Ik ben dus naast de werkjes die ik op Q post ook bezig aan een eigen, OP/ fantasie verhaal.
Hoewel ik niet van plan ben om deze hier te delen, zou ik jullie graag hulp vragen voor enkele namen.
Mijn verhaal gaat kort uitgelegd over een fantasierijk waar allerlei fabeldieren werkelijk bestaan, en daarin staan draken centraal.
Draken gaan vanaf het ei een band aan met één persoon. Als de peuter Lina (ja, slechte naam, ik weet het) een band sluit met een ei dat volgens vele legenden voorbestemd is voor een belangrijk lot, en daarna verdwijnt, gaat iedereen hopeloos opzoek naar haar.
Het duurt echter nog tot haar achttiende verjaardag tot ze haar weer vinden, en ze terecht komt in een wereld wat ze zelfs in haar wildste dromen nog niet voor werkelijkheid had gehouden.
Nouja, het is een heel lang en ingewikkeld verhaal om hier uit te leggen, want hierna komt veel training en gedoe over de toekomst enzo^^
Maar nu wil ik de draken in mijn verhaal dus niet gewoon draken noemen. Ik wil hier graag een originele term voor gebruiken (dus niet zomaar vertaald naar een andere taal.) Maar ik kan dus niets verzinnen, en de dingen die ik verzin klinken ronduit belachelijk.
Dus mijn vraag aan jullie, weten jullie hier een leuke term voor?
Verder zoek ik dus nog een leuke naam voor het meisje dat ik tot nog toe Lina heb genoemd, maar ik zou iets mysterieuzer willen.
En ik zoek dus ook nog een originele naam voor het land/ wereld waar ze zich in bevinden.
Als jullie me hiermee kunnen helpen, zou ik jullie voor eeuwig dankbaar zijn!
Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.