• Dus, kan iemand me helpen met een titel te bedenken? Het verhaal gaat nog niet onmiddellijk online komen, trouwens (ik twijfel of ik hem mee laat doen aan SOTY, maar ik wil genoeg tijd hebben voor mijn andere verhalen, ... en ik wil eerst genoeg woorden hebben ^^)

    Dus, dit is het plot:

    Futuristisch Europa. Over heel Europa heerst er verdeeldheid. De Fransen staan op het punt oorlog te voeren met de Engelsen, de Duitsers staan de Fransen bij en proberen Spanje binnen te dringen, terwijl België, bondgenoot van de Engelsen dat proberen met Nederland en Luxemburg. Hoewel de Oostbloklanden en de landen in Centraal-Europa hebben gezworen zich buiten het Frans-Engelse conflict te houden, is dat makkelijker gezegd dan gedaan, maar de oorlog op punt staat helemaal te beginnen, besluit de Amerika alles plat te leggen. Hun bondgenootschap met Europa sleept al zo lang aan dat ze precies weten wat ze moeten doen om zo’n dingen tot stand te brengen. De hele politieke structuur wordt veranderd, de hele economie wordt platgelegd en Amerika introduceert de start van een nieuw era.

    Elke Europese burger wordt verplicht om naar het gemeentehuis van hun geboortestad te gaan, om een chip te laten inbrengen onder de huid. De chip bevat alle informatie over de persoon zelf. Hun naam, geboortedatum, geboorteplaats, stamboom, en ga zo maar door.

    Maar wat de bevolking niet gezegd wordt, is dat er in de chip veel meer zit dan enkel informatie over de persoon zelf. Door een simpele muisklik kunnen de Amerikanen van eender wie alle informatie opvragen, maar ook te weten komen waar die zit en wat die doet.

    Na enkele maanden heeft Amerikaanse regering hun manier om mensen toch op te kunnen sporen verfijnd. Anders zouden ze immers bij elke pasgeborene een chip moeten aanbrengen.
    Opnieuw moet iedereen naar hun geboortestad gaan om een vloeistof te laten inspuiten. Deze vloeistof gaat eeuwig door van moeder op kind. De helft wordt doorgegeven aan het kind, maar de vloeistof zorgt er in samenwerking met de erythrocyten, oftewel de rode bloedcellen voor dat de juiste hoeveelheid terug wordt aangemaakt in het bloed.

    In de eeuw die daarop volgt is iedereen de vloeistof en de chips alweer vergeten, maar de Amerikanen zijn nog steeds bezig met het verzamelen van informatie over alles en iedereen.
    Maar wanneer Europa eindelijk weer de kans krijgt een beetje onafhankelijk te worden, dreigt het weer op oorlog uit te draaien. Daardoor besluiten de Amerikanen de Europese bevolking te zuiveren. Enkel mensen die fysiek én mentaal in staat zijn te handelen naar wat Amerika van Europa zou willen. Willekeurige mensen boven de vijftien en onder de dertig verdwijnen in het niets, niemand weet waar ze naartoe zijn. Allerlei beschuldigingen worden naar elkaars hoofd gesmeten, maar er is niemand die nog aan Amerika denkt. Terwijl zijn vorderingen maken in hun technologie, terwijl ze leren hoe ze mensen van de ene naar de andere plaats kunnen brengen in twee seconden, blijven er maar mensen verdwijnen.

    Iedereen die volgens de Amerikanen niet sterk of intelligent genoeg is, wordt geëxecuteerd, net zoals mensen die hun emoties niet goed genoeg in bedwang kunnen houden.
    In alle jaren dat ze dit doen, zijn er al zovele mensen verdwenen, maar niemand is ooit teruggekeerd. De Europesen bevolking slinkt elke dag meer en meer, en niemand kan er wat aan doen, zolang ze er niet achter komen dat Amerika achter al deze verdwijningen zit.



    Ik heb het liefst een korte (geen zin dus), Nederlandse titel die krachtig klinkt, maar niet het hele plot verraad.
    Het spijt me trouwens als dat veeleisend is, haha.

    Alvast bedankt (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Divergent + Gone?

    De Zuivering
    Vergetelheid
    Verdwenen


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Het Amerikaanse plan
    De strijd om Europa
    Europa
    De vloeistof

    Hij klinkt erg leuk! Wil je mij een PB sturen als je begint?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Mercedene schreef:
    Divergent + Gone?

    De Zuivering
    Vergetelheid
    Verdwenen


    Gone heb ik niet gelezen, en ik vind eigenlijk enkel het fysiek/mentaal/emotioneel een beetje op Divergent lijken. Het is gewoon het YA-genre, die lijken allemaal min of meer wel op elkaar.
    Anyhow, ik vind "Vergetelheid" echt een prachtige titel, bedankt (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    - Het perfecte mens
    - Perfecte ras
    - Perfect
    - De alliantie
    - Geen geheimen
    - Ware identiteit
    - coup d'etat (ja, ik weet het een Franse titel, maar soms kun je een uitzondering maken :P)
    - De nieuwe era
    - Illuminatie
    - De jacht

    Ik hoop dat hier iets tussen zit :)
    Veel succes!


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    JamesPotter schreef:
    Het Amerikaanse plan
    De strijd om Europa
    Europa
    De vloeistof

    Hij klinkt erg leuk! Wil je mij een PB sturen als je begint?


    De vloeistof vind ik ook leuk (: En ik zal je een pb sturen, al kan het wel nog even duren vooraleer ik hem online zet, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Oeh.
    De strijd om Europa en Het Amerikaanse plan vind ik persoonlijk erg mooi bedacht!
    + ze zijn ook pakkend.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Wow, bedankt, allemaal. Er zitten er zeker een paar bij die me echt aanspreken, thanks!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Zeke schreef:
    (...)

    Gone heb ik niet gelezen, en ik vind eigenlijk enkel het fysiek/mentaal/emotioneel een beetje op Divergent lijken. Het is gewoon het YA-genre, die lijken allemaal min of meer wel op elkaar.
    Anyhow, ik vind "Vergetelheid" echt een prachtige titel, bedankt (:

    In Gone verdwijnt iedereen boven de vijftien jaar, vandaar. En graag gedaan. c:


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Mercedene schreef:
    (...)
    In Gone verdwijnt iedereen boven de vijftien jaar, vandaar. En graag gedaan. c:


    Oh, zo. Dat wist ik dus niet. Ik wilde het rond de zestien houden, maar die leeftijd wordt zoveel gebruikt in boeken, dus ging ik maar voor vijftien, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Scribe schreef:
    Oeh.
    De strijd om Europa en Het Amerikaanse plan vind ik persoonlijk erg mooi bedacht!
    + ze zijn ook pakkend.


    Thanks haha;p


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!