Ik heb een probleempje waar ik eigenlijk nogal mee zit, omdat het stom en ongemakkelijk is voor mij en mijn beste vriendin. Kijk, ik heb twee beste vriendinnen: Angela en Serena (dit zijn niet hun echte namen). Zij zijn echt hele goede vriendinnen voor me en ik ken ze al voor een lange tijd.
Angela is van ons drieën de prater; ze is heel spontaan en hyper en praat gewoon over alles wat ze kan bedenken. Dit vind ik fijn, omdat ik meer een luisteraar ben. Als Angela dan iets verzint om over te praten, ga ik daar weer in mee, etc.
Mijn andere vriendin Serena is echter hetzelfde als ik, alleen is ze nog iets stiller van nature. Serena en ik zijn dus beide luisteraars. Als Angela erbij is, kan Serena echter ook heel grappig en spontaan zijn. Daarom vullen we elkaar zo goed aan. We zijn ook het liefst met z'n drieën: helemaal compleet.
Mijn probleem is dus: Serena en ik kunnen niet meer alleen samen zijn zonder dat het saai en ongemakkelijk wordt. Zonder Angela is Serena niet echt meer spontaan. Ik probeer dan een beetje de gangmaker te zijn, maar als ik over iets begin komt er meestal één reactie op en vervolgens niet meer. Ik kan dus niet echt een gesprek meer met haar aanknopen. Ik vind Serena echt geweldig maar we kunnen gewoon niet echt meer met z'n tweeën overweg, omdat we beide luisteraars zijn. Ik vind het jammer dat ik niet meer alleen met haar af kan spreken. Angela gaat over een paar dagen 2 weken op vakantie, en Serena en ik blijven thuis. Buiten ons kleine vriendengroepje zijn er niet echt meisjes waar ik graag mee omga, maar ik heb al vaker alleen met Serena afgesproken en dat leidt altijd tot hetzelfde. Ik denk trouwens niet dat Angela's afwezigheid ervoor zal zorgen dat Serena en ik wat meer naar elkaar toegroeien, want Serena en ik hebben vaker met z'n tweeën afgesproken. Misschien is dit een beetje onduidelijk of is er niet echt een oplossing, maar ik hoop toch echt dat jullie me kunnen helpen, want ik weet niet echt wat ik moet doen als Angela op vakantie gaat.
Het rare is dat wanneer Serena en ik samenzijn als we met andere mensen zijn, maar dan gewoon naast elkaar fietsen of iets dergelijks, we wél gespreksstof hebben. Het is heel gecompliceerd...
[ bericht aangepast op 20 juli 2013 - 9:25 ]
I can't define who I am.