Ik heb zojuist een korte, maar -hopelijk- krachtige brief afgerond om zo dadelijk af te geven bij een restaurant, in de hoop kans te maken op een werk- en leerplek als kok in opleiding. Mijn verzoek is of jullie hem voor mij even door zouden kunnen nemen en hier jullie mening of advies over kunnen geven, zodat ik een zo goed mogelijk resultaat af kan geven. Yes? Thanks in advance! (:
Beste dame, heer,
Langs deze weg maak ik graag gebruik van de gelegenheid om mijzelf aan u voor te stellen. Mijn naam is Nancy Seton en ik ben een 22-jarige Rotterdamse. Sinds september dit jaar volg ik, met veel plezier, de opleiding 'Ondernemer Horeca' aan het Albeda College.
Van alle facetten die de opleiding aanbied, blijkt de praktijkkant mij het meest te liggen. Het werken met mooie producten en het streven naar een goed eindproduct is iets waar ik persoonlijk veel plezier aan beleef. Ik heb dan ook besloten mijzelf hier volledig op te gaan richten.
Ik kende uw restaurant al, omdat ik in de omgeving woon en zag tevens dat u op de website van stagemarkt aangemeld staat als erkend leerbedrijf met mogelijke leerplaatsen. Ik heb inmiddels op uw website gelezen over de producten die u aanbied en heb aan de foto's kunnen zien dat uw bedrijf een aangename sfeer uitstraalt. De Italiaanse keuken met zijn rijke en volle smaken lijkt mij een goede en fijne basis voor iedere kok om te leren beheersen en heeft mij altijd al getrokken. Het zou mij daarom ontzettend leuk en interessant lijken om mijn reis daar mee te beginnen.
Graag zou ik een afspraak met u maken, om in een persoonlijk gesprek met u de mogelijkheden van de leerplek door te nemen.
Bijgaand aan deze brief zal ik mijn CV voor u toevoegen.
Ik hoop snel een reactie van u te mogen ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Nancy Seton
Til hug og blod.