• Oké, ik heb dus een probleem. Namelijk als ik vrije tijd heb dan ga ik over gezegdes na denken ofzo (I know, i know, no live!)

    Dus ik ging laatst over dit gezegde nadenken:
    'Een man die niks meer te verliezen heeft, heeft alles te winnen'
    Dus als alles verloren lijkt/is moet je gewoon veel risico nemen, of iets in die richting.

    ik had toen een andere bedacht!
    'Een man die niks meert te verliezen heeft, heeft niks meer om voor te vechten'
    Dus dan dat de man alles verloren heeft en dat hij dan geen wil of hoop of zin heeft om door te gaan.

    Toen zei mijn zus: 'Het betekent het zelfde'
    MAAR DAT DOET HET NIET!

    Namelijk: versie 1 in uitvoer!
    Je bent in oorlog, de oorlog is aan de verliezende hand en je weet maar een oplossing. Namelijk jezelf opofferen voor de rest. Maar dat betekent hoogswaarschijnlijk je dood. Dan heb je nog de andere keus, met de andere vluchten. Dan is de oorlog verloren en ga je ook hoogstwaarschijnlijk dood. Dus wat doe je? neem je riscio en offer je jezelf op en win je de oorlog, of vlucht je en verlies je de oorlog?
    Eerste keus, dan win je de oorlog, je kon namenlijk niks meer verliezen want je ging toch dood!

    Versie 2:
    Je bent op oorlog, al je kamaraden zijn dood, je familie is dood enz. Dus je bent heel verdrietig want je vechtte voor al je familie leden, om ze veilig te houden. maar ze zijn dood. Dus is vechten nu nutteloos. je reden om te vechten is weg, je heb alles verloren. Je heb geen hoop, zin, lust meer. Je wil eigenlijk gewoon dood want alles heb je verloren.

    Oké, ik weet dat ik heel vaag bezig ben enzo maar m'n zus wil het verschil maar niet snappen! Vinden jullie het het zelfde betkenen, of niet? Zo niet, zet dan alsjeblieft waarom niet want dan laat ik dat aan mijn zus zien! Of snappen jullie het helemaal niet meer? XD
    Zeg het me!

    [ bericht aangepast op 27 juni 2012 - 17:08 ]


    When live gives you lemons, make orange juice and let everybody wonder how you did it.

    Opzich vind ik het wel zo ongeveer hetzelfde. Maar, martel je toch niet zo door hier over na te denken hahhaha.

    In versie 1 is de man een optimist, terwijl hij in versie 2 een pessimist is :Y)


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Jouw gezegde is gewoon een simpele zin.
    En inderdaad, man 1 is een optimist en de 2e een pessimist.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    xlufjoetoexx schreef:
    In versie 1 is de man een optimist, terwijl hij in versie 2 een pessimist is :Y)

    Dit.
    De twee willen exact hetzelfde zeggen, behalve dat hun kijk anders is. Beiden hebben niets meer om voor te vechten, wat wilt zeggen dat ze alles te winnen hebben.


    Has no one told you she's not breathing?

    Endure schreef:
    Jouw gezegde is gewoon een simpele zin.
    En inderdaad, man 1 is een optimist en de 2e een pessimist.


    26 - 02 - '16

    Nee het is niet hetzelfde.
    Het echte gezegde is een positieve benadering, terwijl jouw zin wel erg depressief klinkt.
    Ik kan wel snappen dat het heel frustrerend is dat jou zus het verschil niet wil snappen.


    Winter is coming.

    Reaping schreef:
    Nee het is niet hetzelfde.
    Het echte gezegde is een positieve benadering, terwijl jouw zin wel erg depressief klinkt.
    Ik kan wel snappen dat het heel frustrerend is dat jou zus het verschil niet wil snappen.

    Maar het betekent wel hetzelfde (cat)
    Een halfvol glas is hetzelfde als een halfleeg glas, je bekijkt het gewoon anders. :Y)


    Has no one told you she's not breathing?

    LaJoie schreef:
    (...)
    Maar het betekent wel hetzelfde (cat)
    Een halfvol glas is hetzelfde als een halfleeg glas, je bekijkt het gewoon anders. :Y)

    In dit geval vind ik niet dat het hetzelfde betekent.
    Een man die niets meer te verliezen heeft zal met alles wat hij doet alleen maar beter worden, winnen.
    En als je zegt dat een man die niets te verliezen heeft niet meer heeft om te vechten, dan zeg je eigenlijk dat zijn leven geen zin meer heeft en hij net zo goed kan opgeven.


    Winter is coming.

    Reaping schreef:
    (...)
    In dit geval vind ik niet dat het hetzelfde betekent.
    Een man die niets meer te verliezen heeft zal met alles wat hij doet alleen maar beter worden, winnen.
    En als je zegt dat een man die niets te verliezen heeft niet meer heeft om te vechten, dan zeg je eigenlijk dat zijn leven geen zin meer heeft en hij net zo goed kan opgeven.

    Ja, maar dat kan die eerste man ook doen, hé. Het zijn twee mannen die een zodanig dieptepunt bereikt hebben, dat er geen slechtere dingen meer bestaan. Alleen denkt de tweede aan opgeven en de eerste niet.

    Achja ik kan hier uren over discussiëren. :$

    [ bericht aangepast op 27 juni 2012 - 19:45 ]


    Has no one told you she's not breathing?

    LaJoie schreef:
    (...)
    Ja, maar dat kan die eerste man ook doen, hé. Het zijn twee mannen die een zodanig dieptepunt bereikt hebben, dat er geen slechtere dingen meer bestaan. Alleen denkt de tweede aan opgeven en de eerste niet.

    Achja ik kan hier uren over discussiëren. :$

    Het gaat er niet om wat de man kan doen, het gaat er nu om wat er met het gezegde bedoeld wordt.

    Ja, ik ook. Om er dan vervolgens nooit uit te komen wie er gelijk heeft. Ik had er beter niet aan kunnen beginnen, haha.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2012 - 16:54 ]


    Winter is coming.

    Reaping schreef:
    (...)
    Het gaat er niet om wat de man kan doen, het gaat er nu om wat er met het gezegde bedoelt word.

    Ja, ik ook. Om er dan vervolgens nooit uit te komen wie er gelijk heeft. Ik had er beter niet aan kunnen beginnen, haha.

    Me too, nietreagerennietreagerennietreageren.


    Has no one told you she's not breathing?

    Reaping schreef:
    (...)
    Het gaat er niet om wat de man kan doen, het gaat er nu om wat er met het gezegde bedoelt word.

    Ja, ik ook. Om er dan vervolgens nooit uit te komen wie er gelijk heeft. Ik had er beter niet aan kunnen beginnen, haha.


    Bedoeld* wordt*
    Sorry, ik kan het niet laten, ik erger me daar zo hard aan.


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Endure schreef:
    Jouw gezegde is gewoon een simpele zin.
    En inderdaad, man 1 is een optimist en de 2e een pessimist.


    Endure schreef:
    Jouw gezegde is gewoon een simpele zin.
    En inderdaad, man 1 is een optimist en de 2e een pessimist.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis