• Ik wil echt zo graag Hungergames stories lezen, maar ik ben te lui om ze zelf op te zoeken. (Dat probleem kennen jullie vast wel) Alvast bedankt!
    En ik schrijf er ook eentje samen met een vriendin, dus als jullie zelf ook nog wat willen lezen, dan:




    Isis White liep het podium op, terwijl ze wanhopig probeerde te verbergen dat ze eigenlijk doodsbang was. Het was niet veilig.
    Haar taak was simpel. Namen kiezen van de tributen van de hongerspelen van dit jaar. Simpel als wat, deed ze elk jaar. Niets bijzonders.
    Behalve dat dat het wel was. Dit waren geen gewone hongerspelen. Dit waren hongerspelen met kapitoolkinderen.
    Het was een idee geweest van president Coin, de leider van district 13. Een tijd geleden had zij het bekend gemaakt, en alles was geregeld. Een paar dagen geleden was het hele plan echter helemaal over hoop gehaald. Tijdens de executie van president Snow schoot Katniss Everdeen Coin plotseling door. Paniek was losgebarsten.
    De kapitoolinwoners hadden daarentegen weer hoop. Misschien gingen de hongerspelen wel helemaal niet door. Niet veel later bleek die hoop onterecht. De hongerspelen gingen door. Drieëntwintig kapitoolkinderen zouden omkomen in de komende weken.
    Isis keek naar alle bange gezichten voor haar. Ze had dit zo vaak gedaan, in district één. Dit was heel anders. Deze mensen kenden ze. Haar nichtje stond er tussen. De twee zoons van haar vriendin. En zij kon elk moment hun namen oplezen.
    Haar hand ging net in de kom met namen toen ze instortte.


    Door JabberingJay en Niffler

    [url] http://www.quizlet.nl/stories/82421/the-capitol-didnt-protect-me-anymore--76th-and-final-hunger-games/ [/url]

    [ bericht aangepast op 23 mei 2012 - 14:52 ]


    ''They're taking the hobbits to Isengard.'' - Legolas

    Na een jarenlange oorlog kondigde Noord Amerika het grote nieuws aan dat ze het enige werelddeel waren dat na een lange strijd nog intact was. Ze hernoemden zich als Panem en deelden zich op in twaalf districten, waar de Hongerspelen na een lange tijd van verderf werden ingevoerd als straf en maatregel voor de rebbelen.
          Buiten dit alles om werd er een afspraak gesloten. Een afspraak zo goed georganiseerd dat nooit iemand erachter zou gaan komen. Net zoals honderden jaren geleden stonden Rusland en Amerika tegenover elkaar. Atoombommen klaar voor lancering. Ze sloten één afspraak die heel de geschiedenis veranderde. Een leugentje zo klein, die zo’n grote verandering maakte in ieders leven. Het toen nog bestaande Europa zou doen alsof het zou zijn opgeslokt in een vuurzee en opgegaan in as. De oorlog was gedaan, afgelopen en nooit hoorde men nog iets over Europa. Alsof het nooit had bestaan, alsof er nooit een oorlog was geweest.

    Voor de burgers van Europa was dit echter een geheel ander verhaal. Zo arm en verzwakt als het was geworden door de oorlog, moest het opnieuw worden gereorganiseerd en hieruit ontstond Latentes dat werd opgedeeld in sections. Na jaren afkijken van Panem liep het nieuws al maanden in de rondte, maar nu is het dan eindelijk zover. Puur om de hoofdstad Maine te vermaken en om het bevolkingsoverschot te verminderen.
          Welkom bij de eerste Hongerspelen van Latentes en mogen de kansen ímmer in je voordelen zijn!




    “Fifteen sections, thirty children and only one survives.”


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Kijk maar even op mijn profiel, ik heb een verhaal over District 13. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Awesum =3


    ''They're taking the hobbits to Isengard.'' - Legolas