• Ik ben niet zo'n pro op dit gebied, maar ik heb toch jullie opinie nodig hierover.
    Het is dus zo dat ik vorig jaar ben blijven zitten. -Als in, twee jaar geleden eerste keer, vorig jaar tweede keer.- En twee van mijn vriendinnen die vorig jaar zouden slagen zijn gezakt en zitten dus nu weer bij mij op school.
    Alleen sinds de zomervakantie doet een vriendin echt super vreemd tegen mij. Iedere keer als ik iets zeg of iets, wordt ik aangevallen op datgene wat ik zeg en alles wat ik doe heb ik het gevoel dat ze me afkeuren, terwijl ik wel gewoon normaal tegen hen doe. Ik heb eigenlijk niet meer echt een verwelkomend gevoel bij hen. Maar als ik dan een keer mijn pauze ergens anders tracht door te brengen, komen ze vragen waar ik was etc. en dan krijg ik zo'n beetje de schuld waarom ik er niet was.
    En ook op schoolreis met die vriendin; als ik iets probeerde te doen en dat hadden we ook afgesproken van te voren, ging zij op dat moment zo van: jaa, laten we even kijken waar we zin in hebben. Misschien heb ik wel ergens anders zin in. Ik had gewoon het idee dat ze me keihard aan het verraden was, terwijl zij deed alsof er niets aan de hand was. Alles was mijn schuld uiteraard en ik verbeelde me iets in.
    Maar het punt is dus, we zijn als sinds de derde bevriend en we zitten nu in de zesde, dus we zijn als zo'n vijf jaar bevriend en nooit was er echt een probleem. Ik kan tijdens mijn pauzes wel bij een andere groep gaan zitten, maar ik ken het niet goed genoeg om echt 'op hun te leunen' als vrienden en ik heb het idee dat als ik doe zoals ik wil, dat zij dan op alle gebieden hun rug naar mij draaien.
    Dus wat kan ik het beste doen?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Niemand? Ik kan best wel wat hulp gebruiken, thanks a lot.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Probeer het er eens over te hebben waarom ze zo doen? Leg uit dat je je er niet fijn bij voelt en je je afvraagt waarom ze zich zo gedragen. En als ze daar vervelend op reageren, zou ik ze gewoon eens duidelijk vertellen dat jij zulk gedrag niet tegenover jou pikt.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Ugh ik ben hier niet echt goed in. Misschien omdat ik niet echt 'vrienden' heb op de school waar ik nu zit. (Ik ben zo'n type die met iedereen omgaat, en bij dat zitten al mijn vrienden op verschillende scholen)
    Het is heel lullig wat ze doen, maar misschien moet je er over nadenken om ze eerst gewoon links te laten. Heb je nog vrienden buitenschool? Vast wel, dus je moet maar zo denken dat je hun niet perse nodig hebt. Gewoon leuk proberen te houden, maar niet te persoonlijk meer zijn. Een beetje afstand nemen kan dan geen kwaad. Zo kunnen ze je ook geen pijn doen.
    Ik probeer persoonlijk altijd op goede voet te blijven met iedereen die normaal tegen mij doet. En mensen die niet normaal doen besteed ik geen aandacht aan.
    Ik hoop dat je er uit komt!


    Alleen maar tranen van geluk

    Dank je! Ik zal het proberen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Met haar erover praten. Als jij er zo mee zit is het belangrijk om dat te vertellen tegen haar. Leg haar rustig uit hoe je je voelt. Wel face to face, anders kan het misschien verkeerd overkomen.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.