics is awesome

    Wauw, goed gedaan!


    Such a useless spell.

    Chemicals schreef:
    Wauw, goed gedaan!


    Dankjewel! :$


    Physics is awesome

    Wat goed!
    Ik merk ook sneller foutjes op dan vroeger. Zelf maak ik weinig fouten omdat ik mijn teksten altijd opnieuw lees voordat ik het afgeef, doorstuur of online zet. En niet 1x, soms wel meerdere keren. :'P Maar toch, vindt de leerkracht toch nog een foutje of meer. En dan denk ik "Hoe heb ik dat over het hoofd gezien". Dat komt omdat je sneller nakijkt omdat je al weet wat er staat. :')


    Ik wil een tuin vol egels