Heel veel van jullie weten het waarschijnlijk al, maar het gaat helemaal niet goed met me de laatste tijd. Ik ben sinds woensdag begonnen met medicijnen. Antidepressiva. Ik merk dat het al een klein beetje beter gaat, ik ben wat rustiger enz. Maar ik stuit al een aantal weken op een lastig probleem.
's Ochtends aan tafel hebben we het altijd over vanalles en nog wat. Over het nieuws bijvoorbeeld. Dan belandt het gesprek altijd op hetzelfde soort ding: Het verschil tussen mijn geloofsuiting en die van mijn ouders. Ik vind het bijvoorbeeld belachelijk dat mensen, die zo hard hun best doen om in God te geloven, in de gevangenis belandden en op een gruwelijke manier overlijden.
Ik zie daar Gods wil niet van in en die 'liefde' helemaal niet. Ook vinden mijn ouders het raar dat ik in sommige gevallen achter abortus sta. Zij vinden het Gods wil dat iemand die zwanger raakt en in geen enkel opzicht voor het kind kan zorgen, alsnog dat kind moet krijgen. Ik vind dat diegene zelf moet kiezen of diegene er klaar voor is ja of nee.
Ook vind ik het belachelijk dat mijn zus zich ook telkens mengt in het gesprek. Ik ga moeilijk naar de kerk, omdat ik het gewoon lastig vind dat er een mening aan mij opgedrongen wordt, en dan gaat zij zeuren dat ik al zo weinig naar de kerk ga enz. Ik ga elke zondag sowieso 1 keer. Dat moet ik gewoon van mijn ouders. Eerst moest ik altijd twee keer, maar dat ging op een gegeven moment niet meer.
Om een lang verhaal kort te maken:
Ik en mijn ouders en zus verschillen van geloofsuiting en ze willen niet accepteren dat ik er anders over denk dan zij. Het lijkt of ze hun mening aan mij op willen dringen, of ze me dwingen erin mee te doen. Maar ik heb er gewoon niets mee. Ik vind die gesprekken over 'Gods wil' gewoon erg vervelend. Omdat het er altijd op neer komt dat mijn mening volkomen belachelijk is. Ik heb ook het idee dat ik niet serieus genomen wordt.
(Respect als je dit allemaal gelezen hebt)
Wat moet ik hiermee? Ik ga hier namelijk gewoon kapot aan. Ik wil gewoon serieus genomen worden en mijn eigen mening kunnen hebben.
26 - 02 - '16