• Ja, ik begin met een nieuw verhaal en dit is zeg maar de prologue. Je hoeft geen abo of iets te nemen hoor, ik heb gewoon wat advies nodig & ik zou willen weten of jullie het interessant vinden en het zouden lezen (als je niet wist dat het een fanfic over Justin was maar een gewoon random verhaal)

    !Ik heb er enters ingedaan, zoals jullie allemaal zeiden, waardoor het er nu zo uitziet En ik heb het in een tijd gezet!

    Het was een mooie maandagochtend, voor zover hij mooi kon zijn.
    Iedereen moest weer naar school.
    De vakantie zat erop, de vakantie waarin in iedereen lol heeft gehad, zichzelf heeft kunnen zijn en heeft kunnen genieten.
    Behalve voor Scarlett.
    Zij heeft alles gedaan behalve lol maken, zichzelf kunnen zijn of genieten.
    Haar vader leerde haar dat het leven niet was om lol te maken.
    Iedere dag opnieuw moest Scarlett dezelfde woorden aanhoren: ''Je moet goed presteren, ga leren voor school, haal hoge cijfers, zorg dat je later een goede baan krijg Scarlett, maak me trots.''
    Trots zou haar vader toch niet zijn, dat wist ze maar al te goed.
    Toch had ze iedere dag hard geleerd en kende zowat alles uit haar hoofd.
    Integendeel tot Justin, die deze vakantie helemaal niets had gedaan, behalve genieten en spelen met zijn vrienden, Chaz, Ryan en Nolan.
    Sinds groep 4 gingen ze al veel met elkaar om en dat ging was altijd goed gegaan.
    Dit was Justin's laatste schooljaar.
    Niemand wist het, behalve natuurlijk Chaz, Ryan en Nolan.
    Na dit schooljaar zou Justin het maken, in de muziekwereld.
    De grootste reden waarom niemand op zijn school dit wist, was Scarlett.
    Ze zou er grapjes over maken, hem uitlachen en zeggen dat dromen bedrog zijn.
    Scarlett was altijd al gemeen tegen Justin geweest.
    Daardoor kon Justin zichzelf niet zijn.
    Niet op school, in ieder geval.
    Dat was waarom hij altijd zo van de vakantie genoot.
    Hij haatte het om naar school te gaan, iedere ochtend opnieuw.
    Bang zijn om weer een gemene opmerking naar zijn hoofd geslingerd te krijgen.
    Maar deze ochtend was het anders.
    Justin was de school nog niet in, of hij zag Scarlett al op het schoolplein staan.
    Ze keek om zich heen, alsof ze iemand zocht. Toen ze Justin zag, verscheen er een brede glimlach op haar gezicht.
    Justin voelde zich hier niet fijn bij en wou snel de school in gaan, bij het juiste lokaal gaan staan.
    Net toen hij dacht dat hij het zou halen, hield een slappe hand zijn pols vast.
    Hij draaide zich om en zag Scarlett.
    'Hey Bieber.' Grijnsde ze.
    Dezelfde grijns die ze altijd op haar gezicht had staan als ze tegen Justin praatte.
    Het was een gemene grijns, waarvan je arm-haartjes overeind gaan staan.
    Maar dit keer gebeurde het niet bij Justin.
    Hij had gisteravond een goed gesprek met zijn moeder gehad, nadat hij huilend de trap af was gerend, omdat hij niet in slaap kon komen vanwege de volgende schooldag.
    Zijn moeder had hem verteld om sterk te zijn.
    Hij kon dit wel aan, hij was een goede jongen.
    'Laat me los Scarlett, ik ben je gemene opmerkingen zat.' De woorden kwamen aarzelend over zijn lippen, alsof hij niet zeker wist of hij de juiste keuze had gemaakt.
    Scarlett genoot van dit moment.
    Eindelijk had zij de macht over iemand.
    Niet iemand over haar.
    Ze wist dat ze maar iets hoefde te zeggen, of Justin luisterde naar haar.
    'Oh, maar dit keer zal ik geen gemene opmerking maken, hoor. Dat doe ik trouwens nooit, toch Bieber?'
    Justin wist niet hoe hij moest reageren en trok zich los.
    Zonder nog een woord te zeggen liep hij snel naar binnen toe.

