• Ik zag Gary Jenkins bezig op TV en nu lijkt schilderen mij eigenlijk ook wel vet. Alleen heb ik geen verstand van verf enzo..
    Dus ik ging even googlen naar verf soorten en dergelijke, maar ik word er niet veel wijzer uit eerlijk gezegd.. ^o)

    Wat voor soorten verf heb je nou en wat is het verschil erin, vooral acryl- en olieverf trekken mijn aandacht momenteel..
    (+ wat voor papier, kwasten en dergelijke je nodig hebt)

    Iemand met verstand of een betere googleraar die me kan helpen?

    [ bericht aangepast op 26 jan 2012 - 21:08 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Euh, je hebt zo ontzettend veel manieren, van canvas-doeken tot aquarel-verf en idk. Ik schilder zelf ook lol, maar weet niet wat ik allemaal heb. :Y)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ohja, waterverf valt voor mij al af want daar kan ik niet mee omgaan :p
    Dus bij deze vallen ook aquarelpotloden en aquarelverf af.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik kan echt niet omgaan met verf, daarom hou ik het altijd bij potlood (:


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Eh, ik zou gewoon beginnen met doeken, verf en kwasten van de Action ofzo. Als je het dan echt heel leuk vind kun je verder gaan zoeken.


    People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.

    PR0MISE schreef:
    Eh, ik zou gewoon beginnen met doeken, verf en kwasten van de Action ofzo. Als je het dan echt heel leuk vind kun je verder gaan zoeken.


    Moet ik wel weten welke verf richting ik op wil.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    (...)

    Moet ik wel weten welke verf richting ik op wil.


    Ik zou gewoon uitproberen wat jij het fijnste vind om mee te schilderen en jezelf niet gelijk vast te pinnen op één soort.


    People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.

    PR0MISE schreef:
    (...)

    Ik zou gewoon uitproberen wat jij het fijnste vind om mee te schilderen en jezelf niet gelijk vast te pinnen op één soort.


    Nuah. Doe ik altijd, ik blijf altijd bij eerste keuze ;p
    Deed ik ook bij tekenen, werk nu met Derwent Colour Soft.
    Al kon je wel testen in de winkel, maar toch, dat is anders dan echt er mee tekenen, maar heb echt geen spijt. =]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik heb o.a. penselen van Da Vinci. En eh, je hebt speciaal schilderpapier, dik papier (: Ik gebruik zelf acrylverf, van olieverf weet ik dat 't nogal 'n poos duurt, voordat 't droog is. Oja, en olieverf wordt gebruikt met lijnolie (: Ik heb verf van Rembrandt :'D

    [ bericht aangepast op 26 jan 2012 - 21:25 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik zou acrylverf gebruiken, dat werkt het fijnst, vind ik ^-^
    Olieverf heeft zowel voor als nadelen. Ik heb er nog nooit écht een schilderij mee gemaakt, alleen een bakje mee beschilderd, toen ik nog niet wist dat het zo lang duurt voor het opdroogt :') Want echt, het duurt heel lang. Maar dat kan dus ook weer een voordeel zijn als je er later weer mee verder wilt en nog dingen wilt aanpassen enzo ^-^ Het stinkt wel trouwens :x

    Statler schreef:
    Ik heb o.a. penselen van Da Vinci. En eh, je hebt speciaal schilderpapier, dik papier (: Ik gebruik zelf acrylverf, van olieverf weet ik dat 't nogal 'n poos duurt, voordat 't droog is. Oja, en olieverf wordt gebruikt met lijnolie (: Ik heb verf van Rembrandt :'D


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Bij pipo hebben ze veel informatie en spullen, als je er echt iets mee wilt doen.


    Firm believer of all that is magic

    Zialled schreef:
    Bij pipo hebben ze veel informatie en spullen, als je er echt iets mee wilt doen.

    Pipoos bedoel je? :'D

    [ bericht aangepast op 27 jan 2012 - 13:08 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Statler schreef:
    (...)
    Pipoos bedoel je? :'D

    Kan ook :)


    Firm believer of all that is magic