• Ik zal het even uitleggen. Mijn moeder heeft een halfjaar geleden een ongeluk gehad. Geen heftige: ze reed tegen een fietspaaltje op, toen ze even niet oplette, en viel van haar fiets. Ze had niets meer dan een paar aardig blauwe plekken, een dikke enkel en een hechting in haar voet. Op dat moment zat ik op schoolkamp, dus dat was een enorme verassing toen ik thuiskwam, maar het had erger gekund: ze leefde nog, had niets gebroken, ze moest alleen erg veel rust nemen, en eigenlijk gewoon blijven zitten. En dat was een enorme fout.
    Door het gebrek aan beweging en het stilliggen kreeg ze een Thrombosebeen kreeg. Dat is een stolsel in je bloed, en als dat losschiet en je hart/longen in schiet, ben je dood. Levensgevaarlijk dus. Daarnaast kreeg ze ook nog een longembolie (google het maar even).
    Maar goed, ze genas en moest gewoon aan de bloedverdunners. Maar nu voelt ze zich weer beroerd, dezelfde voortekenen, dezelfde dingen, weer opnieuw...

    Okay, het is misschien heel vaag, maar ik ben superbang dat ze weer een aanval krijgt (ze had toen een collapse of een BDE gehad *bijna-dood-ervaring* ), en ik was haar dus bijna kwijt. We hebben de huisartsenpost gebeld, en een collega (dat er even een andere volwassene bij was, die ik ook ken) en nu zitten ze beneden, haar te onderzoeken. Ik ben naar boven gegaan, want het werd me allemaal even teveel...

    Om een lang verhaal kort te maken, ik ben superbang dat mijn moeder het dit keer niet overleeft. En ik zou héél graag afleiding willen (maakt niet uit hoe, leuke plaatjes, grappige verhaaltjes, I don't care) maar ik moet nu echt even aan iets anders denken. Sorry voor het zeiktopic.


    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Dit is absoluut geen zeik topic. Ik snap heel goed dat je bang bent. Mijn vader is zelf overleden aan een longembolie dus ik weet wat je voelt. Ik zou films gaan kijken. Dat doe ik ook altijd als ik afleiding nodig heb.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    OMG wat erg. Dat lijkt me echt k*t. Heel veel sterkte en als je iets wilt vertellen dan klik je men naam maar aan. Ik hoop voor jou en je moeder dat alles goed komt(flower)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Wat erg, en dat alleen maar omdat ze tegen een paaltje aanreed. Dat is echt gewoon *grr*
    Als je er over wilt praten of gewoon afleiding zoeken kan je altijd bij mij komen hoor, ookal ken ik je niet.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ik vind het niet echt een zeiktopic, hoor.
    Natuurlijk wel dat je zo bang bent...
    Ik hoop dat je moeder terug goed komt (flower)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Heel veel sterkte!
    Laat ons samen hopen dat je moeder helemaal geneest. <3


    Let the Night embrace you

    okee, en DIT is wat jij een zeiktopic noemt??
    Okee, dit is echt geen zeiktopic en ik snap precies hoe je je voelt. Mijn moeder heeft ook een Thrombosebeen en Longembolie gehad en ik was ook heel bang haar kwijt te raken.
    Het komt wss allemaal goed! En alsje met me wilt praten mag dat natuurlijk.
    Misschien moet je even een grappige film kijken
    X


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Als ze nu bloedverdunners zou nemen, zou het dan niet goed komen? Mijn mama heeft dit jaar ook klonters gehad en dat was idd even schrikken, maar alles is nu ook in orde en ik heb een paar weken terug er ook moeten nemen en die prikken deden echt verschrikkelijk zeer en mijn buik stond er heel blauw van.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Passerby schreef:
    Als ze nu bloedverdunners zou nemen, zou het dan niet goed komen? Mijn mama heeft dit jaar ook klonters gehad en dat was idd even schrikken, maar alles is nu ook in orde en ik heb een paar weken terug er ook moeten nemen en die prikken deden echt verschrikkelijk zeer en mijn buik stond er heel blauw van.

    Ze heeft al bloedverdunners. Eerst ook van die prikken (fraxiparine of zo), maar die hoefden niet meer. Daarbij had ze ook pilletjes (Acena Comerol oid) alleen die waren te 'zwak'. Nu heeft ze sterkere, maar toch is ze aardig benauwd, moet ze de hele tijd boeren (schijnt ook een teken te zijn, eerst vond ik het ook alleen maar grappig, maar toen ik merkte dat dat dus niet goed was schrok ik me echt dood wanneer ze er weer een liet) en haalt ze moeilijk adem.

    De huisartsenpost is weg, collega staat op het punt van vertrekken, een andere collega komt haar plaats vervangen totdat mijn vader komt. In een telefoongesprek heb ik kunnen opmaken dat ze een hyperventilatie aanval heeft gehad, ze niet meehoeft en alles waarschijnlijk goed is. Toch ben ik echt nogsteeds doodsbang dat ze opeens met rollende ogen en een spastische aanval op de grond ligt of zo. Schrik zat er goed in, maar waarschijnlijk valt het mee, gelukkig.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Ze heeft al bloedverdunners. Eerst ook van die prikken (fraxiparine of zo), maar die hoefden niet meer. Daarbij had ze ook pilletjes (Acena Comerol oid) alleen die waren te 'zwak'. Nu heeft ze sterkere, maar toch is ze aardig benauwd, moet ze de hele tijd boeren (schijnt ook een teken te zijn, eerst vond ik het ook alleen maar grappig, maar toen ik merkte dat dat dus niet goed was schrok ik me echt dood wanneer ze er weer een liet) en haalt ze moeilijk adem.

    De huisartsenpost is weg, collega staat op het punt van vertrekken, een andere collega komt haar plaats vervangen totdat mijn vader komt. In een telefoongesprek heb ik kunnen opmaken dat ze een hyperventilatie aanval heeft gehad, ze niet meehoeft en alles waarschijnlijk goed is. Toch ben ik echt nogsteeds doodsbang dat ze opeens met rollende ogen en een spastische aanval op de grond ligt of zo. Schrik zat er goed in, maar waarschijnlijk valt het mee, gelukkig.
    Gewoon positief blijven denken zou ik zeggen. Als je heel de tijd met enge dingen in je hoofd bezig blijft zal het er voor jou niet beter op worden. Probeer je niet teveel zorgen maken en denk positief. Zo zal het alleen maar beter voor je aanvoelen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Meid toch, wat erg voor je. Blijf positief denken en wees extra lief voor je moeder. Sterkte!


    ars moriendi

    Wauw, ik weet even niet wat te zeggen, maar ik ben het hier helemaal mee eens! <3

    Pusheen schreef:
    Heel veel sterkte!
    Laat ons samen hopen dat je moeder helemaal geneest. <3


    Never run out of reasons to smile...

    Ik weet niet hoe het voelt, maar hier wat knuffels voor je. (flower)




    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Pusheen schreef:
    Heel veel sterkte!
    Laat ons samen hopen dat je moeder helemaal geneest. <3


    26 - 02 - '16

    Wauw, jullie zijn echt geweldig lief allemaal <3 Inmiddels ligt mama alweer op bed, niets aan de hand, morgen moet ze nog wel even rustig aan doen. Maar het is echt fijn om die warme hand van Quizlet als steun te hebben <33


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Jakkes wat naar ): Ik ken de angst..
    Heel veel sterkte <3
    (flower)


    Alis volat propriis.