• Hello mensen.
    Ik heb één heel simpel vraagje aan jullie.
    Zouden jullie door de onderstaande foto een boek gaan lezen? Als de foto de cover zou zijn, dan hè.
    Link:
    http://www.quizlet.nl/foto.php?id=87481

    EDIT:
    Het verhaal:
    Two Souls. One Body. Both Unique.

    This is a story about Schizophrenia, a disease of the mind. People who have this disease have mood swings. Often they don’t remember what they did or said during those mood swings.
    The main character in this story doesn’t know that she has this disease. She does have mood swings, but is uncertain to where they come from. When she and her boyfriend, her support for many years, break up, the mood swings go from bad to worse. Eventually she finds a new love and she feels understood again.
    Unfortunately, the mood swings won’t leave her alone. They travel with her and her mind ‘till the end of times. No one knows what is wrong with her. Maybe no one ever will. Even the doctors can’t find anything physically wrong with her. When she is just about to give up, when she decides to cope with the fact she can change from one person in to another within seconds, when she’s about to fall from the edge of misery and never stand up again, two hands catch her and try to help her stand and walk again.
    But she doesn’t walk for long. She gets diagnosed with schizophrenia. She doesn’t want her friend, family and boyfriend to live with two different persons in one body. She slips into a depression; she doesn’t want to go on anymore. Agony is slowly fading her away and is taking another life. Yet, her boyfriend doesn’t let her give up that easily and wants to help her. Even if that means that he will have to live with two different persons. Because he knows, like everyone else, that schizophrenia isn’t treatable..


    De juiste vertaling:

    Twee zielen. Één lichaam. Beide uniek.
    Dit is een verhaal over Schizofrenie, een ziekte van de geest. Slachtoffers van deze ziekte worden vaak getroffen door extreme stemmingswisselingen waar ze zich vaak niets meer van herinneren.
    De hoofdpersoon in dit verhaal weet niet dat ook zij schizofreen is. Ze heeft last van stemmingswisselingen, maar weet niet zeker wat daar ze oorzaak van is. Wanneer zij en haar vriend, haar steun en toeverlaat voor vele jaren, uit elkaar gaan, worden de stemmingswisselingen steeds extremer. Uiteindelijk vind ze een nieuwe liefde en voelt ze zich weer begrepen.
    Helaas verlaten de stemmingswisselingen haar niet. Ze vergezellen haar tot het einde der tijden. Niemand weet wat er precies mis met haar is. Misschien zal niemand het ooit weten. Zelfs doctoren kunnen niets vinden. Wanneer ze op het punt staat om op te geven, wanneer ze besluit om te leven met het feit dat ze van de ene persoon in de andere kan veranderen in seconden, wanneer ze op het punt staat om te vallen in het dal van ellende en nooit meer op te staan, vangen twee handen haar op en proberen haar weer te leren lopen.
    Ze loopt niet lang. De diagnose valt en is onontkoombaar. Schizofrenie. De ziekte der gekken. Ze wil haar vriend, haar familie en haar vrienden geen pijn doen. Ze wil niet dat zij met twee verschillende personen in één lichaam moeten leven. Ze glijdt een diep dal in en wordt depressief. Ze wil niet meer, ze kan niet meer. Angst en beklemming vagen haar langzaam weg van deze aarde en nemen opnieuw een leven. Ondanks alles laat haar vriend haar niet zomaar opgeven en probeert haar te helpen waar hij kan. Zelfs als dat betekent dat hij met twee personen in één lichaam moet leven. Want hij weet, net als ieder ander, dat schizofrenie niet behandelbaar is.

    En? Past het kinda? En zouden jullie het lezen als dat (In het Nederlands) op de omslag zou staan?


    Bored.

    Hmm, ik ben er nog steeds niet helemaal tevreden mee, maar het past inderdaad wel bij het verhaal. dat is toch al iets ><
    Ik ben echt een vreselijk perfectionist. En dat is in bijna alles te merken. Dus ook in zoiets kleins als een Book Cover.


    Bored.

    Mijn Engels Is Bagger


    hope it, gives you hell&#9829;

    Mijn Engels Is Bagger

    Ik kan proberen om het thuis even te vertalen? Ik zit nu op school ><


    Bored.

    Twee zielen. Een lichaam. Allebei uniek.

    Dit is een verhaal over schizofrenie, een geestelijke ziekte. Mensen die deze ziekte hebben hebben stemmingswisselingen. Vaak wetenz e niet wat ze gezegd of gedana hebben tijdens deze stemmingswisselingen.
    De hoofdpersoon in dit verhaal weet niet dat ze deze ziekte heeft. Ze heeft wel stemmingswisselingen, maar het is niet zeker waar ze vandaan komen. Wanneer zij en haar vriendje, haar steun voor vele jaren, uit elkaar gaan, verergeren de stemmingswisselen van kwaad naar erger. Uiteindelijk vind ze een nieuwe leifde en ze voelt zich terug begrepen.
    Jammer genoeg, laten de stemmingswisselingen haar niet met rust. Ze reizen mee met haar en haar gedachten tot het einde van de tijd. Niemand weet wat er mis is met haar. Misschien zal nieamnd het weten. Zelf te dokters vinden niets geestelijk mis met haar. Wanneer ze op het punt staat om het op te geven, wanneer ze besluit om ermee te leven dat ze van de ene persoon naar de andere kan verandern in een paar seconden, wanneer ze gaat vallen van een rand van miserie en nooit meer zal op staan, helpen twee handen haar om op te staan en terug te leren wandelen.
    Maar ze wandelt niet voor lang. Ze word gediagnoseerd met schizofrenie. Ze wil niet dat haar vrienden, haar familie en vriendje moeten leven met twee verschillende personen in één lichaam. Ze glijd in een depressie; ze wil niet meer verder gaan. Geleidelijk aan vervaagt ze en neemt ze een ander leven over. Maar haar vriendje laat haar niet zo rap opgeven en wil haar helpen. Ookal betekent dat dat hij zal moeten leven met twee verschillende personen. Want hij weet, net zoals alle anderen, dat schizofrenie niet te behandelen is.




    vertaling

    Euhm, die vertaling klopt niet helemaal? En wil je mij dat even zelf laten doen. Ik kan het, als schrijfster van het verhaal, toch beter verwoorden aangezien ik precies weet wat ik wil zeggen?


    Bored.


    De juiste vertaling:

    Twee zielen. Één lichaam. Beide uniek.

    Dit is een verhaal over Schizofrenie, een ziekte van de geest. Slachtoffers van deze ziekte worden vaak getroffen door extreme stemmingswisselingen waar ze zich vaak niets meer van herinneren.
    De hoofdpersoon in dit verhaal weet niet dat ook zij schizofreen is. Ze heeft last van stemmingswisselingen, maar weet niet zeker wat daar ze oorzaak van is. Wanneer zij en haar vriend, haar steun en toeverlaat voor vele jaren, uit elkaar gaan, worden de stemmingswisselingen steeds extremer. Uiteindelijk vind ze een nieuwe liefde en voelt ze zich weer begrepen.
    Helaas verlaten de stemmingswisselingen haar niet. Ze vergezellen haar tot het einde der tijden. Niemand weet wat er precies mis met haar is. Misschien zal niemand het ooit weten. Zelfs doctoren kunnen niets vinden. Wanneer ze op het punt staat om op te geven, wanneer ze besluit om te leven met het feit dat ze van de ene persoon in de andere kan veranderen in seconden, wanneer ze op het punt staat om te vallen in het dal van ellende en nooit meer op te staan, vangen twee handen haar op en proberen haar weer te leren lopen.
    Ze loopt niet lang. De diagnose valt en is onontkoombaar. Schizofrenie. De ziekte der gekken. Ze wil haar vriend, haar familie en haar vrienden geen pijn doen. Ze wil niet dat zij met twee verschillende personen in één lichaam moeten leven. Ze glijdt een diep dal in en wordt depressief. Ze wil niet meer, ze kan niet meer. Angst en beklemming vagen haar langzaam weg van deze aarde en nemen opnieuw een leven. Ondanks alles laat haar vriend haar niet zomaar opgeven en probeert haar te helpen waar hij kan. Zelfs als dat betekent dat hij met twee personen in één lichaam moet leven. Want hij weet, net als ieder ander, dat schizofrenie niet behandelbaar is.


    Bored.

    Euhm, die vertaling klopt niet helemaal? En wil je mij dat even zelf laten doen. Ik kan het, als schrijfster van het verhaal, toch beter verwoorden aangezien ik precies weet wat ik wil zeggen?

    Srry, ik wou alleen maar helpen.

    (...)
    Srry, ik wou alleen maar helpen.

    Snap ik wel en dat kan ik ook waarderen. Maar wat ik niet kan waarderen is als mensen zich met mijn verhaal gaan bemoeien ><


    Bored.

    Hij is echt mooi, en de cover past ook heel goed bij het verhaal.:Y)
    Ik zou hem zéker lezen.
    x


    ok

    'T lijkt me egt soo 'n mooi verhaal!, Zou zeker lesen ":d

    Maar wordt dat verhaal in een boek geschreven segmaar en dan kan iedereen in NL of België het lezen? Of ga je dat verhaal hier op Q. zetten??

    Maar wordt dat verhaal in een boek geschreven segmaar en dan kan iedereen in NL of België het lezen? Of ga je dat verhaal hier op Q. zetten??

    Er komen maar een paar delen op Quizlet te staan. Ik weet nog niets zeker, maar een uitgebreidde versie wordt waarschijnlijk uitgegeven.


    Bored.