• En weer een topic, dit maal over schoo.l

    Ik ben druk bezig met mijn wegwijzer te maken en ben dus bezig met een opdracht.
    Nu kom ik het woord Ethisch tegen maar ik weet niet wat het betekend.
    Google, Wikipedia en mijn woordenboek leggen het echt zo uit dat ik het niet begrijp. Ook mijn moeder weet het me niet te vertellen.

    Dus de vraag, kan iemand me uitleggen wat ethisch is.
    Het heeft iets te maken met verzorging van jezelf, van kinderen, kinderen dingen leren enzovoort. Alvast bedankt.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Here ya go (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ethisch is zeg maar dat je met situaties omgaat op een manier waarbij je aan het welzijn van anderen denkt. Ik weet niet of ik het nu duidelijk genoeg uitleg, maar daar heeft het in ieder geval mee te maken. Als je ethisch verantwoord bezig bent, houd je als het ware rekening met wat goed is en wat slecht; wat kan en wat niet?
    Bijvoorbeeld als je bij een onderzoek je proefpersonen slecht behandelt, ben je ethisch niet goed bezig.

    [ bericht aangepast op 30 jan 2014 - 14:57 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Milah daar begreep ik geen reet van

    @Yoite, dankje nu snap ik het is dus eigenlijk dat je de persoon respecteerd en beleef mee omgaat. dankjewel


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ethiek is de vraag over goed in kwaad. Ethiek hangt af van je levensbeschouwing. Stel dat je nu het thema abortus kijkt. Als je gelovig bent neem je het standpunt in dat abortus het kwade is, want je pleegt zogezegd een moord. Ben je niet gelovig, dan ga je er van uit dat abortus een goed iets is, want als jij een tiener bent, doe je noch jezelf, noch het kind een plezier door het te houden in de meeste gevallen.
    Ethiek heeft ook verschillende vormen:
    * Plichtenethiek houdt in dat wanneer je de regels volgt, je goed bezig bent. Wat het effect hiervan is, is bijzaak.
    * Gezindheidsethiek houdt in dat wat je ook doet, je het altijd goed bedoelt.
    * Gevolgenethiek houdt in dat de gevolgen van je daden voor het groots aantal mensen positief is.
    --> Vanaf 9/11 laten ze bijvoorbeeld vliegtuigen crashen indien er kapers op zitten. Het gevolg hiervan is dat je een lang red, maar een neveneffect is dat er dan wel honderden mensen in het vliegtuig sterven. Maar wat is 100 tov van een land? Beetje cru om te zeggen, maar zo zit deze vorm van ethiek in elkaar.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?