• Wat kan een 6-jarig kind allemaal doen en hoeveel kan zo'n kind al praten?
    Kan deze al volledige zinnen spreken en hoe lang zijn ze over het algemeen?
    Heeft deze al een eigen mening?
    Ik heb hier namelijk totaal geen verstand van maar heb het wel nodig.

    Een 6 jarige kan niks behalven kwijlen kotsen en poepen. Men dient ze zo snel mogelijk in een rivier te gooien.


    quidquid excusatio prandium pro

    Een meisje dat ik ken van 5 kan volledig praten (wel met een beetje rare tonen af en toe)
    Ze spreekt volledige zinnen en ik weet niet hoe lang ze is.
    En ja, ze heeft een (duidelijke) eigen mening..
    Ik hoop dat dit helpt!

    [ bericht aangepast op 19 aug 2012 - 15:24 ]


    Remember the good, never the bad. The best that you've known, is the best that you've had.

    6 jarigen kunnen redelijk goed praten. Soms hebben ze wel moeite.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Mordin schreef:
    Een 6 jarige kan niks behalven kwijlen kotsen en poepen. Men dient ze zo snel mogelijk in een rivier te gooien.

    Lol, wat voor vader zal jij later zijn als je je kinderen de rivier in gooit? :'D

    LittleMixer schreef:
    Een meisje dat ik ken van 5 kan volledig praten (wel met een beetje rare tonen af en toe)
    Ze spreekt volledige zinnen en ik weet niet hoe lang ze is.
    En ja, ze heeft een (duidelijke) eigen mening..
    Ik hoop dat dit helpt!

    Ja dit helpt! Heel erg bedankt. (bloos)

    Strider schreef:
    (...)
    Ja dit helpt! Heel erg bedankt. (bloos)


    Graag gedaan!


    Remember the good, never the bad. The best that you've known, is the best that you've had.

    Strider schreef:
    (...)
    Lol, wat voor vader zal jij later zijn als je je kinderen de rivier in gooit? :'D


    Mijn eigen kinderen zou ik anders behandelen :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    Mijn eigen kinderen zou ik anders behandelen :Y)

    Mag ik toch hopen. xD

    Strider schreef:
    (...)
    Mag ik toch hopen. xD


    Whahahaha xD


    Tijd voor koffie.

    6-jarigen kunnen al prima praten en hebben echt wel een eigen mening. Hoe lang ze zijn weet ik niet, maar ik wil ze wel voor je meten op mijn stage haha :'D


    -

    Strider schreef:
    (...)
    Mag ik toch hopen. xD


    "Jij hoorde helemaal niet geboren te zijn! GA TERUG IN MIJN BALLEN! >:C"


    quidquid excusatio prandium pro

    Over de lengte: mijn zusje is 7 en is ongeveer 1,30 geloof ik, al moet ik er even bij zeggen dat ze lang voor haar leeftijd is. Ik denk dat 6-jarigen gemiddeld tussen de 1 meter en 1,20 zijn of zo. x]


    A person who never made a mistake never tried anything new

    Volgens ontwikkelingspsychologie is 6 jaar dé leeftijd waarop kinderen het meeste leren. Ze komen net in een fase waarin ze leren redeneren. Niet redeneren zoals ons, maar een voorloper. Ze kunnen nog niet "als dit gebeurt, dan gebeurt dat" redeneren. Dat komt pas tegen je 11/12 bent.
    Dus ze kunnen redelijk in volzinnen praten, maar heel egocentrisch alsof ze in het middelpunt staan.
    Ze hebben geen eigen mening. Het lijkt misschien zo, maar dat is niet. Voorheen hebben ze alleen maar de mening van ouders en andere gezaghebbenden gehoord zoals leerkrachten gehoord. Dit nemen ze hard over en er beginnen de eerste vriendschappen te ontstaan. Daar wordt de groep heel belangrijk in. De groep volgt die oudermoraal/autoriteitenmoraal. Vandaar dat kleine kinderen snel klikken. Om zelf beter op het blaadje te staan als ze iets zien dat 'niet mag' volgens die gezaghebbenden.
    Dus een eigen mening hebben ze niet echt. Meer een overgenomen mening. Dingen zoals "dat vind ik niet lekker" vallen daar niet onder. =P

    Hoe lang ze zijn weet ik niet. :')

    [ bericht aangepast op 19 aug 2012 - 15:46 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    JackyD schreef:
    6-jarigen kunnen al prima praten en hebben echt wel een eigen mening. Hoe lang ze zijn weet ik niet, maar ik wil ze wel voor je meten op mijn stage haha :'D

    Haha dat zou vast raar overkomen; kom je aan met een meetlint om die kindjes op te meten. :')

    Hoe goed ze kunnen praten hangt van kind tot kind af. Mijn zusje is 3,5 en spreekt al bijna perfect. Andere zesjarigen praten dan haast slechter dan haar...
    Het hangt er dus vanaf (:
    Maar ik denk wel dat de meesten op die leeftijd wel al goed en gewoon kunnen praten. Mijn neefje van 6 spreekt toch heel erg vlot...
    En een eigen mening, ik denk dat dat van het onderwerp afhangt. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.