normaal gesproken zou ik zoiets niet met feitelijk vreemden willen bespreken maar ik ben even mijn raad kwijt.
ik ben al vanaf mijn zevende behoorlijk gepest geweest. dit kwam mede doordat ik slechthorend ben [dan praat ik over een verlies van zeker 65% aan beide oren]
toen het op mijn 3e middelbare school uiteindelijk goed ging met mijn klasgenoten begon ik te merken dat al die jaren ervoor nogal wat 'wonden' achtergelaten had.
dit is nu bijna drie jaar geleden. sindsdien ben ik bij een medium en een psycholoog geweest voor hulp. in die periode leek dat best wel te helpen.
maar nu lijk ik alleen nog maar erger te zijn. en dan met name tegen mijn moeder en andere familie leden.
ik ben altijd chagrijnig, zie nergens het nut van in omdat ik standvastig vol blijf houden dat veel mensen toch niet te vertrouwen zijn. en het rare is, is dat ik wéét dat het niet zo is. dat er wel degelijk is deugt.
Ik klaag ook ontzettend veel omdat ik bij andere mensen in de buurt niet goed weet hoe ik me moet gedragen. dus praat ik ook ontzettend veel.
en eigenlijk ben ik het goed zat. mijn gedrag enzo. maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen en hoe ik mezelf kan corrigeren. vaak heb ik la iets stoms gezegd voordat ik erbij nadenk en heb ik direct spijt. maar dan is het kwaad al geschied...
dus, ja lang verhaal. misschien ook wel nogal stom om te vragen:
maar wie zou me kunnen helpen? waar dan ook mee. ik weet dat ik het zelf moet gaan waarmaken maar advies is misschien best prettig.
Liefs,
The Definition of Insanity