• Ik ben nu bezig met maatschapijleer, maar er zijn een paar vragen waar ik echt geen antwoord op weet.
    Misschien dat een van jullie een leuk antwoord voor mijn lerares weet, dus de vragen die ik echt niet weet, zet ik hier neer.

Noem twee verschillen tussen de manier waarop leraren en leerlingen met elkaar omgaan in Nederland en in Iran.

Hoe dank je dat kinderen uit Iranrespect voor hun leraren tonen?

Een norm is een ... die bij een ... hoort.

Oke, dat was het, iemand eenige antwoorden voor mij? Voor de rest weet ik het allemaal wel.

"Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

Een norm is een "gewoonte" die bij een volk hoort. (nerd)

-niet dus.

I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

Verschillen: Ik denk dat er een grotere hiërarchie zit tussen leerlingen en leraren in Iran. Meer formaliteit tussen hen, respect wordt meer benadrukt. Denk ik alleen maar, aangezien 't land redelijk conservatief is.

Respect tonen: dmv een groet, opstaan als leraar binnen komt. Ook maar een gok. In de Filippijnen in mijn moeders tijd deden ze dat wel.

Een norm is een gedragsregel die bij een waarde hoort.

Voila :]

No growth of the heart is ever a waste

Een norm is een waarde die bij een bepaalde cultuur hoort.

Alhoewel ik denk dat C18 gelijk heeft ><

[ bericht aangepast op 5 sep 2011 - 21:14 ]

Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

C18 schreef:
    Verschillen: Ik denk dat er een grotere hiërarchie zit tussen leerlingen en leraren in Iran. Meer formaliteit tussen hen, respect wordt meer benadrukt. Denk ik alleen maar, aangezien 't land redelijk conservatief is.

Respect tonen: dmv een groet, opstaan als leraar binnen komt. Ook maar een gok. In de Filippijnen in mijn moeders tijd deden ze dat wel.

_O_
    Ik ben nooit goed geweest in maatschappijleer.

Felix

C18 schreef:

Je gokt goed...(cat)

And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

Hee , ik heb dezelfde methode. 3 VMBO ?

People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.

Een norm is een regel die bij een bekrompen maatschappij hoort.

You are the poetry Shakespeare was missing.

Volgens mij luisteren ze daar écht naar de leerkracht. Zwijgen tijdens de les tenzij er iets van je gevraagd wordt. Misschien zelfs lijfstraffen.

Ik denk dat ze daar geen woord in de les zeggen. Opstaan wanneer de leerkracht binnenkomt. In rijen buiten staan.

Normen zijn regels om een waarde waar te maken, heb ik altijd geleerd. Zoals: voor een rood licht stoppen is een norm (regel) om de waarde (verkeers)veiligheid te realiseren.

I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury