• Ik ben dus zitten blijven in 5VWO. (Voor BE: het hoogste niveau, zonder latijn of grieks.)
    Alleen het voelt nu alsof ik niet op mijn plek zit op een of andere manier. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven. Gisteren en vandaag waren echt vreselijk. Iedere keer weer gingen de docenten zich voorstellen die ik al kenden en daarna komt vervolgens de planning voorbij, wat voor mij betekend een herhaling van het hele vorige schooljaar.

    Tips?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ah wat vervelend! Ik ben zelf nog nooit blijven zitten dus ik heb er niet echt tips voor. Veel succes! (flower)

    How stom! Vervelend voor je, zelf ben ik nooit blijven zitten, maar ik heb wel in de klas gezeten met zittenblijvers in de tweede en derde. Gewoon volhouden, na een tijdje lukt het wel om te mengen :)

    Succes and Goodluck!(flower)


    Tijd voor koffie.

    Ik zou ook bijna blijven zitten in vwo 5, maar ik heb het nét gered. Ik zit nu dan in vwo 6, maar het schijnt dat de zittenblijvers het het kutst vinden in die eerste twee weken, daarna zou het beter moeten gaan. Ik weet niet of dat bij jou ook zal gelden, maar ik hoop het voor je!


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Belarus schreef:
    Ik zou ook bijna blijven zitten in vwo 5, maar ik heb het nét gered. Ik zit nu dan in vwo 6, maar het schijnt dat de zittenblijvers het het kutst vinden in die eerste twee weken, daarna zou het beter moeten gaan. Ik weet niet of dat bij jou ook zal gelden, maar ik hoop het voor je!


    Laten we het maar hopen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Dat is zo'n probleem waar ik me altijd al vragen heb over gesteld bij mensen die blijven zitten; dat ze toch echt het gevoel hebben dat ze ergens blijven 'steken'.
    Maar goed, het enige wat ik kan geven van tip is dat je echt moet proberen hier de voordelen helemaal uit te halen. Je bent een jaartje ouder, een jaartje zelfverzekerder dan de mensen van je klas. Omdat je de leerstof en leraren al beter kent dan de anderen kan je zo mensen van je klas helpen en een hele hoop nieuwe contacten leggen. Bovendien weet je nu voor jezelf al waar de struikelblokken zitten voor jou, en kan je alles dus handig plannen voor school, zonder te veel tijd te verliezen aan onnodige dingen en bovendien heb je waarschijnlijk nog wat tijd om een goede aanloop te maken voor het jaar hierna.
    Eigenlijk krijg je gewoon een extra tienerjaar erbij (als je het heel positief wilt bekijken)! (:


    effort never betrays you

    ik heb het zelf nog niet meegemaakt dus ik kan niet echt tips geven.(:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ah, wat vervelend!
    Ik ben zelf nooit blijven zitten, dus ik weet er niet echt iets vanaf.
    Misschien moet je je gewoon voor blijven houden dat dit beter voor je is en dat je dit jaar wel gewoon doorkomt.
    Verder weet ik niet echt iets..
    Veel succes!


    Remember the good, never the bad. The best that you've known, is the best that you've had.

    Ik ben ook blijven zitten, maar ik ben toen wel naar een andere school gegaan. Dus ik heb niet echt dat idee. Want zij werken met een ander schema dan de meeste scholen. Alleen bij aardrijkskunde en economie en natuurkunde heb ik het heel erg. Dat is allemaal letterlijke herhaling


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Zie het als een tweede kans.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Ik ben zelf ook blijven zitten vorig jaar en de eerste weken waren echt vreselijk alles was hetzelfde en ik kon werkelijk niemand in onze klas, maar na een paar weken word het alleen maar leuker als je mensen leert kennen en je weet al een beetje van de stof die je krijgt en alles. Zelf heb ik nooit echt problemen gehad met het gevoel dat echt alles helemaal hetzelfde werd uitgelegd omdat we andere leraren en soms andere boeken hadden gekregen maar de dingen waar het wel hetzelfde was gebleven was inderdaad wel irritant maar je moet het gewoon zien als een tweede kans om alles heel goed te gaan leren.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Frankenstein schreef:
    Ah wat vervelend! Ik ben zelf nog nooit blijven zitten dus ik heb er niet echt tips voor. Veel succes! (flower)


    Pretty is just a pretty word.

    Hmm kinkt kut, ik zou niet willen zitten blijven in 5 vwo (sry) maar het is wel zo dat je een goede voorbereiding hebt voor vwo 6. Probeer er het beste van te maken, je leert nieuwe mensen kennen.


    Aan niets denken is ook denken.

    ik ben ook blijven zitten in VWO5 (en VWO6, door pfeiffer)...ik ben aan het einde overgegaan met alleen maar voldoendes...ik voelde me eerst ook een beetje vreemd, een nieuwe klas en ook 1 of 2 nieuwe leraren met ook veel herhaling, maar na een tijdje zal het wel wennen...je kunt er alleen je voordeel mee doen, met goede cijfers :3 je bent weliswaar je vertrouwde klas kwijt, maar zo leer je weer nieuwe mensen kennen en breid je, je omgeving en kennissenkring uit.

    Dus even kort samengevat. Ik heb het ook gehad en het gaat na een tijdje wel weer over. Meng je een beetje onder de mensen, en alles komt goed (bloos)


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.