Sorry, alvast een waarschuwing, zeik-topic op komst.
Op school hebben wij toetsweek gehad en de afgelopen twee weken hebben we al onze cijfers terug gehad. Bij ons op school geldt -ik weet niet of het ook zo is op andere scholen- dat je gewoon mee doet aan het SE en dat wanneer je aan je herkansing wilt mee doen ervoor je de zogenoemde handelingsdelen moet afhebben. Niet voor elk vak hoeft dit, maar bij de meesten wel. Alles leuk en aardig, we komen bij het vak Engels uit. Daar hebben we fucking veel moeten maken voor het handelingsdeel. Allemaal samenvatting, oefen brieven en whatever. Je kan er natuurlijk voor kiezen om dat handelingsdeel niet te maken als je weet dat je toch wel een goede voldoende haalt. En ja hoor, natuurlijk zijn er mensen die dat niet doen. Die denken, ach! Makkie! Een schrijf toets Engels. Dat schud ik wel even uit mijn mouw. En nu zijn er twee jongens bij mij in de klas die niet het handelingsdeel hebben ingeleverd, maar wel een onvoldoende. Dus eerst worden ze door onze docente afgekraakt. En dan zegt ze; nou weet je wat? Doe maar mee aan die herkansing! Laat dat handelingsdeel maar zitten je krijgt een tweede kans.
Ja leuk voor die jongens, maar ik kan daar echt gefrustreerd om raken. Heel veel hebben gewoon echt veel moeten doen voor dat handelingsdeel omdat het niet normaal veel was. En zij krijgen die herkansing zo in hun schoot geworpen. En dat terwijl deze docente juist heel erg zeurt dat je je handelingsdelen af moet hebben en anders geen herkansing.
Ugh. Ik kan daar zo slecht tegen. Velen hebben er hard voor gewerkt, en die jongens krijgen het zo maar voor niets.
I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.