• Ik ben een hele tijd niet naar school geweest vanwege privéproblemen. Nu moet ik weer naar school, maar ik skip eigenlijk veel te vaak en ik krijg soms paniekaanvallen als ik onderweg ben of weg moet. Ik word echt heel angstig en de tranen springen in mijn ogen, dan heb ik ook moeite met ademen enzo. Het is niet zo dat mensen mij pesten of iets dergelijks, ik kan het gewoon niet. Ik baal echt als een stekker want ik wil gewoon klaar zijn met mijn opleiding, en daarbij is er toch niemand die het begrijpt en krijg ik steeds meer problemen. Buh, dat moest ik even kwijt.

Your make-up is terrible

Dat suckt ö Maarja, veel sterkte en ik hoop dat het beter gaat binnen een tijdje!

Pain is weakness leaving the body.

Sterkte. Hopelijk vind je iets of iemand die je kan begeleiden. Ik denk ook dat er veel mensen hier op (vernieuwd) Q je willen helpen of met je praten. Daarvan ben ik er een.(flower)

Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

Volgens mij ben jij één van de mensen hier op Q die slechte ervaringen hebben met een psycholoog, ik zal er daarom ook maar geen aanraden. (cat)
    Verder weet ik niet echt hoe ik kan helpen, maar ik heb wel een artikel gevonden op thuisarts.nl, waar ook bij staat wat je zelf kunt doen bij een paniekstoornis. Nou denk ik niet meteen dat jij een paniekstoornis hebt, maar wie weet helpt het toch.

"She was fury, she was wrath, she was vengeance."

Wat ik doe is 't beluisteren van rustige muziek en ademhalingsoefeningen. Ja, ook soms gewoon in de trein (:

"I shut my eyes in order to see.'

Waarschijnlijk heb je een angststoornis, 'anxiety disorder' in het Engels. Ik ben zelf ook op medicatie en ik krijg psychologische hulp voor mijn sociale angststoornis. Als het probleem echt blijft aanhouden zou ik ook wel hulp zoeken, het probleem wordt vaak onderschat.

Be careful when a naked person offers you a shirt.

Wat vervelend.. Hopelijk kan iemand je helpen of kun je met iemand praten (geen psycholoog dus ;p). Sterkte!

You are beautiful, you are love.

Mijn beste vriend heeft ook zulke paniekaanvallen, hij heeft eerst ziekenhuissschool moeten doen voor hij weer naar school kon komen. Hij pakt antidepressiva en als hij deze niet regelmatig neemt, dan krijgt hij weer paniekaanvallen om naar school te komen.

"I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things."

Ik heb dat ook gehad, ik heb de paniekstoornis. Ik zou er met iemand over praten, dat is ontzettend belangrijk, want je wilt echt niet dat het nog erger word, geloof me. :c

Destroy what destroys you.