Hallo, dit is mijn eerste RPG, dit meld ik even zodat jullie dat zouden weten.
Al eeuwenlang zijn er onsterfelijken in het bezit van bepaalde kennis: één van de elementaire magieën. Een dreiging bracht hen echter in angst, de angst om de kennis mee in het graf te nemen. Bij de geboorte van enkele kinderen had de machtigste van hun, en diegenen met de juiste krachten daarvoor, de krachten van deze baby's gewekt om de eeuwenoude elementaire magieën en andere magieën aan deze kinderen door te geven. Wat wou, geschiedde en zo wekte diegene de krachten van deze baby's. Ieders overleefde het, tot de verbazing van de onsterfelijken, en een jaar na hun geboorte en opwekking van krachten werden de kennis doorgegeven. Iedere baby kreeg de kennis van één enkele magie. De dreiging kwam echter dichterbij en sindsdien hadden de onsterfelijken zich teruggetrokken in hun rijken. Nu zijn de kinderen belast met hun gaven. Ze hebben de kennis, die kan hun in momenten van nood te binnen schieten, maar hebben de praktijk nooit geleerd. Het is aan hun hun soortgenoten te vinden en zich weer samen te verenigen, want de dreiging is hun op het spoor...
Het verhaal
Elk kind heeft één kracht gekregen, enkel de kennis zoals te lezen was. Ze zijn zich niet bewust van de kennis, enkel in momenten van nood kan deze naar boven komen en op dat moment weten ze ook wel wat te doen met hun kennis.
Doordat de krachten zijn gewekt, is hun gehoor, zicht, reukzin, smaakzin en tast versterkt. Ze zijn dan ook gevoeliger dan andere mensen voor deze dingen.
Bij het gebruiken van hun krachten zal hun aura, waar ze kracht uitputten, zichtbaar zijn en zal deze een scherpe geur verspreiden (kleur aura en typische geur vermelden, aub)
De kinderen moeten zich nu herenigen om zo de dreiging te verslaan, de Heer der Schaduwen, maar niemand weet hoe hij, of zij, eruit ziet. Wel weten ze dat deze maar één doel heeft: de kennis van alle magieën opslorpen en zo de heerser van Aarde worden.
Wie kan je zijn?
Je kan dus één van de jongeren spelen en/of één van de onderdanen (= spionnen), of meer, van de Heer der Schaduwen. De Heer kan ook gespeeld worden, liefst door een ervaren schrijver.
Personages
Jongeren -vol=vol, iedere magie moet gevuld worden
-Yannic (by me) -Water. Lichtblauw aura, geur van zeelucht.
- Aarde
- Vuur
- Lucht
- Geest
- Dageraad
- Schemering
Spionnen -deze proberen het samenvoegen tegen te houden en de jongeren naar de Heer der Schaduwen te brengen
-
-
-
-Heer der Schaduwen
-
Info over de magieën Bij extra vragen kan mij een pb worden gestuurd
Water
Water is essentieel voor het overleven van de mens. Mensen kunnen dagen zonder voedsel, maar niet zonder water. Deze kan uiteraard ook vernietigen.
Het element water, beeld je regen in, dat is dit element. De persoon met de kennis over water kan op elke plek, zelfs in de woestijn, zijn/haar aura gebruiken om water te doen verschijnen. Als het aura helemaal opgeladen zou zijn, kunnen enorme vloedgolven of zelfs tsunami's in de aanval worden gezet.
Aarde
Zonder aarde zouden wij nergens staan, het is onze ondergrond en de bron van onze voeding omdat het er in verbouwd wordt. Aarde is niet te onderschatten van kracht. Je kan erop verbouwen en wonen, maar het kan je ook vernietigen.
Het element aarde, denk aan je tuin, dat is dit element. De persoon die aarde beheerst, kan de aarde doen verschuiven, rotsblokken verplaatsen, stenen oproepen, de aarde omhoog laten rijzen. Hoe meer kracht het aura nog heeft, hoe sterker de aanval, of verdediging, kan zijn.
