Wat vinden jullie een acceptabel aantal woorden voor een hoofdstuk? Momenteel probeer ik met mijn storie Strijd om Cidonya een gemiddelde van 500-600 woorden aan te houden, behalve wanneer het gewoon zonde is om een tekst te splitsen.
Het voordeel met korte hoofdstukken is over het algemeen dat er sneller gepost wordt, maar ik vind zelf dat je een verhaal zeg maar 'minder' maak door het in kortere stukken in te delen omdat je telkens opnieuw en opnieuw in het verhaal moet komen, en wanneer je dat gedaan hebt, heb je het korte stukje al uitgelezen.
Natuurlijk wanneer je verhaal goed is, doet het er niet toe of je verhaal lange hoofdstukken heeft, maar anderzijds schrikt het misschien wel nieuwe lezers af om eraan te beginnen.
Dus ik zou eigenlijk jullie mening hierover willen weten zodat ik weet of ik gewoon m'n gemiddelde van 500-600 woorden over het algemeen aan kan houden, of dat ik m'n hoofdstukken toch nog iets langer kan/moet maken. Dit betekent nu niet dat je m'n verhaal moet lezen vooraleer je een antwoord geef hier :'D Ik wil gewoon weten wat jullie een acceptabel aantal woorden per hoofdstuk vinden en wanneer iets juist te kort of te lang is. Ik wil hier namelijk wel rekening mee houden voor de lieve lezers die m'n verhaal volgen
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”