Here I am! Stuur me gerust een PB'tje. ^^
Ik speel namelijk inderdaad de accordeon en verdien er mijn geld mee.
Om alvast je vraag in je beginpost te beantwoorden:
–– Verschil tussen een knopaccordeon en een accordeon met toetsen? En is het een erg moeilijk instrument om te leren bespelen?
Het verschil tussen een knopaccordeon en een klavieraccordeon. Wel, dat is geen moeilijke vraag. Dat is namelijk dat de knopaccordeon aan de rechterkant allemaal knoppen heeft, en de klavieraccordeon heeft pianotoetsen.
En of het een erg moeilijk instrument is om te spelen? Dat verschilt. Hoe muzikaal ben je? En vind je het leuk? Ik vind namelijk bijvoorbeeld gitaar een heel mooi instrument om naar te luisteren. Maar ik vind het leren spelen ervan verschrikkelijk. Daarom dat ik nooit goed zal worden in gitaar spelen en het altijd moeilijk zal zijn voor mij. Het ligt er dus aan hoe geïnteresseerd je erin bent.
Verder lees ik dat je al wel wat ervaring hebt in het bespelen van een instrument. Dan weet je dus ook wat studeren is. Heb je overigens ook notenschrift geleerd? If so, dan denk ik persoonlijk dat het moeilijkste gedeelte al achter de rug is. Wat je nu moet doen is het leren handig worden in de linker- en rechterhand. Het onthouden van welke bassen je allemaal hebt en waar ze zitten.
Note over de bassen: Je gebruikt heus niet álle bassen. Ik heb een knopaccordeon (heb vroeger klavieraccordeon gespeeld though) met 120 bassen aan de linkerkant. Maar ik gebruik ze niet alle 120. ^^
Aan de rechterkant is het 't zelfde. Ook daar moet je leren waar alle toetsen zitten, maar gelukkig kun je aan de rechterkant nog wel eens naar je handen kijken als je het even vergeten bent. ^^
Mocht je meer vragen hebben:
Stel ze gerust! I'd be happy to help!
• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •