• Heey,
    ik heb een vraagje. Ik wil hierna misschien een studie geschiedenis volgens op het HBO, maar is er hier iemand die het ook doet/gedaan heeft en waar? Ik wil er best meer over weten en google zit me vandaag een beetje tegen. (:


    Your make-up is terrible

    Mijn neef heeft het geloof ik gestudeert in Amsterdam. Idk sure.


    SLOAN.

    Even denken... Geschiedenis is een hele brede opleiding, waar je heel veel minors bij kunt hebben omdat het zo breed is.
    Eigenlijk is het verstandiger dat je even naar de HBO site gaat naar keuze en dat je dan met geschiedenisstudenten kunt mailen over hoe het is. Open dagen zijn ook erg handig en die zijn vooral in deze periode te bezoeken. Maar het slimste is om gewoon een dag mee te lopen met zo'n student, om te kijken hoe het is. (:


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Oh, dat wil ik ook, maar volgens mij is er op HBO niveau alleen de lerarenopleiding. Op universitair niveau is er wat ik echt met Geschiedenis wil doen, dus ik ga eerst een HBO Communicatie doen om daarna door te kunnen studeren. Ik ben er best wel mee bezig (al is het met mijn ziekte nog net iets ingewikkelder) en tot nu toe heb ik niets anders op HBO niveau gevonden.
    Mocht je wel iets vinden, zou ik het graag horen. :']


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    Oh, dat wil ik ook, maar volgens mij is er op HBO niveau alleen de lerarenopleiding. Op universitair niveau is er wat ik echt met Geschiedenis wil doen, dus ik ga eerst een HBO Communicatie doen om daarna door te kunnen studeren. Ik ben er best wel mee bezig (al is het met mijn ziekte nog net iets ingewikkelder) en tot nu toe heb ik niets anders op HBO niveau gevonden.
    Mocht je wel iets vinden, zou ik het graag horen. :']


    Dat is ook mijn probleem ja. Al las ik dat je een propedeuse leraar geschiedenis kan halen in 1 jaar en dan gelijk door kan naar de universiteit. (: Dat is ook nog een mogelijkheid.

    [ bericht aangepast op 16 feb 2012 - 12:35 ]


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat is ook mijn probleem ja. Al las ik dat je een propedeuse leraar geschiedenis kan halen in 1 jaar en dan gelijk door kan naar de universiteit. (: Dat is ook nog een mogenlijkheid.

    Ja, dat kan, maar je moet wel oppassen aangezien ze die weg willen afsluiten. (Dat willen ze al tien jaar, maar het vuur woekert weer) Dus daar moet je even rekening mee houden. Maar als dat nog even open blijft wil ik dat eigenlijk ook proberen. En anders via Communicatie, aangezien ik geen lerarenopleiding wil doen. Als ik dan toch geen zin heb om nóg meer te studeren, dan zit ik met een opleiding die ik niet leuk vind. :']


    I can't even think straight.

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat is ook mijn probleem ja. Al las ik dat je een propedeuse leraar geschiedenis kan halen in 1 jaar en dan gelijk door kan naar de universiteit. (: Dat is ook nog een mogenlijkheid.

    Volgens mij kan je in principe met alle propedeuses in de richting geschiedenis of iets dergelijks van het HBO naar de uni (:
    En meestal is je propedeuse 1 jaar, maar het kan ook anders lopen..


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Illuminati schreef:
    (...)
    Volgens mij kan je in principe met alle propedeuses in de richting geschiedenis of iets dergelijks van het HBO naar de uni (:
    En meestal is je propedeuse 1 jaar, maar het kan ook anders lopen..


    Het probleem is dat er volgens mij geen andere richtingen in de geschiedenis zijn op het HBO.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Het probleem is dat er volgens mij geen andere richtingen in de geschiedenis zijn op het HBO.

    Je kan archeologie gaan doen :P Is niet aan te raden..
    En misschien kan je met een andere studie geschiedenis op de uni gaan doen?
    Ik zie hier op een site onder het kopje 'geschiedenis': Archeologie, Kunstgesciedenis kunst en cultuur en Kunst en techniek.
    Dat is al die richting op..


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Lennart doet dat! En Mike doet het ook maar dan op WO.


    Life is hard and then we die

    Illuminati schreef:
    (...)
    Je kan archeologie gaan doen :P Is niet aan te raden..
    En misschien kan je met een andere studie geschiedenis op de uni gaan doen?
    Ik zie hier op een site onder het kopje 'geschiedenis': Archeologie, Kunstgesciedenis kunst en cultuur en Kunst en techniek.
    Dat is al die richting op..


    Ik wilde altijd al archeologie doen hehe. Maar dat is alleen helemaal in Maastricht.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik wilde altijd al archeologie doen hehe. Maar dat is alleen helemaal in Maastricht.

    Nee hoor (:
    Mijn vriend doet het in Deventer. Hij had het erover dat het ook op de Haagse Hogeschool zou komen ofzo? Maar er komt een numerus fixus ofzo op die studie x'D


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Illuminati schreef:
    (...)
    Nee hoor (:
    Mijn vriend doet het in Deventer. Hij had het erover dat het ook op de Haagse Hogeschool zou komen ofzo? Maar er komt een numerus fixus ofzo op die studie x'D


    Echt? Toen ik het wilde, -dat was op de middelbare, zo'n 7 jaar geleden- was het alleen in Maastricht te doen. Daarom was ik eigenlijk naar iets anders gaan zoeken. Deventer is niet zo erg hehe. (:
    Maar dan gaan ze zeker loten?


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Echt? Toen ik het wilde, -dat was op de middelbare, zo'n 7 jaar geleden- was het alleen in Maastricht te doen. Daarom was ik eigenlijk naar iets anders gaan zoeken. Deventer is niet zo erg hehe. (:
    Maar dan gaan ze zeker loten?

    Bij archeo zit je alleen te graven en krijg je shitjes over de prehistorie en de vroege middeleeuwen. Dus niet echt heel erg veel geschiedenis.. En de mensen die erop zitten stinken x'D Heb ik gehoord..
    Maar ik weet niet precies wat numerus fixus inhoudt.. Loten of kijken naar cijfers ofzo denk ik.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Ja, op het Windesheim in Zwolle kun je leraar geschiedenis gaan studeren maar dat schijnt echt fucked op moeilijk te zijn. Dus ik weet niet hoe gedisciplineerd je bent...


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik weet alleen dat de kans zeer groot is dat je dan leraar geschiedenis wordt.


    I am an idiot, I move.