• *pas op: gezeur*

    Ik heb vandaag voor de zoveelste keer ruzie gehad met mn ouders en vind het echt genoeg nu. Ze doen altijd of alles mijn fout is en het voelt alsof ik niks goed kan doen in hun ogen. Als ik er over wil praten hebben we al snel weer ruzie.
    Het liefst wil ik uit huis, maar dat vind ik zo'n grote stap en ik weet niet of ik wel voor mezelf kan zorgen. Ik ben dan wel 18, maar nog niet zelfstandig genoeg, denk ik.
    Mijn vriend wil wel met mij samenwonen, dus dan ben ik niet in mn eentje. Helaas woont hij in Aalsmeer (daar is een school die dezelfde opleiding heeft die ik nu doe) en ik in Groningen. Dat maakt de stap om uit huis te gaan nog groter. En we gaan nog maar 4 maanden met elkaar vandaag (ken hem al 9 maanden). Ik weet niet of dat wel een goed idee is.

    Op school gaat het niet goed en ik zit helemaal niet lekker in mijn vel. Ik zit al de hele dag te huilen omdat ik gewoon radeloos ben, ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

    Ik hoop dat iemand hier op wil reageren. Laat aub de gemene reacties achterwege, daar heb ik nu geen zin in.

    Wat rot voor je.. Het lijkt me inderdaad wat vroeg om al met je vriend te gaan samenwonen, al kan jij dat zelf natuurlijk het best beslissen. Als je er echt niet uit kunt komen met je ouders is het misschien wel fijn als je op jezelf gaat wonen, al lost het de problemen met je ouders niet op. Misschien dat een rustig gesprek met een positief begin helpt (bijvoorbeeld eerst een compliment geven over wat je waardeert aan je ouders en daarna vertellen wat je dwars zit).
    Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt! Het komt uiteindelijk heus wel goed. (; Sterkte!


    You are beautiful, you are love.

    Wel, ik kan natuurlijk neit voor jouw zelf beslissen. Doe hetgene wat je het aller liefste wilt, dat met samenwonen. Ik weet eigenlijk niet wat ik hier op moet regeren dus ik geef je maar cyberhugs(:
    *CYBERHUG*


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik zal deze week nog wel proberen met ze te praten. Ondertussen zal ik bijven zoeken naar een baantje en een studentenhuis. Want ik wil nog wel uit huis als het goed gepraat is.

    Dank je, Memoria (:

    Opzich wil ik wel met hem samenwonen, omdat het zo goed klikt tussen ons en ik hem sneller leer kennen (nu zie ik hem 1 weekend om de week) maar áls het uitgaat heb ik een probleem.

    [ bericht aangepast op 30 okt 2012 - 20:56 ]

    Hmm, waar gaan de ruzies met je ouders over?
    En hoe reageer jij op je ouders als ze jou iets vragen? Het is vaak een domino-effect; reageer jij chagrijnig, krijg je dat te horen (als je ouders dan ook nog eens moe zijn, kan dat er ook niet al te vrolijk uitkomen), vind je niet leuk, zeg je waarschijnlijk ook weer iets van (op de niet meest vrolijke manier) en dan komt er vanzelf een discussie die weer uit kan lopen op een ruzie.
    Dat je niet lekker in je vel zit, kan hier ook weer een rol spelen: ik ben namelijk al een tijdje best vrolijk, komt omdat het goed op school gaat en ik heb bijna geen propbmen. Bij jou is dat dan het tegenovergestelde. Dus, zeg dat je niet lekker in vel zit, tegen je vriend, vriendinnen, mentor/begeleider, en misschien zelfs je ouders...
    Succes ermee!
    Je mag altijd nog iets vragen, als je wilt ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Waarom praat je er niet met je vriend over, misschien kan hij je erbij helpen.
    En als je niet lekker in je vel zit op school, kun je dan niet van school wisselen? I know, het klinkt overdreven of onmogelijk of wa-evah, maar als het je echt dwarszit, ga dan van school af.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Nikolajevna schreef:
    Hmm, waar gaan de ruzies met je ouders over?
    En hoe reageer jij op je ouders als ze jou iets vragen? Het is vaak een domino-effect; reageer jij chagrijnig, krijg je dat te horen (als je ouders dan ook nog eens moe zijn, kan dat er ook niet al te vrolijk uitkomen), vind je niet leuk, zeg je waarschijnlijk ook weer iets van (op de niet meest vrolijke manier) en dan komt er vanzelf een discussie die weer uit kan lopen op een ruzie.
    Dat je niet lekker in je vel zit, kan hier ook weer een rol spelen: ik ben namelijk al een tijdje best vrolijk, komt omdat het goed op school gaat en ik heb bijna geen propbmen. Bij jou is dat dan het tegenovergestelde. Dus, zeg dat je niet lekker in vel zit, tegen je vriend, vriendinnen, mentor/begeleider, en misschien zelfs je ouders...
    Succes ermee!
    Je mag altijd nog iets vragen, als je wilt ^^


    De laatste tijd vooral over de stage die ik nog neit heb, en wel moet hebben. En over school. Ik zit voor de 3e keer in klas 1 omdat ik al zo lang niet goed in mijn vel zit. Mn ouders vinden dat ik het te makkelijk daarop schuif, maar ik voel me echt niet goed. Ik begin bijna te geloven dat ik depressief ben, ik voel me bijna nooit blij en ben eigenlijk nooit positief.


    Patholoog schreef:
    Waarom praat je er niet met je vriend over, misschien kan hij je erbij helpen.
    En als je niet lekker in je vel zit op school, kun je dan niet van school wisselen? I know, het klinkt overdreven of onmogelijk of wa-evah, maar als het je echt dwarszit, ga dan van school af.

    Het is een probleem dat ik onzeker ben en niet goed kan praten over mijn gevoel (ik huil snel als ik daarover praat). Ik wil niet huilen als ik bij mijn vriend ben. Ook al zegt hij vaak dat hij er altijd voor me is. Ik ben bang dat hij me vervelend gaat vinden als ik steeds bij hem kom zeuren..

    [ bericht aangepast op 30 okt 2012 - 21:03 ]

    Het is een probleem dat ik onzeker ben en niet goed kan praten over mijn gevoel (ik huil snel als ik daarover praat). Ik wil niet huilen als ik bij mijn vriend ben. Ook al zegt hij vaak dat hij er altijd voor me is. Ik ben bang dat hij me vervelend gaat vinden als ik steeds bij hem kom zeuren..


    En als je hem een mail stuurt?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    En als je hem een mail stuurt?

    Dat zou wel kunnen, maar ik heb geen idee waarik dan moet beginnen met vertellen.

    Gagaface schreef:
    (...)
    Dat zou wel kunnen, maar ik heb geen idee waarik dan moet beginnen met vertellen.


    Het begin.
    Of je kopieert dit topic. (Je zegt dat je een probleem hebt en dat al hebt opgeschreven.)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Het begin.
    Of je kopieert dit topic. (Je zegt dat je een probleem hebt en dat al hebt opgeschreven.)

    Goed idee. ik zal dat morgen wel proberen uitgebreider te maken. Ik ga nu eerst maar slapen. moet morgen stagelopen op school omdat ik geen stage heb (en wel een school die achterbaks is).

    Woont je vriend sowieso al op zichzelf, of zouden jullie dan samen een huis gaan kopen/huren? In het eerste geval kun je namelijk beter de proef op de som nemen en gewoon eerst voor een weekje bij hem intrekken, kijken of het werkt.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.