• Ja, dit is een zeurtopic, dus als je daar geen zin in hebt, hoef je het van mij ook niet te lezen. (:

    Ik ben het dus beu. Niet gewoon beu, kotsbeu. Ik weet niet of ik de enige ben die er last van heb, maar ik ben het zó, zó beu dat mensen me blijven definiëren. Neen, ik heb geen autisme en ik heb normaal gezien geen problemen met definiëren (dit is trouwens niets slechts naar mensen die wel autisme hebben, het is gewoon een feit dat mensen met autisme het sneller moeilijk hebben met definiëringen), maar nu zit het me echt tot hier, en hier komt ver boven mijn hoofd.
    Al - hoelang eigenlijk al? Al een goede zeven jaar zijn mensen ermee bezig. Of tja, mensen worden altijd gedefinieerd, maar de laatste zeven jaar is het echt erg, en nu is het me genoeg. Ik ben het beu dat mensen mij vertellen wat ik ben, wie ik ben en waarom ik dat ben. Mensen horen mij niet te vertellen dat ik niet assertief ben, dat ik te agressief reageer, hele dagen door. Ja, je mag het me zeggen, maar geen hele dagen door om daarna te zeggen "Geen discussie" of "Zwijgen en werken", want dat, ja, dat is natuurlijk wel héél assertief, meneer. (We hebben het hier trouwens over mijn leerkracht Nederlands/Engels). Je mag me best vertellen dat ik misschien beter assertiever zou reageren, maar doe het dan zelf ook. En zeg niet dat ik het ben, zeg dat je dat vind, want dat is nu net het punt van assertiviteit. Elkaar niet aanvallen.
    Nog iets: Ik vraag aan iemand: 'Was ik zo erg tijdens Wiskunde? Het was echt niet mijn bedoeling.' Wie antwoordt er? Neen, niet degene aan wie ik het vraag. Neen, niet iemand anders die bij mij in het groepje zat tijdens wiskunde. Degene die antwoordde was iemand met wie ik al zeven jaar lang niet overeen kom en die me al zeven jaar lang definieert. Iemand door wie ik nog gepest geweest ben, evenals als door haar moeder, die ik in het tweede leerjaar als leerkracht heb. En wat is het antwoord: 'Niet erger dan anders, toch?' Je wil niet weten wat ik allemaal gezegd had tijdens wiskunde, ja, ik had me echt als een bitch gedragen. En ja, ik heb er spijt van. En op dat moment ook. Dus ik vraag het nog eens aan die andere. Weer zij die antwoordt, weer hetzelfde. Dus ik wacht tien minuten en ik vraag het nog eens aan die persoon (die trouwens de kans nog niet gehad had te antwoorden door haar). What happens? Weer hetzelfde. Het is misschien niet rechtstreeks definiëren, maar ik weet dat ze het bedoelde als dat ik altijd zo'n bitch ben en het spijt me, maar dat ben ik niet, zelfs al zeg ik het zelf. Ik kan me soms als een bitch gedragen als ik zo gefrustreerd ben, maar zij zorgt er altijd voor dat ik losbarst zonder dat zij iets mis doet, maar ze héél goed weet dat ze me ermee kwetst.
    Men moet stoppen met te zeggen wat ik ben of wie ik ben, dat maar ik wel voor mezelf uit, maar ik weet echt niet wat ik eraan moet doen, want ik wil niet overkomen als de bitch, ik wil niet nog zo'n aanvaringen hebben als vorig jaar (klik), want toen was ik echt woest en ik wil zeker niet dat ze nogmaals iedereen tegen me opzet door aan iedereen te gaan uitleggen wie ik ben en wat ik ben en ga zo maar door.

