• Ik zit nu al ongeveer een halfjaar op 8mm, gewoon omdat ik dat een fijn maatje vind. (Wil wel nog naar 14, denk ik, maar dat maakt nu niet uit)
    Alleen heb ik nu voor het eerst mijn favoriete spirals ingeruild voor siliconen tunnels.
    [Zoiets als deze;

    ]

    Alleen nu vond ik het raar ... Ik heb in allebei mijn oren 8mm en het ene oor ging heel makkelijk en paste heel mooi en was maar een kwartiertje gevoelig. Alleen in mijn rechteroor paste hij echt niet. Toen heb ik drie dagen lang een ander 8mm sieraad gedragen, wat ook 8mm is maar blijkbaar toch net 0,2mm groter o.i.d, want daarna paste die tunnel wel ineens. Nu heb ik die ook al bijna 3 dagen, maar hij is echt heel erg gevoelig en dat had ik niet verwacht. Want ik heb niet speciaal er voor opgerekt en had dit maatje al zoveel maanden. Ik houd nu wel goed in de gaten dat 'ie niet teveel opzwelt, maar het vlees zit soms wel bijna tegen het randje en is constant gevoelig. Nu denk ik dat het vast wel weer zal zakken, maar is dit nu een normale reactie van mijn lichaam of toch niet? Because I'm really not sure at this time. -nocheers-

    [ bericht aangepast op 18 april 2012 - 11:49 ]


    Til hug og blod.

    Nee, niemand enig idee?


    Til hug og blod.

    Misschien dat er iets op het sieraad zat waardoor je oor zo gevoelig is, misschien zijn de sieraden verschillend anders kan het niet want dan zou je het bij allebei zien.


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    Misschien dat er iets op het sieraad zat waardoor je oor zo gevoelig is, misschien zijn de sieraden verschillend anders kan het niet want dan zou je het bij allebei zien.


    Maar met mijn linkeroor gaat het wel prima, daarom vind ik het zo vreemd ... Dan zou die toch ook overgevoelig moeten reageren?


    Til hug og blod.

    Ja, inderdaad misschien dat er dus iets me het ene sieraad mis is. Heb je het sieraad dat je in je linkeroor had geprobeerd in je rechteroor want als je dat hebt gedaan moet het wel liggen aan het sieraad wat je in je rechteroor hebt gehad


    Physics is awesome

    Ja, die past gewoon zonder enig probleem. Daar krijg ik ze allemaal zo in. Nu hoor ik wel weer net dat het zelfs per oor kan verschillen, of je wel of niet tegen siliconen 'stof' kan ... Maar ik denk dat ik het toch een paar dagen af wacht, of het moet heel pijnlijk worden. Dan spring ik weer lekker terug op mijn spirals. Ze zijn een stuk zwaarder, maar daar heb ik zelden tot nooit gezeur mee als ik die omwissel.


    Til hug og blod.

    Oww met dat die tunnel niet meteen paste is niet zo raar dat heb ik ook wel eens gehad. Omdat spirals inderdaad een aantal mini mm kunnen schelen. En ik zou me nog niet teveel zorgen maaken aangezien je je oor net heb opgerekt en er meteen een tunnel in heb gestopt. Ik zou het gewoon even in de gaten houden.. Mijn rechter oor is soms ook opeens uit het niets geïrriteerd.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Minghags schreef:
    Oww met dat die tunnel niet meteen paste is niet zo raar dat heb ik ook wel eens gehad. Omdat spirals inderdaad een aantal mini mm kunnen schelen. En ik zou me nog niet teveel zorgen maaken aangezien je je oor net heb opgerekt en er meteen een tunnel in heb gestopt. Ik zou het gewoon even in de gaten houden.. Mijn rechter oor is soms ook opeens uit het niets geïrriteerd.


    Het is niet net opgerekt, ik loop al een halfjaar met 8mm in mijn oren. :'D
    Misschien is het ook een iets moeilijker oor, omdat ik bij mijn vorige maat last had van scheurtjes die in een wondje uitliepen (vandaar o.a dat ik ook al zo lang met 8 loop nu). Als het over een paar dagen nog zo is of erger wordt switch ik i.i.g meteen terug naar mijn spirals. Desnoods terug naar 7 of 6.

    [ bericht aangepast op 18 april 2012 - 13:13 ]


    Til hug og blod.

    FighterBeat schreef:
    (...)

    Het is niet net opgerekt, ik loop al een halfjaar met 8mm in mijn oren. :'D
    Misschien is het ook een iets moeilijker oor, omdat ik bij mijn vorige maat last had van scheurtjes die in een wondje uitliepen (vandaar o.a dat ik ook al zo lang met 8 loop nu). Als het over een paar dagen nog zo is of erger wordt switch ik i.i.g meteen terug naar mijn spirals. Desnoods terug naar 7 of 6.

    Nee ik bedoel zo opgerekt dat je tunnel er in paste. En als je al zecht dat het oor al niet goed is, kan het inderdaad kloppen dat hij wat gevoelig is.
    Want zelf ben ik met mijn stomme kop van 8 naar 12 mm gegaan omdat ik 10 en 12 door elkaar had gehaald en nu is hij nogsteeds ingescheurd. En dat irriteerd soms ook uit het niets. En dat moet eerst hellemaal goed helen en dat kan zelfs wel een paar jaar duren dus een half jaar is echt niets voor een oor om te helen, en als je er inderdaad veel last van blijft houden, zóu ik inderdaad even terug gaan naar 6 mm


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''