Smilodon schreef:
Nja, dat hangt er een beetje van af. Sommige mensen zetten effectief iets online zodat mensen het kunnen plaatsen op andere sites, maar zolang dat er niet expliciet bij vermeld staat, is dat niet toegestaan. Die receptensites kunnen daardoor in de problemen komen, maar aangezien dat er geen haan naar kraait, komen er geen problemen.
Er worden sowieso waarschuwingen gestuurd op Q voor iets waar copyright op rust en dat niet van jou is.
Hmm, maar ik vind het voor recepten wel een beetje raar. Nogmaals, dit is niet om jou aan te vallen, ik vraag me gewoon dingen af. x)
Ik bedoel voor muziek e.d. kun je achterhalen wie de eigenaar is, dus dan is het logisch dat je met copyrights zit. Maar voor recepten weet je vaak toch niet wie de bedenker is van zo'n recept? Dus dan kan (bij wijze van spreken) Phenomenom een recept in haar story zetten, en zeggen dat het van haar is. Ondanks dat ze het misschien wel van internet heeft gehaald. Maar die persoon van internet waar ze het vandaan heeft, zal er vast ook wel een grote kans van zijn dat die persoon ook niet de ''bedenker'' van dat recept is.
Is het niet een beetje moeilijk om dan te kijken of er copyrights op zitten en naar wie de credits moeten gaan?
• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •