• Hoihoi,

    Ik heb besloten dit jaar weer kerstkaarten te sturen. Nu ben ik van plan ook kaartjes naar het buitenland te sturen. Één naar Italië, één naar Schotland en één naar Engeland.
    Nu zit ik met een probleem; hoeveel postzegels zijn hiervoor nodig? Ik heb al rondgezocht op google, maar ik kan geen specifieke antwoorden vinden.
    En daarom klop ik maar hier aan. Want ik hoop dat er hier ergens toch wel mensen zitten die ervaring hebben met post naar het buitenland te sturen. :'D

    Geen idee of dit goed staat, zo niet; wil een mod dit topic graag verplaatsen?

    [ bericht aangepast op 9 dec 2013 - 19:33 ]

    Je kan ook speciale Europa-postzegels kopen, die zijn geloof ik 1 euro per stuk, of rond die prijs. Dat wordt meer aangeraden om te doen.


    Your make-up is terrible

    Nederland of België? Ik vind het voor België¨persoonlijk wel duidelijk, moet je gewoon een zegel opplakken, wel zo eentje voor buiten België, maar binnen Europa dan :'D.
    Voor Nederland weet ik het niet!


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Je hebt tegenwoordig Nederland, Europa en Wereld postzegels. Voor alle drie de bestemmingen heb je dus een Europa postzegel nodig. Het aantal ligt aan het gewicht van de kaart, maar dat staat meestal wel op het kaartje waar de postzegels op zitten. Deze kun je gewoon bij een boekhandel kopen.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Bij 0-20 gr. is het één postzegel.
    Bij 20 - 50 gr. zijn het 2 postzegels
    Bij 50 - 100 gr. zijn het 3 postzegels
    Bij 100 - 250 gr. zijn het 5 postzegels
    Bij 250 - 500 gr. zijn het 9 postzegels
    Bij 500 gr. - 2 kg. zijn het 10 postzegels
    Zoals de rest al zei: je kunt hier beter Europa postzegels voor gebruiken.

    [ bericht aangepast op 9 dec 2013 - 21:19 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Op deze site zie je alle landen die binnen Europa vallen. Van jouw rijtje staat hier alleen Italië bij. Schotland en Engeland vallen dus onder "Wereld".
    Als je de tarieven dan bekijkt, zie je dat een postzegel naar Europa 0.96 cent kost, en een naar Wereld 1.00 euro. Oftewel, je koopt Europa of Wereld zegels, of je vult postzegels die alleen voor Nederland gelden (wat 0.60 cent per zegel is) op totdat je 0.96 en 1.00 euro hebt (; Als tip: december zegels kun je ook gebruiken om tot je bedrag te komen, die zijn 0.34 cent waard.


    Inspiration can hit you any time

    Slotje op aanvraag =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury