• ik schrijf gigantisch veel en als ik enigszins een beetje inspiratie heb knal ik weer vijf bladzijdes neer om er vervolgens weinig mee te doen.
    daarna heb ik ene periode dat ik er steeds een andere draai aan geef om weer inspiratie te maken en slechts twee bladzijden verder te komen.

    En nu, na een paar maanden niets met mijn hersenspinsels gedaan te hebben wil ik er twee graag samenvoegen... Maar hoe de F ga ik dat doen?

    korte samenvatting verhalen (slecht uitgewerkt omdat ze dus niet echt..bestaan)

    1. De Sphere

    speelt zich af in een toekomst waarin mensen, mythen en onsterfelijken in voorkomen. zo zijn de mythen Antropomorfen met allemaal de uiterlijke kenmerken van een bepaald element (voorbeeld: element water >> mens met blauwige ogen, haren lippen oid >> draagt de naam aquatist)
    het meest recente idee met dit verhaal is dat de hoofdpersoon en haar familie een soort zijn die zich menselijk voor kan doen. de hoofdpersoon komt per ongeluk terecht in een experiment van de gewone mens. de mensen proberen de Antropomorfen weg te jagen door ze op gruwelijke wijze uit te roeien enzo.
    maar het probleem --> wat moet het uiteindelijke doel van de hoofdpersoon zijn...?

    2. Infected (is in engels geschreven)

    tieners kunnen geïnfecteerd raken met een zogenaamde Frozen Fever. ze bevriezen levend en aan de hand van de genen worden ze firecrackers lightning razors, wraiths of een bijzondere soort Frozeniax.
    de hoofdpersoon is een van de 5 Frozeniax die er bestaan. er is een speciale school waar geïnfecteerden dan naartoe gaan.
    En weer hetzelfde probleem --> het doel van de hoofdpersoon die het verhaal dus compleet maakt.


    Jup. oke lang verhaal. ik hoop dat er iemand is die het snapt en me ook zou kunnen helpen om op de een of andere manier deze twee met elkaar te versmelten.

    ik zou het alleen al fijn vinden als je een tip hebt! maakt niet uit wat...


    The Definition of Insanity

    [Mensje = Hoofdpersoon]
    Misschien dat je de tweede verhaallijn bij de eerste setting kan doen, dus bijv.:
    Mensje woont op een plek met allemaal andere mensjes van haar soort, er verspreid zich onder sommige volken een soort epidemie, Frozen Fever. Afhankelijk van aan welke soort je toebehoort wordt je door deze ziekte gemuteerd tot in een ander wezen. Als tijdelijke oplossing word een opvangcentrum gesticht voor degene die besmet zijn en evt. hun familie. Dan kan er evt. nog bij dat de mensjes hebben uitgedacht dat ze, als iedereen besmet zou raken, belangrijke vaardigheden te kort zouden die nodig zijn voor het staande houden van hun samenleving, bijv. dat geen van de mutaties geschikt is voor de landbouw ofz.
    1. Ze proberen het muteren dus bijv. te voorkomen en sturen Mensje weg uit zijn/haar woonplaats omdat ze in besmettingsgevaar verkeert. Dan wordt ze bijv. van plek naar plek gestuurd zodat ze veilig blijft enz., al is dat voor haar niet echt fijn. Dan zou je als verhaallijn het stoppen van de epidemie kunnen kiezen, of het weglopen van de autoriteiten die de tieners het liefst in quarantaine weg zouden stoppen voor het voortbestaan van de samenleving ofz., of dat ze ergens dichtbij een opvangcentrum zit en de gemuteerde mensjes steeds ziet lopen en stiekem met ze praat ofz. terwijl dat verboden is.
    2. Ze begint langzaam tekenen van besmetting te ervaren en wordt dus naar zo'n opvangcentrum gestuurd. Evt. zou ze er dan nog achter kunnen komen dat zij, en een paar anderen van de gemuteerden hun gaven nog konden gebruiken, en dat zij dus evt. qua uiterlijk weer in iets anders zou kunnen veranderen. Miss. dat er dan steeds gemuteerden verdwijnen en dat blijkt dat de mensen, die de zwakke plek van het volk van de mensjes hebben opgemerkt, experimenten uitvoeren met deze mutanten ofz. en dat ze proberen ze verder te muteren voor hun eigen gebruik. Dan moet ze ze stoppen enz./ofz.

    ik denk dat dat wel ong. genoeg is voor inspiratie, toch? anders kan ik nog een tijdje doorgaan (:

    [ bericht aangepast op 30 dec 2013 - 17:40 ]


    "Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"

    btw als je hem online zet / hebt staan, zou je me dan een linkje kunnen sturen?


    "Why, one a' those Sleepin'-on-the-Floor-All-Day-Gettin'-Nothing-Done sorts a' shops, master Beetles"

    Stage schreef:
    btw als je hem online zet / hebt staan, zou je me dan een linkje kunnen sturen?



    Heey! bedankt voor je reactie en je ideeen! ik ga nu proberen een plan te maken en ik zal zeker kijken of ik het kan gebruiken! :D


    The Definition of Insanity

    tieners kunnen geïnfecteerd raken met een zogenaamde Frozen Fever. ze bevriezen levend en aan de hand van de genen worden ze firecrackers lightning razors, wraiths of een bijzondere soort Frozeniax.

    -Wacht even, dus als ik het snap, bevriezen ze en dan worden ze iets anders?
    Wel hele leuke verhaallijnen, trouwens!

    [ bericht aangepast op 30 dec 2013 - 20:29 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!