    Tijdens het derde lesuur hadden Scarlett en Justin samen les.
    Beeldende vorming.
    Scarlett is totaal geen creatief meisje, dus was ze nooit echt goed geweest in beeldende vorming.
    Integendeel tot Justin, die zich helemaal los liet gaan tijdens beeldende vorming.
    Hij was daar het lievelingetje van de klas, terwijl Scarlett vond dat zij dat hoorde te zijn.
    Deze keer moesten ze een tekening maken van een persoon.
    Je mocht diegene op je eigen manier uitbeelden.
    Alleen mocht je niet jezelf tekenen.
    Toen de lerares even de klas verliet, stond Scarlett op om Justin's tekening te ''bewonderen''.
    Ze ging achter hem staan, maar zelf had hij niets door.
    Op de tekening stond een meisje, ze zag er gebroken en ongelukkig uit, maar tegelijkertijd ook gemeen.
    Scarlett lachte.
    'Ach, Bieber, wist jij niet dat je jezelf niet mocht tekenen?'
    Ze legde haar hand op zijn schouder en grijnsde.
    Justin schudde met zijn schouders, zodat haar hand eraf gleed.
    Deze opmerking kwetste hem.
    Hij had niet zichzelf getekend, maar Scarlett.
    En hij vond best dat ze dat mocht weten.
    'Dit ben ik niet, dit ben jij. En je kunt precies zien, achter die dikke laag make-up van je, dat je helemaal niet bent wie je wilt zijn.' Hij stond op terwijl hij deze woorden uitsprak.
    Hij bekeek het gezicht van Scarlett zodra hij was uitgepraat.
    Van verbaast veranderde het richting rood.
    Niet rood van schaamte, maar rood van woede.
    Hoe had deze jongen het recht om Scarlett zo voor schud te zetten!
    Scarlett paktte zijn tekening en keek naar hem.
    'Hier gaat je dikke tien, want die verdien je niet! Je bent de grootste loser die ik ooit in mijn hele leven heb ontmoet!' Tierde ze.
    Justin kromp ineen en keek naar haar.
    Deze woorden deden pijn voor de 13-jarige jongen.
    'Zelfs je moeder walgt van je, al geeft ze dat natuurlijk niet toe! Wat denk je waarom je je vader nog zo weinig ziet?' Ze lachte gemeen en scheurde toen de tekening doormidden.
    En nog een keer, en nog een keer.
    'Maar Bieber, als je denkt dat dit alles is, dan moet ik je teleurstellen. Ik zal je hele leven verwoesten.'
    Met deze woorden bracht ze haar hand omhoog en slieg Justin met haar vlakke hand op zijn gezicht.
    Scarlett kon wel huilen.
    Want het meisje dat Justin had getekend, leek inderdaad op haar.
    En ze was er totaal niet trots op, omdat dit niet was wie ze werkelijk is.

    [ bericht aangepast op 18 mei 2013 - 10:25 ]


    Laughter is the music of the soul.

    mykidrauhl schreef:
    (...)
    dus omdat ik een verkeerd topic maak neem je me niet meer serieus? (:


    Een kleine tip, mensen zijn vaak vrij hypocriet en er wordt vaak hier nogal dramatisch gedaan om soms kleine punten. Ook vind ik dat ze hier niet zo goed zijn in het scheiden van privé en zakelijkheid (geldt niet voor iedereen), want je kunt niet zomaar zeggen dat je iemands hoofdstuk niet serieus neemt vanwege een topic waar weinig in gemeld wordt. Die twee dingen hebben absoluut geen verband met elkaar en ik vind niet dat je iemand daarop kunt beoordelen. Ook een beetje vreemd dat mensen eerst gaan klagen dat er te weinig in een topic gemeld wordt en daarna wanneer ze een topic maakt waar veel in gemaakt wordt, ze gaan zeggen dat ze haar niet serieus nemen vanwege een topic waar niet veel in gemeld werd. Probeert ze een keer jullie advies op te volgen, is het nog niet goed.

    Daarbij vind ik wel dat persoonlijkheid soms invloed kan hebben op je schrijven en onzin topics maken geeft natuurlijk niet een goede indruk weer voor een schrijver(ster). Je moet ook naar buiten uit als schrijver(ster) een goede indruk maken, zodat mensen niet gelijk gaan denken van het is die weer van dat topic. Dat schept bij mensen een verkeerd beeld over je en gaan ze je daarom zoals hier wordt gezegd minder serieus nemen. Probeer in het vervolg goed na te denken bij wat je doet en of het invloed kan hebben op jou als schrijfster.

    Ik sta momenteel aan niemands kant hoor.
    Ben slechts voor de nuance dit keer :P
    Is ook een nieuwe rol voor mij.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Een kleine tip, mensen zijn vaak vrij hypocriet en er wordt vaak hier nogal dramatisch gedaan om soms kleine punten. Ook vind ik dat ze hier niet zo goed zijn in het scheiden van privé en zakelijkheid (geldt niet voor iedereen), want je kunt niet zomaar zeggen dat je iemands hoofdstuk niet serieus neemt vanwege een topic waar weinig in gemeld wordt. Die twee dingen hebben absoluut geen verband met elkaar en ik vind niet dat je iemand daarop kunt beoordelen. Ook een beetje vreemd dat mensen eerst gaan klagen dat er te weinig in een topic gemeld wordt en daarna wanneer ze een topic maakt waar veel in gemaakt wordt, ze gaan zeggen dat ze haar niet serieus nemen vanwege een topic waar niet veel in gemeld werd. Probeert ze een keer jullie advies op te volgen, is het nog niet goed.

    Daarbij vind ik wel dat persoonlijkheid soms invloed kan hebben op je schrijven en onzin topics maken geeft natuurlijk niet een goede indruk weer voor een schrijver(ster). Je moet ook naar buiten uit als schrijver(ster) een goede indruk maken, zodat mensen niet gelijk gaan denken van het is die weer van dat topic. Dat schept bij mensen een verkeerd beeld over je en gaan ze je daarom zoals hier wordt gezegd minder serieus nemen. Probeer in het vervolg goed na te denken bij wat je doet en of het invloed kan hebben op jou als schrijfster.

    Ik sta momenteel aan niemands kant hoor.
    Ben slechts voor de nuance dit keer :P
    Is ook een nieuwe rol voor mij.

    hahaha jij bent het weer die alles zo mooi kan verwoorden.
    Ik ben het helemaal met je eens, lol. :P


    Laughter is the music of the soul.

    mykidrauhl schreef:
    (...)
    hahaha jij bent het weer die alles zo mooi kan verwoorden.
    Ik ben het helemaal met je eens, lol. :P


    Hahah dank je. :P
    Meestal krijg ik commentaar dat ze het TOTAAL niet met me eens zijn en dan krijg je een hele discussie.
    Het is nieuw voor me dat mensen me plotseling gelijk geven, daar ben ik niet op berekend XD


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Hahah dank je. :P
    Meestal krijg ik commentaar dat ze het TOTAAL niet met me eens zijn en dan krijg je een hele discussie.
    Het is nieuw voor me dat mensen me plotseling gelijk geven, daar ben ik niet op berekend XD

    hahaha lol nee ik ben het echt helemaal met je eens maar als ik het opschrijf vat iedereen me verkeerd op en worden ze boos of iets in die richting haha.


    Laughter is the music of the soul.

    mykidrauhl schreef:
    (...)
    hahaha lol nee ik ben het echt helemaal met je eens maar als ik het opschrijf vat iedereen me verkeerd op en worden ze boos of iets in die richting haha.


    Jaa, maar dat is normaal. Ze zeggen altijd wel dat ze je niet serieus nemen, maar stiekem doen ze dat toch wel. Anders zouden ze namelijk niet zo boos reageren.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Jaa, maar dat is normaal. Ze zeggen altijd wel dat ze je niet serieus nemen, maar stiekem doen ze dat toch wel. Anders zouden ze namelijk niet zo boos reageren.

    haha ik word altijd verdrietig als mensen boos op me worden, ik vat het te persoonlijk op. Slechte eigenschap .. :P


    Laughter is the music of the soul.

    mykidrauhl schreef:
    (...)
    We hebben het over dit credit topic hé? Of over Justin? Anyways, het was misschien niet slim van me, en ik wist niet dat het niet mocht. Ik ga zo de regels doorlezen. Maar helaas kan ik het niet terugdraaien. Ik vind het jammer dat je me door een topic niet meer serieus neemt.

    Och laat 't volk maar hoor. Mut altijd wat te zeuren hebben hier :].
    Ik maakte ooit een topic aan met de vraag waar je graag gelikt wil worden :D.
    En een topic met 'Sassssuke Uchiha, get your ass over here right now!'
    HUURRREDERRRP.


    En over Justins nieuwe vriendin :'( :'(.
    Ik vind overigens dat er niks mis mee is, maar het pakt me ook niet echt. Dat ligt misschien meer aan mij, I dunno. En ik zou inderdaad wat vaker enters gebruiken, dat adviseerde iemand mij een tijd terug ook eens en het werkt een stuk overzichtelijker :].

    [ bericht aangepast op 17 mei 2013 - 18:39 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    (...)
    Och laat 't volk maar hoor. Mut altijd wat te zeuren hebben hier :].
    Ik maakte ooit een topic aan met de vraag waar je graag gelikt wil worden :D.
    En een topic met 'Sassssuke Uchiha, get your ass over here right now!'
    HUURRREDERRRP.


    En over Justins nieuwe vriendin :'( :'(.
    Ik vind overigens dat er niks mis mee is, maar het pakt me ook niet echt. Dat ligt misschien meer aan mij, I dunno. En ik zou inderdaad wat vaker enters gebruiken, dat adviseerde iemand mij een tijd terug ook eens en het werkt een stuk overzichtelijker :].



    Jaa maar dat topic van Sasuke is toch niet nutteloos of onnodig? :O
    Dat moeten mensen toch weten. Sasuke is awesome!

    Oeps ging een beetje off-topic, macht der gewoonte, hè.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Hashirama schreef:
    (...)
    Och laat 't volk maar hoor. Mut altijd wat te zeuren hebben hier :].
    Ik maakte ooit een topic aan met de vraag waar je graag gelikt wil worden :D.
    En een topic met 'Sassssuke Uchiha, get your ass over here right now!'
    HUURRREDERRRP.


    En over Justins nieuwe vriendin :'( :'(.
    Ik vind overigens dat er niks mis mee is, maar het pakt me ook niet echt. Dat ligt misschien meer aan mij, I dunno. En ik zou inderdaad wat vaker enters gebruiken, dat adviseerde iemand mij een tijd terug ook eens en het werkt een stuk overzichtelijker :].


    haha ik zal dan wel wat beter op de enters letten!


    Laughter is the music of the soul.

    Spotgaai schreef:
    Het zou prettig zijn als je na een gesproken zin een enter doet, zoals hier. Dat leest veel fijner :]

    Dit ^

    En ik houd niet van Justin Bieber verhalen, maar als het een onbekend persoon was, zou ik het wel lezen (:


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    (...)
    Dit ^

    En ik houd niet van Justin Bieber verhalen, maar als het een onbekend persoon was, zou ik het wel lezen (:

    ahahahah lol & onbekende Justin Bieber dan? :P


    Laughter is the music of the soul.

