En ziehier, mijn nieuwe username: VanGogh.
Ik heb echt een enorme liefde voor kunst van 1800 tot en met 1950, met hier en daar wat uitzonderingen. Ik ben enorm gefascineerd door expressionisme, pointillisme, colorisme, kubisme, fauvisme en impressionisme en mijn favoriete schilder en kunstenaar of all time is Vincent van Gogh, vandaar deze username.
Mijn profielfoto heb ik gisteren verandert nadat ik erachter kwam dat in De Fundatie (museum) een Van Gogh hangt, uit eigen collectie, en ik vind het schilderij werkelijk prachtig. Het is duidelijk dat hij met een nog Hollands palet werkt, maar in de periode dat dit schilderij vervaardigt is, experimenteert hij al met verschillende kunststijlen. Het is duidelijk dat dit in het begin van zijn tweede, lange periode in Parijs is gemaakt; aan het einde van deze periode is zijn stijl zichtbaar verandert en ontwikkelt, maar desalniettemin vind ik dit schilderij prachtig. Hier is een link naar het schilderij De molen Le blute-fin.
Wat vinden jullie ervan?
[ bericht aangepast op 10 okt 2013 - 16:43 ]
"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife