Haaai, Q!
Na -niet zo heel- lang getwijfeld te hebben, ga ik toch de courage verzamelen mijn Narnia-verhaal over te typen en op Q te zetten. Of toch het stuk dat ik al/nog heb van het verhaal.
Alleen, ik weet geen titel
Ik ben verliefd op Engelse titels, maar Nederlands is ook leuk als het een leuke titel is
Allright, dit is waar het over gaat.
Het is intussen al 5 jaar geleden dat de 4 Pevensies tot koningen en koninginnen van Narnia gekroond zijn, en Lucy en Edmund staan op het punt te vertrekken op hun zeereis naar de verlaten eilanden: Doorn, Avra en Felimath.
Na enkele hatelijke opstakels komen ze eindelijk toe met hun schip de Kristallijnen Pracht: maar dan arriveert er op Cair Paravel een brief van Koning Lune (koning van Archenland, ligt ten zuiden van Narnia en ten Noorden van Calormen) die op hulp roept, vanwege een oorlogsverklaring van Calormen.
Aangezien koningin Susan nooit meedoet aan oorlogen (dat wordt vermeld in het boek "Het paard en de jongen") en de Hoge Koning Peter naar het westen getrokken is, stuurt Koningin Susan de brief door naar Lucy en Edmund, die op Avra aangedaan hebben.
Onmiddellijk nadat ze de brief ontvingen, vertrokken ze weer naar het noorden (Narnia en Archenland). Maar welke gevaren heeft de zee te bieden, en nog meer: welke gevaren heeft de oorlog te bieden?
Anyhow, dat is ongeveer het plot.
Oh ja, ik wil nu niet bot overkomen, maar titels als "oorlog op zee" of "zeereis naar de Calormen" of "De reis van de Kristallijnen Pracht", kan ik heus ook wel bedenken
Het is daarom dat ik jullie hulp inroep, omdat ik geen originele titel weet
Xoxo
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried