Ik ben het er opzich wel mee eens, maar ik denk ook dat zoiets moeilijk ligt. Pesten is iets subjectiefs, dus het is moeilijk om daar zomaar een objectieve definitie op te plakken. (En dit hebben de meeste dingen die onder de noemer strafbaar vallen wel, waardoor het gemakkelijker is om er een oordeel over te vellen)
De ene persoon ervaart al heel snel iets als pesten, terwijl iemand anders daar minder problemen mee heeft en het niet met het woord pesten benoemt.
Al vind ik wel dat de duidelijke, ernstige gevallen wel aangepakt moeten worden. Dat het moeilijker strafproces oplevert, wilt niet zeggen dat het zomaar moet kunnen. Geestelijk geweld kan meer schade aanrichten dan fysiek geweld. Misschien mindert het aantal pestgevallen ook wel wanneer het na verloop van tijd echt als iets illegaals wordt gezien. Kinderen weten bijvoorbeeld heel goed dat stelen niet mag.
Ik heb een beetje mijn twijfels bij de praktische realisering van pesten strafbaar maken, maar toch, sommige gevallen moeten inderdaad gewoon bestraft worden. Er moet misschien wel anders mee worden omgegaan bij jonge kinderen dan bij oudere mensen, maar dat er strengere maatregelen tegen moeten komen, ja, daar ben ik het mee eens.
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.