Naam: Mary Grassdore.
Bloed status: Volbloed.
Uiterlijk:
Mary heeft lange, bruine krullen en een mooie, getinte huidskleur. Ze heeft zachte, chocoladebruine ogen. Bij de getinte huidskleur heeft ze soms blozende wangen, maar die zie je meestal nooit. Ze heeft een hele lieve glimlach, heel schattig. Als ze glimlacht zie je kuiltjes in haar wangen. Haar haren hebben trouwens een bronzen tint erdoorheen. Ze heeft geen hekel aan het uniform, maar als ze de kans heeft om haar stijlvolle kleren aan te doen, doet ze dat ook. Ze denken altijd dat ze ijdel is, maar dat is ze niet.
Victoria Justice.
Familie: Mary is een wees sinds toen ze zeven jaar was. Haar vader, James, is omgekomen bij een ongeluk op de bezem. Hij had een verschrikkelijk lange reis afgelegd en bij de laatste meters stortte hij neer van uitputting. Dit overleefde hij niet. Haar moeder, Faith, is omgekomen door schrik. Dit was al zo toen Mary vier jaar was. Faith kon vaak verschrikkelijk veel hallucineren. Hierdoor zag ze de ergste dingen. Ze beweerde toen ook dat ze geesten kon zien, maar niemand geloofde haar. Een klopgeest liet haar zo schrikken dat ze van schrik dood ging. Maar daarna geloofde iedereen haar nog steeds niet. Mary heeft ook een zus, Meggie, zij is al afgestudeerd aan Hogwarts.
Ze trekt als een jaar Hogwarts afgelopen is in bij haar suikerzoete tante Miranda en bij haar oom Chad. Ze kan heel goed omgaan met haar nicht en neef, Lilly en Drake. Drake is drie jaar ouder dan Lilly, en ook drie jaar ouder dan Mary. Miranda, Chad, Lilly en Drake weten van haar toverkracht en zullen dat altijd geheim houden. Mary vertrouwt ze daarin ook.
Johnny Depp, Amanda Seyfried, Avril Lavigne, Miranda Cosgrove, Jerry Trainor, Jeanette McCurdy, Drake Bell.
Afdeling: Ravenclaw. De Sorteerhoed twijfelde om haar bij Hufflepuff te zetten, omdat ze trouw is, maar hij twijfelde ook aan Gryffindor, aangezien ze ook dapper en moeder is. Ze zou tenminste niet in Slytherin passen, omdat ze niet zo is van dat sluwe gedoe. De Sorteerhoed koos ertussenin, Ravenclaw dus.
Karakter: Mary is heel aardig, tegen iedereen. Tenminste, dat probeert ze. Ze is betrouwbaar, en heeft alle geheimen die ze ooit heeft gehoord in haar hoofd, en dat blijft ook zo. Ze kan heel erg goed leren, is slim, intelligent en behulpzaam. Haar beste vriendin is Luna Lovegood, ze begrijpen elkaar heel veel. Mary ziet zelf ook Terzielers omdat ze haar moeder heeft zien sterven, alleen gelooft ze het nog steeds niet, van al die geesten. Mary probeert ook altijd met Luna de Nurgels weg te jagen. Ze is ook enorm wijs, en ook best wel rustig. Ze is ook soms druk, maar een echte grapjas is het wel.
Toverstok: Vierendertig centimeter lang, het is ebbenhout en de kern is een haar van een terzieler.
Patronus: Mary’s patronus is een eekhoorn. Dit komt omdat ze soms heel druk kan zijn, maar ze is ook strategisch en slim ingedeeld, net zoals de eekhoorn.
Huisdier: Een uil, Cranberry. Haar uil is wit en bruin, met op de witte veren was bruine strepen. De ogen zijn geel, maar in de verte lijkt het op zwart. Wat opvalt is dat uilen haar lievelingsdieren zijn. Ze heeft van haar moeder ook een keer een ring gekregen, een ring in de vorm van een uil. Deze heeft ze ook altijd aan, en ze is er trots op.
Zwerkbal: Mary is Zoeker. Ze heeft een keer van haar eigen geld een Vuurflits gekocht. Haar vader was vroeger in zijn tijd op Hogwarts al een Zoeker, omdat hij heel goed kon vliegen.
Hobby's: Lezen, oefenen met Zwerkbal, lol maken, lachen. Het rare is dat ze niet zo van leren houdt, maar het wel leuk vindt. Vooral met Luna. Streken uithalen vindt ze ook wel oké, maar niet geweldig. Haar grootste hobby is goede punten halen, want ze heeft nooit een Zwakzinnig. Ze heeft meestal altijd, op alles, een Uitmuntend.
Houd van: Haar familie, vooral van haar nicht en neef. Ze houd ook van alle vakken, behalve één vak, Toverdranken.
Heeft een hekel aan: Aan Toverdranken. Ondanks dat haalt ze daar nog een Uitmuntend voor. Ze heeft ook een hekel aan de Slytherins die zichzelf beter vinden dan anderen. Conclusie: heel Slytherin.
Extra: Ze heeft op haar schouder een tattoo met een kleine uil die zijn vleugels gespreid heeft, met daaronder de tekst “Freedom”.
Waarom mij: Okal ben ik tien, ik kan heel goed schrijven met alle benodigheden die je op internet zou zien, bijvoorbeeld komma's, punten, spaties, alinea's, aanhalingstekens, et cetera. Ik let ook heel vaak op grammatica- en spelling, dat is voor mij altijd belangrijk. Ik kijk ook altijd of de open ruimtes (de witte vlakken tussen tekst) goed zitten, en daarbij kijk ik ook op de aanhalingstekens, komma's, punten, et cetera goed zitten, dan is het nog overzichtelijk. En dan Harry Potter nog. Ik heb alle boeken- en bijboekjes ( "Zwerkbal door de eeuwen heen", "Fabeldieren en waar ze te vinden" en "De Vertelsels van Baker de Bard" ). Jammer genoeg heb ik de grote "Page to Screen" niet. Maar ja, daar gebruik ik Wikipedia voor, hihi. Ik heb ook ervaring met schrijven. Maar de keus is aan jou!
WHOE. 871 woorden . Met deze woorden erbij 909. . Inclusief twee pagina's op word. Cool. . Ik hoop dat je mij kiest, en okal zou je mij niet kiezen, dan ga ik het toch lezen .
Xx'Morrison! .
[ bericht aangepast op 7 maart 2012 - 15:47 ]
May the odds be ever in your favor!