CalmxSavedMe schreef:
Jullie zijn allemaal al heel erg bedankt ...xx Heb je eigenlijk binnen anime/manga nog aparte groep, ik bedoel bv de mensen die er echt actief mee bezig zijn en degene die er minder mee bezig zijn?
Ja, dat heb je sowieso wel. Er zijn genoeg mensen die een paar animes hebben gezien maar er voor de rest niet zoveel mee doen.
De mensen die er echt meer mee bezig zijn, zijn vaak degenen die zich otaku noemen.
Oh ja, otaku is in Japan zeg maar een negatief woord, het betekent eigenlijk gewoon geek of nerd. Buiten Japan staat het eigenlijk voor liefhebbers van de Japanse popcultuur (dus niet alleen anime en manga, maar ook muziek/vocaloid, games, kleding, etc.) En je hoeft echt niet van alle aspecten te houden om jezelf otaku te noemen, overigens. Je bent meer een otaku als je dat zelf ervaart, imo.
En ja, onze manier van denken is wel wat raar, want we zijn natuurlijk een andere soort.
Geschiedenis? No idea.
Kledij? Well, je hebt natuurlijk cosplay, maar bijvoorbeeld ook lolita en andere Japanse kledingstijlen. En lang niet alle otaku's doen iets met kledij.
Muziek? Je hebt natuurlijk de Vocaloid wereld, daar zou ik sowieso wat over vertellen. Er is ook visual kei en J-rock en J-pop. Maar wederom, niet alle otaku's luisteren naar vocaloid of visual kei bands.
Nja, otaku is dus een vrij subjectieve term en ze hebben geen eenduidige kledij, muziek, etc. Plus ik weet niks over historie.
"No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)