• Ik heb de laatste tijd (lees; een jaar) last van dat ik heel vaak de neiging heb om ruzie te maken met mijn ouders en ik verwijt ze dan ook veel. Ik voel me steeds zelfstandiger worden en als mensen me gaan tegenwerken (mijn ouders dus) word ik daar gek van.
    Net heb ik nog ruzie gemaakt met mijn moeder, ik erger me er namelijk dood aan dat ze steeds zo boos is als ik niet met school bezig ben. Op de een of andere manier ontplof ik steeds en ik wil er vanaf.
    Tot tien tellen, normaal praten en weglopen van de situatie helpen niet, de volgende dag is weer hetzelfde liedje.

    Hoe kan ik ervoor zorgen dat het wat minder oorlog in ons huis is?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Een brief geschrijven, een betoog houden, waarin jij duidelijk maakt dat jij volwassen bent en dat je zelf wilt weten wat je wilt doen.
    Jij bent nu toch bezig met je examenjaar?
    Want mijn zus had dat ook héél erg. Ze wilde supergraag eindelijk op kamers, en daar was ik soms nogal de dupe van, of mijn ouders.
    Het ligt er waarschijnlijk gewoon aan dat je weg wilt van huis.
    Ik zou gewoon via een duidelijk iets (brief, 'goed gesprek') jouw ouders duidelijk maken dat je volwassen bent.
    Zorg er wel voor dat je niet wéér ruzie gaat maken en niet boos tegen hen zeggen dat je volwassen bent, maar gewoon op een kalme manier ;]
    Succes!


    Deep inside, I've never felt alive

    Tchaikowski schreef:
    Een brief geschrijven, een betoog houden, waarin jij duidelijk maakt dat jij volwassen bent en dat je zelf wilt weten wat je wilt doen.
    Jij bent nu toch bezig met je examenjaar?
    Want mijn zus had dat ook héél erg. Ze wilde supergraag eindelijk op kamers, en daar was ik soms nogal de dupe van, of mijn ouders.
    Het ligt er waarschijnlijk gewoon aan dat je weg wilt van huis.
    Ik zou gewoon via een duidelijk iets (brief, 'goed gesprek') jouw ouders duidelijk maken dat je volwassen bent.
    Zorg er wel voor dat je niet wéér ruzie gaat maken en niet boos tegen hen zeggen dat je volwassen bent, maar gewoon op een kalme manier ;]
    Succes!

    Klopt, ik heb vanaf maandag examens. Mijn ouders werken me alleen steeds tegen om zelf iets op te lossen.
    Ik heb ook sinds gisteren eindelijk mijn eerste echte baantje, want mijn ouders zeiden altijd dat het mijn schoolprestaties zou beïnvloeden. Niets van waar. Bah, ik heb er gewoon schoon genoeg van dat er altijd op me gelet wordt en dat ik niet zelfstandig mijn eigen keuzes kan maken.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Gelukkig is ruzie normaal. Iedereen wordt zelfstandig en soms hebben ouders moeite om hun kleine meisje los te laten vaders *kuch*
    Het enige wat hier thuis geholpen heeft is praten, praten en nog eens praten. Ik heb uitgelegd dat ik mijn eige ding wil doen en als we het ergens niet over eens zijn overleggen we met elkaar.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Barnabas schreef:
    (...)
    Klopt, ik heb vanaf maandag examens. Mijn ouders werken me alleen steeds tegen om zelf iets op te lossen.
    Ik heb ook sinds gisteren eindelijk mijn eerste echte baantje, want mijn ouders zeiden altijd dat het mijn schoolprestaties zou beïnvloeden. Niets van waar. Bah, ik heb er gewoon schoon genoeg van dat er altijd op me gelet wordt en dat ik niet zelfstandig mijn eigen keuzes kan maken.

    Gewoon vraagje ter interesse waar het misschien ook aan kan liggen: ben jij de oudste/enigst kind?
    Want ik ken ook heel veel mensen die de oudste/enigst kind zijn, waarvan de ouders veel beschermender (als dit een woord is) zijn dan die van mijn (ik heb twee oudere zussen en één oudere broer).


    Deep inside, I've never felt alive

    SHNEEF SHNEEF HURGHUG BLARGH

    Snoozer voorspelt dat het rustiger word als je je ouders met een bijl bewerkt 'hmm Heb je daar iets aan?


    quidquid excusatio prandium pro

    Tchaikowski schreef:
    (...)
    Gewoon vraagje ter interesse waar het misschien ook aan kan liggen: ben jij de oudste/enigst kind?
    Want ik ken ook heel veel mensen die de oudste/enigst kind zijn, waarvan de ouders veel beschermender (als dit een woord is) zijn dan die van mijn (ik heb twee oudere zussen en één oudere broer).

    Ik ben inderdaad enigst kind, helaas.
    Ik wou dat ik nog een oudere broer had, maar dat gaat niet door. :C
    @Alwin; Ja, daar heb ik veel aan. Alleen heb ik geen zin om in een gevangenis gestopt te worden.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    Ik ben inderdaad enigst kind, helaas.
    Ik wou dat ik nog een oudere broer had, maar dat gaat niet door. :C
    @Alwin; Ja, daar heb ik veel aan. Alleen heb ik geen zin om in een gevangenis gestopt te worden.


    Pfff, nooit het advies van de alwetende toekomstvoorspellende Snoozer in twijfel stellen :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Tigger schreef:
    (...)

    Pfff, nooit het advies van de alwetende toekomstvoorspellende Snoozer in twijfel stellen :Y)

    En wat is jouw advies? (cat)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    En wat is jouw advies? (cat)


    Het mijne?

    SLA ZE MET HAMERS! :D


    quidquid excusatio prandium pro

    Eh, jezelf opsluiten op je kamer tot je kunt gaan studeren? Dat doe ik ook als ik geen zin heb ik dat gezeur.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the