    Dat vind ik ook weer zo'n raar iets. Dat artiesten 'onbekend zijn' of 'niet bestaan'. Ik bedoel, je schrijft toch om een artiest omdat hij/zij beroemd is. Of wat?

    [ bericht aangepast op 17 mei 2013 - 19:14 ]


    26 - 02 - '16

    Cyborg schreef:
    Dat vind ik ook weer zo'n raar iets. Dat artiesten 'onbekend zijn' of 'niet bestaan'. Ik bedoel, je schrijft toch om een artiest omdat hij/zij beroemd is. Of wat?
    You're right - maar niet alleen omdat hij of zij beroemd is, ook omdat de schrijfster/schrijver van hem of haar houdt.
    OT: Sorry, ik ga het niet lezen aangezien ik geen Belieber ben en dus deze story's niet lees. Maar meer enters zou wel handig zijn en minder storend.


    Some people are art and do art at the same time

    Spotgaai schreef:
    Het zou prettig zijn als je na een gesproken zin een enter doet, zoals hier. Dat leest veel fijner :]

    SPECS schreef:
    (...)

    Square awsomeness.<3 Haar schrijfstijl zou iedereen moeten hebben.<3

    Cyborg schreef:
    (...)

    Je hebt wel een heel goed voorbeeld gepakt. Square schrijft namelijk erg goed, vind ik.


    Ik wilde net reageren op het feit dat mijn hoofdstuk als voorbeeld was gebruikt en dat ik dat best wel gaaf vind, en toen merkte ik de andere reacties op. Dankje, onverwachte complimenten zijn altijd leuk. (bloos)




    Maar goed, OT: Ik heb niet het hele stukje gelezen, maar het begin is prima geschreven. Ik vind het alleen niet heel erg pakkend, om eerlijk te zijn. De lezer krijgt meteen al een hele hoop informatie over zich uitgestort en hoewel dat natuurlijk nodig is om het verhaal te kunnen begrijpen, zijn er ook wel wat subtielere manieren om een beeld te schetsen.
    Begin bijvoorbeeld met een kort gesprek tussen Scarlett en haar vader, waarna je haar kunt laten nadenken over hoe vervelend ze het vindt om zo hard te moeten werken in de vakantie. Dan kun je een stukje schrijven over Justin en wat hij doet met zijn vrije tijd. Op die manier zou de lezer hetzelfde te weten komen, maar lijkt het wat minder op een samenvatting. Gesprekken zijn vaak sowieso gewoon wat pakkender of vlotter dan lange lappen tekst. Die moeten er natuurlijk ook tussen, maar het is niet een geweldige manier om een verhaal te beginnen. Midden in een gesprek beginnen trekt daarentegen wel altijd de aandacht.
    Verder valt het me op dat je van tijd bent gewisseld ergens in je hoofdstuk, wat niet zo hoort omdat je echt in één tijd moet schrijven (van "Hij draaide zich om", dus verleden tijd, ga je naar "Scarlett lacht", wat tegenwoordige tijd is) en raad ik je inderdaad aan, zoals een heleboel mensen hierboven al zeggen, om alinea's te gebruiken. Dat doet echt wonderen voor de leesbaarheid en overzichtelijkheid van een tekst.
    Eh, dit stukje is langer geworden dan de bedoeling was. Als je nog eens advies zoekt, kun je natuurlijk ook altijd een bèta-aanvraag insturen. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Cyborg schreef:
    Dat vind ik ook weer zo'n raar iets. Dat artiesten 'onbekend zijn' of 'niet bestaan'. Ik bedoel, je schrijft toch om een artiest omdat hij/zij beroemd is. Of wat?

    Ja, maar soms schrijf je over een artiest & heb je liever in het verhaal dat die artiest niet bekend is omdat ja de verhaallijn anders niet goed klopt of iets. (:


    Laughter is the music of the soul.