Vuur
Vuur is de schepper van het stelsel. Eerst was er vuur, en niets anders. Het is onze oorsprong en onze pit, onze vlam. Denk maar aan kaarslicht, dat is dit element. Ook vuur kan de mens beter niet onderschatten. Het heeft ons verwarmd en doet dat nog steeds, maar kan ook vernietigend te werk gaan. Desalniettemin moeten wij ook toegeven dat dit vuur, het verwarmende en vernietigende, genezend kan zijn.
De mens met deze kracht kan vuur uit zijn vingers doen verschijnen, het ontbranden, alles wat met vuur kan, kan gebruikt worden voor de aanval. Deze persoon heeft het niet snel koud door de onbewuste bescherming van dit element.
Een belangrijk feit is dat je vuur nooit mag gebruiken als je aura bijna op is. Anders kan het je leven verbranden. Je aura verzwelgt en steekt dan jou aan. Je wordt levend verbrand. Gebruik het dus nooit als je uitgeput bent, nooit.
Lucht
Lucht is onze zuurstof, en onze verstikker. Lucht is een reismiddel, maar ook een verwoester. Kijk naar boven, daar is de lucht. Adem in, daar heb je lucht. Het kan je helpen overleven, en het kan je vernietigen.
De persoon met het element lucht kan stormen laten ontstaan, donder en bliksem, en kan mist uit de vingertoppen laten verschijnen tot het dochter en dichter wordt. Tornado's, orkanen, heuse windhozen. Dit is allemaal mogelijk met lucht.
Geest
Geest is een niet-zichtbaar element. Toch is het in ieder van ons aanwezig, al hebben we er niet de controle over die de persoon met deze kracht heeft. Geest slaat alles op: gevoelens, gedachten herinneringen. Het kan ons ook overweldigen waardoor we gek kunnen worden, krankzinnig door onze eigen gedachten.
De mens met deze gekregen gave kan controle nemen over de menselijke geest. Hij/zij kan er herinneringen, gedachten en gevoelens uit halen, hij/zij kan het dingen influisteren, dingen die het hoort te doen, herinneren, voelen. Dit is krachtig, zeker bij een één op één gevecht en kan verdedigend werken. Zo kan de beheerser er blokkades mee opwerpen voor zijn/ haar eigen geest zodat een dergelijke gave als hypnose niet mogelijk zou zijn en de geest van invloeden van buitenaf beschermt is, zoals kwetsende woorden die zo de geest niet zullen raken.
Dageraad
De dageraad is het moment tussen de wissel van de maan, die verdwijnt, en de zon, die zijn plaats inneemt. Het is een krachtig moment omdat nacht en dag op dit moment een grens bereiken. Bepaalde kleuren zullen vrij komen voordat de grens is voorbij geschreden en de dag definitief begint.
De kracht van dageraad kan ieder moment op de dag en nacht, krachtiger in de dag, aangewend worden. De kracht dient zich vooral in het omvormen van beelden en het creëren van illusies, net als schemering kan. De illusies kunnen alles zijn, wat de beoefenaar ook maar bedenkt zal kunnen gevormd worden met de kracht van de aura. Ook zal de persoon een deel van de kracht van de maan, het wit-blauwe licht, en een deel van de kracht van de zon, het geel-rode licht, kunnen beoefenen. Ook koude en hitte zijn er krachten bij.
Schemering
De schemering is het moment tussen de wissel van de zon, die verdwijnt, en de maan, die zijn plaats inneemt. Het is een krachtig moment omdat dag en nacht op dit moment een grens bereiken. Bepaalde kleuren zullen vrij komen voordat de grens is voorbij geschreden en de nacht definitief begint.
De kracht van schemering kan ieder moment op de nacht en dag, krachtiger in de nacht, aangewend worden. De kracht dient zich vooral in het omvormen van beelden en het creëren van illusies, net als dageraad kan. De illusies kunnen alles zijn, wat de beoefenaar ook maar bedenkt zal kunnen gevormd worden met de kracht van de aura. Ook zal de persoon een deel van de kracht van de maan, het wit-blauwe licht, en een deel van de kracht van de zon, het geel-rode licht, kunnen beoefenen. Ook koude en hitte zijn er krachten bij.
Krachten van de dienaren/spionnen
Wapens uit de aura maken
De dienaren/spionnen van de Heer der Schaduwen hebben een getraind aura en hebben er controle over. Deze kunnen dan ook wapens uit hun aura zoals aurasperen, in de kleur van de aura, een harnas vormen van het aura, waarbij alles wat aangeraakt wordt diezelfde kleur krijgt en een sterk wapen wordt, een aurazwaard en meer.
Dodenbezwering
De dienaren specialiseren zich in een bepaalde kracht. Sommigen zijn dodenbezweerders en kunnen lichamen van de doden, dieren en mensen, tot leven wekken, zelfs als het niet meer dan geraamten zouden zijn. Dit is een krachtige kracht waarbij een goede concentratie vereist is. Als de concentratie wordt verbroken, is de bezwering afgebroken en keren de doden weer neer in hun oorspronkelijke staat.
Transformatie
De dienaren specialiseren zich in een bepaalde kracht. Sommigen zijn gespecialiseerd in zichzelf transformeren naar dier, al dan niet gekend door mensen (zoals een half wolf, half adelaar), maar kunnen zich ook in een ander mens in hun eigen verbeelding veranderen, evenals in een voorwerp dat ze zich voor de geest halen. Dit is simpel, behalve als de dienaar gewond zou zijn. Dan is de eventuele pijn een uitstekende afleiding die het lichaam kan dwingen de oorspronkelijke staat in te nemen.
Teleportatie
De dienaren specialiseren zich in een bepaalde kracht. Sommigen zijn gespecialiseerd in teleportatie, waar een goede voorstelling van een plaats voor nodig is, het voor de geest halen van een locatie met feiten, en uiteraard gedetailleerd. Daarmee zouden ze van de ene plek naar de andere kunnen gaan, de hele wereld over. Ook voor kleine afstanden kan dit gebruikt worden, zoals in een gevecht.
Bij verwonding is dit niet aan te raden, aangezien een eventueel verwond lichaamsdeel de verplaatsing kan belemmeren en kan lijden tot verscheuring van spieren, organen en andere delen.
De aura
Een aura hebben ze allen en heeft een typische kleur en geur die kenmerkend zijn voor de persoon. Bij de magie gebruiken en de andere krachten zal het aura oplichten en zal de typische geur opkomen en zich verspreiden rond de persoon, en er een tijdje rond blijven hangen.
Elk aura kan niet eeuwig het oproepen van minder krachtige en krachtige magie aan. Als het 'op' is, kunnen krachten niet meer opgeroepen worden tot de aura is opgeladen. In de zon zal het opladingsproces sneller gaan.
Regels
-Gelieve minstens drie volle regels te schrijven.
-Ik ben de baas, dit is dan ook mijn topic
-Manga/Anime of real maakt me niets uit
-Als er eventuele problemen onderling zouden zijn, zou u dit dan willen melden in plaats van het hier uit te vechten
-Alstublieft, respecteer de uitleg en ga geen dingen verzinnen die hier niet genoemd zijn. Als u toch twijfels zou hebben, aarzel niet mij dan te contacteren via een pb
-Eén persoon met een kracht per persoon. Dit lijkt mij wel het eerlijkste. Dienaren kunnen er zoveel als u wilt aangemaakt worden
-Liever wat ervarener schrijvers voor de jongeren en de Heer der Schaduwen
-Zouden er twee personen zijn die hun zinnen op een bepaalde kracht hebben gezet, dan kan u dit oftewel zelf afhandelen, oftewel zal diegene die er het eerste naar vroeg de kracht in kwestie krijgen
-Ik doe niet aan reserveringen. U kunt zeggen dat u een persoon voor een bepaalde kracht later aanmaakt, maar dat heb ik liever niet omdat ik dat zie als een reservering
-Gelieve bij uw personage de aurakleur en de kenmerkende geur te plaatsen, dank u
-Als u dit alles hebt gelezen, som dan bij elk element (water, aarde, vuur, lucht, geest, dageraad, schemering) iets op waar u dat element aan doet denken
Please, don't die, little child. The world needs your help and your gift, the power that I gave you
The mind is not a book, to be opened at will and examined at leisure - Severus Snape