-zeiktopic-
Ik heb altijd al hard mijn best moeten doen om elk jaar over te gaan. Nu zit ik in 5 vwo en gaat het niet echt goed. Ik doe echt mijn best, leer hard en heb bijles voor drie vakken. Maar toch haal ik met moeite een zesje. Daarom denk ik er erg aan om te blijven zitten en dat idee geeft me ook rust. Ik heb gewoon wat langer de tijd nodig om iets te begrijpen en als ik alles voor de tweede keer zie, denk ik echt dat het beter gaat. Ik heb dan een beetje een buffer voor mijn eindexamen,denk dat ik zo ook meer zelfvertrouwen opbouw en ik kan dan een baantje nemen ( dat wil ik graag). Ik had het hierover met mijn vriendin en zij vraagt of ik altijd zo lang aan mijn huiswerk zit. Ik antwoord dat ik er wel een paar uur aanzit, maar dat ik geen zin heb om elke dag tot 12 uur s'nachts aan mijn huiswerk te zitten. En dan zegt zij dat ik daar dan maar eens zin voor moet gaan maken en beter geen baantje kan nemen. Ik werd dus boos op haar, ze heeft totaal geen begrip voor me. Ik heb hier echt wel goed over nagedachte en natuurlijk vind ik het jammer dat ik niet over kan, maar ze kan er niet eens begrip voor opbrengen en me troosten. En het klonk alsof het mijn eigen schuld was dat ik blijf zitten, alsof ik niet hard genoeg werk. En nu hebben we ruzie, zij vindt dat ik onredelijk ben. Ik kan hier gewoon zo boos over worden..
Ik vind het ook niet leuk dat ik al die leuke dingen niet met mijn eigen klas kan doen en dat ik niet meer bij haar in de klas zit, maar ik ben het gewoon zat om zo op mijn tenen te lopen... Ik wist het gewoon zo zeker, maar door haar begin ik eraan te twijfelen.
Waarom kan ze me niet gewoon steunen?
[ bericht aangepast op 27 jan 2013 - 21:26 ]
I won't let you come close enough to hurt me.