• Waarschuwing: dit wordt een zeiktopic, maar ik moet het even kwijt.

    Ik haat het soms echt dat ik precies weer kei hard moet leren als er iets gebeurd in het leven, waardoor je dagelijkse bezigheden eigenlijk voor een groot deel afgekapt worden en je concentratie volledig verdwijnt. Ik heb dit jaar mijn examen voor het middelbaar moeten doen en had dus ook SE's onder andere na de kerstvakantie. De kerstvakantie liep echter volledig onverwacht, omdat het met mijn ene oma, oma R voor het gemak, opeens heel slecht ging. Ze vertoonde al een heel tijd tekenen van dementie en dus was ze sws al niet echt meer mijn oma zoals ze eerst was, maar het ging toch redelijk goed met haar. Ze kon nog volledig begrijpen wat je zei, je kon nog gewoon boodschappen met haar doen, eigenlijk verstopte ze alleen alles en vergat dat dan weer en vergat wat ze je al verteld had, waardoor ze alles tien keer vertelde per dag. Echter vanaf de eerste zaterdag van de kerstvakantie ging het dus heel slecht en dachten we dat ze dood zou gaan, maar zo vlak voor oud en nieuw was ze toch wonderbaarlijk genoeg weer opgeknapt. Leren was er dus de hele vakantie zowat niet van gekomen, maar ik had in mijn planning een aantal dagen niet meegenomen, dus ik kon het nog wel inhalen. Mijn concentratie was namelijk weer terug, gezien het weer goed ging met oma R.
    Oud en nieuw vierden we met oma en opa V, oftewel, mijn andere opa en oma van mijn vaders kant. Het was allemaal super gezellig en top en de dagen erop gingen ook goed, maar toch had ik een vreemd gevoel en niet onterecht. Aan het einde van de vakantie is oma V plotseling komen te overlijden en de begrafenis zou midden in de SE-week zijn. Mijn leerdagen vielen weg, omdat ik eigenlijk alleen maar bezig kon zijn met mijn handen of met de begrafenis en dergelijke en ik mij niet kon concentreren op mijn schoolwerk. Ik moest dus werkelijk alles inhalen. Bovendien was die zaterdag voor de begrafenis van oma V oma R ook gevallen en lag die nu in het ziekenhuis. Vanaf dat moment ging het niet meer goed met haar geheugen en herkende ze eigenlijk ons nog wel, maar het begrip voor alle logische dingen in de wereld was zo goed als weg. Die zorgen waren dus ook zeker nog niet over, maar het schoolwerk moest wel gedaan worden, dus heb ik mij er met slapeloze nachten doorheen geworsteld. Uiteindelijk was ik na het inhalen zo oververmoeid, dat ik zichtuitval kreeg, oftewel spontaan vlekken voor mijn ogen en ik gedwongen op bed moest blijven etc. Ik vond het echt doodeng, want op mijn ogen vertrouw ik normaal wel en opeens werkten die gewoon niet meer... het was echt eng. Ik ben niet zo snel bang, maar dit was toch even teveel voor mij.
    Een flink jaar dus, maar ondanks dat heb ik alles gewoon gehaald en mag ik niet klagen over mijn cijferlijst, hoewel het niet onvoldoende-loos is, maar oké. Nu was ik dus een paar dagen blij met het feit dat ik geslaagd was en pas achttien ben geworden.

    Wat is dan nu het probleem? Oma R is zaterdag overleden en ondanks dat ik geslaagd ben en dus eigenlijk klaar ben met school dit schooljaar, heb ik donderdag een machtingsdag voor een super leuke studie die ik moet volgen om volgend jaar die studie te mogen doen. Laat ik hier nou puur toevallig onwijs veel voor moeten lezen en mijn concentratie is dus weeral ontzettend slecht. Ik ben echt bang dat ik nu ontzettend ga falen donderdag, ondanks dat het verder niet bindend is of zo. Ik denk dat ik maar gewoon een nachtje ga lezen, meestal werkt dat beter bij mij en dan morgen uitslaap, maar ik vroeg mij wel af of anderen deze problemen ook wel eens hebben gehad en wat zij toen deden om rustig te blijven en zich te kunnen concentreren op het werk dat gedaan moest worden? Het stomme is ook dat dingen die ik leuk vind en mij dus echt afleiden veel makkelijker gaan dan het lezen van een onwijs lange engelse tekst, ondanks dat het onderwerp super interessant is :c Dus tips zijn van harte welkom en verder wilde ik ook gewoon even alles kwijt, gezien ik eigenlijk in mijn omgeving even niemand hiermee wil belasten en overigens ook niet wil gaan klagen bij mijn "vrienden"...

    Als je dit alles gelezen hebt, dan heb ik echt respect voor je.

    -btw, ik had geen idee of dit bij school moest, bij familie, of bij iets anders, dus ik heb het maar even hier gedaan. Als het ergens anders moet, dan spijt het mij en hoop ik dat het zo snel mogelijk verplaatst wordt naar het juiste subforum-

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 23 juni 2014 - 23:33 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Ik heb je topic even verplaatst.
    + Ik wil je heel veel sterkte wensen en je mijn oprechte, maar late condolances meegeven.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Wat vervelend zeg. Gecondoleerd trouwens. Het is alsof ze jou echt moesten hebben in je tijden dat je het druk had. Ik zou al meteen zenuwachtig zijn en niet weten wat doen, maar jij raakte er toch goed uit en slaagde, proficiat trouwens!
    Zelf heb ik zoiets als jij nooit meegemaakt en eigenlijk zou ik dat ook liever niet willen. Fijn dat het nu ietsje beter gaat.
    Misschien moet je gewoon goed rusten, uitslapen en niet te veel lezen waardoor je ogen vermoeid raken. Als je nog teveel van je ogen klaagt kan je misschien eens langsgaan bij de oogarts, die kunnen je vast wel helpen.
    Succes nog!

    [ bericht aangepast op 23 juni 2014 - 23:50 ]


    16 - 09 - '17