• -zeiktopic-

    Ja, van de jaren voor mij. Ze hebben het zo verpest dat onze examenstunt nu wordt afgeschaft. Ik geef de school en politie groot gelijk, maar het is echt balen. Ik had mij er vet op verheugd en nu hebben we volgend jaar dus geen stunt. :c

    Beste leerlingen, geachte ouders,

    De examenstunt is een traditie op onze school als afsluiting van het schoolexamen. Leerlingen lopen verkleed in optocht vanaf het station Beverwijk naar school. Tijdens de optocht worden de leerlingen begeleid door de twee betrokken teamleiders en door twee politieagenten. Daarna vinden er enkele activiteiten op het schoolplein plaats voor de hele school. Als afsluiting is er een barbecue voor examenleerlingen en hun docenten.
    Sinds enige jaren nemen onze zorgen over deze examenstunt toe. De oorzaak daarvan is dat te veel leerlingen voor aanvang van de optocht te veel alcohol consumeren. Ook tijdens de optocht nuttigen ze nog alcohol, meestal vermomd in waterflesjes. Hoewel we bij het betreden van het schoolplein alle drank innemen, blijft er naar onze mening te veel alcohol in het spel.
    Daarnaast moeten wij voor de optocht jaarlijks een vergunning aanvragen bij de gemeente. De gemeente vraagt daarvoor advies aan de politie. Tijdens de evaluatie van de examenstunt van dit schooljaar heeft de politie aangegeven dat ze volgend jaar een negatief advies zal geven voor de vergunning. Ook daarvoor is overmatig drankgebruik de reden. De politie kan niet langer instaan voor de veiligheid van onze leerlingen wanneer ze hen begeleidt naar school.
    Al met al kunnen wij tijdens de stunt de veiligheid van onze leerlingen niet meer garanderen en we kunnen en willen dan ook niet langer de verantwoordelijkheid voor deze stunt dragen. Daarom hebben we besloten dat de examenstunt in de huidige vorm met ingang van schooljaar 2013-2014 wordt afgeschaft. Uiteraard zullen we bekijken hoe we samen met de examenleerlingen op een feestelijke en ook verantwoorde wijze het schoolexamen kunnen afsluiten.

    Wij hopen u met deze brief voldoende te hebben geïnformeerd.


    Dat was dus de brief. Ik baal echt zo erg!

    Dus, om dit topic nuttig te houden, nog meer mensen wiens examenstunt dankzij van die achterlijke coma-zuipers (er waren er dit jaar vier afgevoerd naar het ziekenhuis) of iets dergelijks is afgeschaft?


    Happy Birthday my Potter!

    Aaahw, dat is echt balen!!!

    Onze examenstunt stelde bijna niks voor omdat de school elk ding dat de leerlingen bedacht hadden afkeurde. En uiteindelijk was er tegen iedereen verteld vdat de examenstunt om 11 uur begon, maar toen iedereen daar aankwam was het al afgelopen en hadden alleen de mensen van de stuntcommissie de examenstunt meegemaakt. Dat was best wel een naaistreek. En ook het gala was gewoon niks aan omdat school het neit eens wilde en de leerlingen het zelf moesten organiseren. En je kon net zo goed naar de discotheek gaan, er was niks aan namelijk. ):
    Was wel jammer, maar ik ben er nu toch vanaf. (:

    Maar nogmaals wel erg jammer dat wegens alcohol enzo het examenstunt bij jullie niet doorgaat, bij ons was er niet eens alcohol. ;S


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Aaawh, dat is echt balen! De stunt hoort er echt bij. Natuurlijk is het begrijpelijk, maar daarom niet minder vervelend. Ik hoop voor jullie dat ze er een leuk alternatief voor kunnen vinden!


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Mensen kunnen zich ook nooit eens inhouden hè. Het moet áltijd weer net dat ene extra biertje erbij zijn, waardoor diegene het weer verpest voor een ander die lol kan hebben zónder alcohol.
    Belachelijk. Sowieso vind ik het niet kunnen dat mensen onder de 18 aan alcohol kunnen komen, maar het is helaas niet te controleren. :c


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Wat is dat toch met de jeugd en alcohol. Alsof het stoer is om te drinken, jezus. Ik vind die kindjes echt zo dom, ze denken niet aan anderen en ze verpesten het ook voor hunzelf want alcohol is niet bepaald gezond voor je op die leeftijd.

    Da's echt kut ! :c


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Barnabas schreef:
    Mensen kunnen zich ook nooit eens inhouden hè. Het moet áltijd weer net dat ene extra biertje erbij zijn, waardoor diegene het weer verpest voor een ander die lol kan hebben zónder alcohol.
    Belachelijk. Sowieso vind ik het niet kunnen dat mensen onder de 18 aan alcohol kunnen komen, maar het is helaas niet te controleren. :c


    26 - 02 - '16

    Dan wil je niet weten wat ze bij ons dit jaar hebben gedaan...
    Ja, 't is bij ons ook afgelast, maar nog niet officieel, dus ik wacht nog even met balen c:


    i put the fun in funeral

    Dat is echt balen ja.
    Bij een andere school in mijn woonplaats (daar zit ik zelf niet op school, gelukkig) hebben ze het zo bont gemaakt dat de examenstunt ook daar volgend jaar niet meer doorgaat. Er was in de duizenden euro's aan schade gemaakt: computers gesloopt, digiboards kapot en al dat soort dingen. En VMBO en Havo waren de schuldigen blijkbaar, aangezien er 1 Vwo-leerling aanwezig was en die was bezig met iets van een toets.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Dat is balen. Bij ons op school drinkt iedereen gewoon, niemand die er iets van zegt.

    Dat is echt balen jah!
    Wij hebben al 2 jaar geen eindexamen stunt gehad....
    Die van vorigjaar was afgekeurd, maar ze wilden ook iets met een schuim kanon doen. Uiteindelijk zijn er toch nog fietsen besmeurd met pindakaas enz..
    Waarom ie dit jaar niet doorging weet ik niet. Uiteindelijk hebben we wat appelbubbels en taart gezien, waarmee mensen besmeurd werden..
    Maar een stunt, zoals die van 2 jaar geleden is er niet geweest... Of het door alcohol komt weet ik niet.


    Stenenlikker

    Dat is inderdaad erg balen! De examenstunts bij ons op shool zijn meestal vrij onschuldig, al mogelijk we niet meer kamperen op school vanwege alcohol gebruik in de voorgaande jaren


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Awh, dat is balen.
    Bij ons neemt het elk jaar ook af. Eerst mochten ze eieren, azijn, scheerschuim, ... Naar iedereen gooien en het was echt leuk om mee te maken. Niemand kwam er echt doorheen zonder nat of vies te maken.
    Dit jaar mochten ze alleen maar op zich zelf gooien, dus ik wil me nog niet voorstellen hoe dat over vier jaar gaat zijn. Ze controleren op alcohol, maarik heb niemand echt zien drinken. Dat bewaren ze vast voor daarna. :')


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Yeah we had the same thing. Echt hatelijk was dat. Konden we een keer mooi keten, ging het niet door. Sommigen hadden daar gewoon ook keiharde maling aan en namen 't heft in eigen handen. Maar goed, so mooi als de jaren voorheen was het niet.


    No growth of the heart is ever a waste

    das echt dom, al vind ik het echt bullshit, net zoals gas-boetes, maar kom op zeg verbied anders te ademen -_-


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Da's jammer D:!
    Op mijn school is het ook afgeschaft, omdat het te veel troep geeft. Examenklassen hebben de volgende dag een rommel gemaakt in onze school. Het was echt heel leuk en de directeur gaf ook een oproep dat iedereen naar hun klas moest (wat niemand deed). Alleen was het stom dat de mavo klassen alle prullenpakken omduwde en eieren gingen gooien naar alles wat ze zagen.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor