• Ik heb me opgegeven voor een debat wedstrijd tussen scholen. Nu blijkt het dus opeens dat ik voor morgen van alles moet weten over the UK (ik kreeg vanmiddag één of ander vaag mailtje dat niemand begrijpt). Ik merkte, dat een aantal van jullie nogal veel weten over the UK en vroeg me af of jullie misschien ook dingen weten over de politieke onderwerpen enzo daar.
    Dus kan iemand me helpen? (en ja, ik ben ook al druk bezig met het internet afspeuren. Ik wil gewoon vet graag door deze ronde komen)


    Happy Birthday my Potter!

    Politieke onderwerpen? Hm, de vlag heet de Union Jack en de Prime Minister woont in 10 Downing Street. En hun parlement is volgens mij een stuk, nou ja, onrustiger dan het onze (ze schreeuwen meer), maar verder kan ik je niet helpen. :'D

    Succes. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Politieke onderwerpen? Hm, de vlag heet de Union Jack en de Prime Minister woont in 10 Downing Street. En hun parlement is volgens mij een stuk, nou ja, onrustiger dan het onze (ze schreeuwen meer), maar verder kan ik je niet helpen. :'D

    Succes. ^^


    Lol xD
    Bedankt voor de moeite


    Happy Birthday my Potter!

    Vroeger waren het Schotse parlement en het Engelse parlement in één, nu is dat anders. ^^
    En het geld in Engeland is hetzelfde als in Schotland... :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"

    WALD0RF schreef:
    Vroeger waren het Schotse parlement en het Engelse parlement in één, nu is dat anders. ^^
    En het geld in Engeland is hetzelfde als in Schotland... :'D


    Dat is wel handig om te weten. Bedankt! :)

    Verder mensen die nog wat recentere ontwikkelingen weten in de economie of zo?


    Happy Birthday my Potter!

    david cameron is de premier op dit moment. ze zijn een van de weinige landen in Europa die de euro nog niet hebben.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Glucio schreef:
    (...)

    Dat is wel handig om te weten. Bedankt! :)

    Verder mensen die nog wat recentere ontwikkelingen weten in de economie of zo?

    Nou, er waren wel aardig recent een aantal rellen uitgebroken in Engeland. Vanwege alle bezuinigingen etc. Misschien kun je daar even op googlen? (:


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Nou onze leerkracht Engels spamt onze mailbox altijd vol met allerlei websites over the UK.
    Ik heb ze zelf nog niet bekeken, dus ik niet wat er allemaal precies instaat, maar misschien dat je er wel wat aan hebt:

    Link 1

    Link 2

    Link 3

    Link 4

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 20:12 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Altijd handig. ^^


    "Well, well. Look who we've got here!"