    Ik weet echt niet meer wat ik eraan moet doen, want ik ben het zo beu en ik ben bang dat het eens écht gaat overlopen, nog erger dan ik tot nu toe met haar heb meegemaakt (en met mijn leerkracht, want daar staat het ook zowat op springen), want ja. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en/of tips heeft?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dit is helemaal niet leuk. Zelf ben ik ook wat stiller dan de meeste mensen, en velen reageren dan inderdaad vanuit het denkbeeld dat er iets mis met je is. Ik kan heel goed begrijpen dat het vervelend is als mensen zo dom reageren op je. Ik zou er ook totaal niet tegen kunnen.
    Waarom zeggen ze dat je autistisch bent?
    Ik ben één keer autistisch genoemd en het heeft me razend gemaakt en ook ik heb dan meteen een hele argumentatie teruggeworpen (omdat ik wist dat ik gelijk had, ze hebben meteen het onderspit mogen delven -.- Ik ken mezelf en ze moeten me niet labelen, daar kan ik ook totààl niet tegen.)
    De reden waarom ze het tegen mij zeiden was omdat ik hooggevoelig ben. (Moet je eens google'en) HSP. Idioten kunnen dit snel als autisme zien omdat er twee overéénkomsten zijn; iets verlegener/gevoeliger én iets meer op jezelf. Maar in wezen is dit exact het tegengestelde van autisme. Het sociale brein van een autist is onderontwikkeld, zij krijgen bepaalde prikkels niet. Het sociale brein van een hooggevoelig persoon is òverontwikkelt voor dat soort prikkels. Zenuwbaan sterker ontwikkelt (positieve ontwikkeling in evolutie trouwens =P) Dit resulteert en gevoeliger/verlegener vanwege soms een te heftig aantal prikkels die inwerken op het lichaam, minder assertief dus. En meer op jezelf omdat je je terug moet trekken om ze te kunnen verwerken. Heb je veel alleentijd nodig? Wordt je daarom als minder sociaal en bijgevolg als een autist gezien?
    Ik zou het zeker eens opzoeken of het van jou van toepassing is!! Als het zo is en je kan dit aan je omgeving communiceren, kan dat een hele verlichting zijn en last die van je schouders valt.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 14:06 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Dit is helemaal niet leuk. Zelf ben ik ook wat stiller dan de meeste mensen, en velen reageren dan inderdaad vanuit het denkbeeld dat er iets mis met je is. Ik kan heel goed begrijpen dat het vervelend is als mensen zo dom reageren op je. Ik zou er ook totaal niet tegen kunnen.
    Waarom zeggen ze dat je autistisch bent?
    Ik ben één keer autistisch genoemd en het heeft me razend gemaakt en ook ik heb dan meteen een hele argumentatie teruggeworpen (omdat ik wist dat ik gelijk had, ze hebben meteen het onderspit mogen delven -.- Ik ken mezelf en ze moeten me niet labelen, daar kan ik ook totààl niet tegen.)
    De reden waarom ze het tegen mij zeiden was omdat ik hooggevoelig ben. (Moet je eens google'en) HSP. Idioten kunnen dit snel als autisme zien omdat er twee overéénkomsten zijn; iets verlegener/gevoeliger én iets meer op jezelf. Maar in wezen is dit exact het tegengestelde van autisme. Het sociale brein van een autist is onderontwikkeld, zij krijgen bepaalde prikkels niet. Het sociale brein van een hooggevoelig persoon is òverontwikkelt voor dat soort prikkels. Zenuwbaan sterker ontwikkelt (positieve ontwikkeling in evolutie trouwens =P) Dit resulteert en gevoeliger/verlegener vanwege soms een te heftig aantal prikkels die inwerken op het lichaam, minder assertief dus. En meer op jezelf omdat je je terug moet trekken om ze te kunnen verwerken. Heb je veel alleentijd nodig? Wordt je daarom als minder sociaal en bijgevolg als een autist gezien?
    Ik zou het zeker eens opzoeken of het van jou van toepassing is!! Als het zo is en je kan dit aan je omgeving communiceren, kan dat een hele verlichting zijn en last die van je schouders valt.


    Ze zeggen niet dat ik autisme is, het is gewoon om zulke reacties te vermijden, aangezien moeite hebben met definiëringen vaan ook aanwezig is bij mensen met autisme. Mijn probleem zit 'm vooral in het feit dat ze me zeggen wat ik ben. Ik ben een bitch, ik ben agressief, ik ben dit, ik ben dat. Het enige wat ik ben, is het beu.
    Ja, ik zit graag alleen (en daar heb ik ook maanden over gedaan om dat duidelijk te maken aan mijn moeder), ik ben minder sociaal dan vroeger (wat niet moeilijk is, want ik was vroeger super sociaal), maar ik ben het gewoon beu dat mensen mij altijd vertellen wat ik ben.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik heb ongeveer dezelfde ervaringen, en hoewel ik niet echt tips heb, wil ik je toch laten weten dat je niet de enige bent met die problemen.



    Of toch niet als society is zoals het beeld dat ik er nu van heb (rasicme, seksisme, alles wat jij vernoemt hierboven, discriminatie, en noem maar op).


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik heb dit ook wel eens, alleen ben ik wel autistisch, al sommigen dit niet merken, en het is inderdaad vervelend. Vooral mensen die je vertellen wat je bent. Ik was gedialogiseerd met pdd nos, een vorm van autisme aan de sociale kant, en dan werd er ook meteen adhd gezegd. Terwijl zo'n nieuwe dokter van mijn medicijnen controle wél mijn pdd merkte, maar de adhd niet. Dus eel luk verhaal.
    -deze reactie faalt best wel-
    Dat je graag alleen zit betekend niet meteen dat je een autist bent. Zat mensen zijn liever alleen en totaal geen autistisch iemand. Er zijn ook zat mensen wiens sociale kringen velen malen kleiner zijn geworden zonder autisme te hebben.
    Ik snap dat je het irriteert, maar als ik jou was zou ik er met iemand over gaan praten. Meestal weten die wel iets.
    Dit bericht helpt je vast niet heel erg, maar ja. Je weet nu ook dat er nog iemand is die hetzelfde heeft.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded