• Ik zou graag een verhaal over loverboys schrijven.
    Loverboys zijn jongens die via misleiding en geweld meisjes in de prostitutie lokken. Er zijn hierover al wat boeken verschenen en ik vind die vreselijk interessant en wil er graag zelf ook iets over schrijven, maar dan eens (vooral) in het standpunt van de jongen(s). Ik heb al een beetje een plot in mijn hoofd, maar niets ligt al vast! Het moet enkel wel OP zijn.


    Hier is een stukje dat ik recent heb geschreven, zo kan je mijn schrijfstijl ook eens zien:
    Een zachte bries speelt met haar haren terwijl ze me bang aankijkt. De donkere krullen vliegen in het rond en een lok blijft voor haar ogen hangen. Net zoals veel andere meisjes lijkt ze het niet te merken en net zoals bij veel andere meisjes irriteert het me. Automatisch hef ik een hand op om het aan de kant te vegen, maar ze deinst achteruit. Zuchtend laat ik mijn arm weer zakken en kijk ik haar bedenkelijk aan. Ik heb eigenlijk geen idee of dit gaat lukken, maar het valt te proberen. Haar stem doet me opschrikken uit mijn bedenkingen.
    'Wil je wat voor me doen?' Het klinkt hoog en zangerig, iets wat ze altijd doet, maar blijkbaar zelf niet door heeft. Ze kan vast prachtig zingen, zonder het van zichzelf te weten.
    'Mhm?' antwoord ik terwijl ik over mijn kin wrijf. De stoppels voelen ruw aan en doen me eraan denken dat ik me vaker moet scheren.
    'Zou je die veeg bloed van je wang willen doen? Het geeft me de kriebels.'


    Als je interesse hebt, laat dan hier deze gegevens achter:

    Naam:
    Leeftijd:
    Favoriete schrijfstijl:
    Heb je toevallig al een idee?*
    Klein, recent stukje van je schrijfkunsten:


    *Het kan een groot idee zijn, maar ook iets klein dat je er in wil laten gebeuren. Alles mag!


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Naam: Kim
    Leeftijd: 20
    Favoriete schrijfstijl: Ik schreef eerst vooral in ik-vorm tegenwoordige tijd, nu schrijf ik sinds kort een nieuw verhaal in de derde persoon verleden tijd. Dat laatste bevalt me ook best goed. Daarbij schrijf ik vooral OP: romantiek en drama.
    Heb je toevallig al een idee?: Jouw idee lijkt me interessant. Verder heb ik wel vage ideeën, maar we kunnen altijd samen even brainstormen hoe of wat (;
    Klein, recent stukje van je schrijfkunsten:

    Van mijn verhaal Liefde maakt blind (OP, drama, romantiek)
    James haalt diep adem. Het lijkt alsof hij zichzelf moet inhouden en dat doet me best schrikken. Ik heb nog nooit deze kant van hem gezien. Als hij praat, klinkt hij weer kalm: "Je vroeg me eens hoe het was om blind te zijn, weet je nog?"
    Ik fluister een bevestigend antwoord, maar snap niet helemaal welke kant hij op wilt met deze vraag.
    "En weet je, Sarah... Het niet kunnen zien heeft ook één groot voordeel." Hij zucht even voordat hij verder gaat. "Ik beoordeel mensen niet op hoe ze eruit zien, hoe ze lopen, hoe ze zich kleden of gedragen. Dat is allemaal een façade. Het enige wat ik hoor is wat iemand zegt en hoe diegene dat zegt. Als je je enkel daarop focust kom je er pas achter wat voor iemand je voor je hebt staan."
    Ik luister ademloos naar zijn kalme stem. Ineens bedenk ik me dat, als ik blind was geweest, het misschien nooit zo ver was gekomen. Dan had ik Tyson misschien meteen door gehad en had ik kunnen vluchten toen het nog kon.
    "Je kan mooi weer spelen, Sarah. Nu of toen aan de telefoon." Gaat James verder. "Maar ik hoorde de angst in je stem. Doodsangst." Hij schudt zijn hoofd. "En nu ook. Je klinkt opgejaagd, niet ontspannen. Ik hoor het aan je, Sarah, ik hoor aan je dat je bang bent. Dat je misschien zelfs in gevaar bent."
    Ik krijg een enorme brok in mijn keel die ik maar niet kan wegslikken. Ik voel hoe de tranen opwellen in mijn ogen en langzaam over mijn wangen naar beneden stromen. Ik voel de zachte hand van James op mijn arm.
    Ik hoor zijn kalme stem: "Sarah. Ik ben dan wel blind, maar niet doof."

    [ bericht aangepast op 1 okt 2014 - 15:25 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass