Nu moet je toegeven dat het 'r dit jaar hard aan toe gaat. Ik mag niet afkijken van mijn ouders [maar mijn zus komt nog thuis van stemmen tellen, dus ik kan nog even vragen], maar ik ben ontzettend benieuwd.
- Wilders heeft 11 zetels verloren, rest: 13. Er zijn nogal triomfantelijke reacties van o.a. Jolanda Sap over Wilders' verlies.
- VVD heeft nog nooit in haar bestaan zo'n goede prognose [en winst] behaald. Prognose: 41 zetels. Oud-partijleider kwam ook nog langs.
- PVdA heeft de prognose ook groot, na VVD de grootste prognose, namelijk: 40 zetels. Oud-partijleiders Wim Kok, Job Cohen en Wouter Bos zijn langs geweest om 't te vieren met huidig partijleider Diederik Samsom.
- PVDD [Partij van de Dieren] heeft volgens de prognose geen winst en geen verlies gemaakt, namelijk: 2 zetels.
- Christen Unie heeft ook weer wat verloren, weet niet precies hoeveel.
- Roemer van de SP is in zijn stad nog grootste partij.
- CDA heeft ook flink verloren. Volgens partijleider Buma zagen ze de bui al hangen en is er veel motivatie voor de toekomst.
- D66 heeft winst gemaakt met volgens een prognose, voor tot nu toe geruime tijd, 2 zetels. Daarmee komen ze op: 12 zetels totaal.
Ai, mensen, ik ben niet goed op de hoogte en kon maar vlug kijken. Maar ik moet zeggen dat ik bij Buma's interview met de NOS zonet onzettend moest denken aan Fietshumor: ''CDA humor: Geloven dat je best op het dak kan fietsen.'' Oké, ik ben flauw, haha. :W
Meer mensen met updates en shit of de verkiezingen 2012?
VDD wint met 41 zetels en op de voet gevolgd door PVdA! Er zullen coalities moeten worden gemaakt, en ik heb al nu.nl lopen bekijken. Welke coalitie ship jij? En welke niet? Waarom? Site nu.nl.
[ bericht aangepast op 13 sep 2012 - 8:44 ]
"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife