• Ik ben sinds kort mezelf gitaar aan het leren spelen. Nu kan ik dus het A, D en E akkoord. Hier moet je liedjes mee kunnen spelen, maar ik heb geen boeken of whatever. Op internet kan ik ook niet vinden wat ik zoek. Dus hebben jullie misschien nog beginners-bladmuziek? Of misschien een link naar een goede site? Het is ook prima als het C akkoord erbij komt daar ben ik namelijk nu mee bezig.

Alvast bedankt! :'D

[ topic verplaatst door een moderator ]

[ bericht aangepast op 5 sep 2011 - 15:23 ]

Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

Dan kom je denk ik bij de beginnersboeken van Joep Wanders :'DDD
    Daar staan makkelijke liedjes in, het zijn alleen wel kinderliedjes x]

Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

ik neem gwn les dus kkan je nie helpen.

Don't try to get me down.

Levitate schreef:
    Dan kom je denk ik bij de beginnersboeken van Joep Wanders :'DDD
    Daar staan makkelijke liedjes in, het zijn alleen wel kinderliedjes x]

Hahaa, jaa dat kan ook nog natuurlijk. Nee, ik was niet van plan dat soort nummers te gaan spelen die heb ik met keyboard allemaal al gehad. En ik ben zéer blij dat ik eindelijk normale nummers daarbij kan spelen :')

[ bericht aangepast op 5 sep 2011 - 15:37 ]

Complimented schreef:
    ik neem gwn les dus kkan je nie helpen.

Hmm.. balen.. ja, ik zou ook wel les willen hebben maar 'k zit al op keyboard(no_chears)

Atropos schreef:
    (...)
    Hahaa, jaa dat kan ook nog natuurlijk. Nee, ik was niet van plan dat soort nummers te gaan spelen die heb ik met keyboard allemaal al gehad. En ik ben zéer blij dat ik eindelijk normale nummers daarbij kan spelen :')

Dat begrijp ik. Ik heb het moeten doen toen ik nog op les zat. Ik irriteerde me er vreselijk aan. Dus niet aan beginnen, nee :3

Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

Atropos schreef:
    (...)
    Hmm.. balen.. ja, ik zou ook wel les willen hebben maar 'k zit al op keyboard(no_chears)

achjaaa ik wou ook altijd keyboard maar te druk... jammer dat ik je nie kan helpen.

Don't try to get me down.

Niemand?

Bedenk anders zelf iets. Een leuk strummingpattern een beetje dynamiek en je hebt met drie akkoorden een leuk melodietje ^^.

Levitate schreef:
    Bedenk anders zelf iets. Een leuk strummingpattern een beetje dynamiek en je hebt met drie akkoorden een leuk melodietje ^^.

Jaa, als ik echt niets kan vinden moet ik zelf maar aan de gang:Y).

Pffft, toen ik begon met akkoorden moest ik een liedje leren.. Erm.. Zombie van The Cranberries ofzo? En Sweet Goodbyes van Krezip. Maar welke akkoorden dat waren.. Géen idee.

Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

tja meid ik geef je 1 tip, leer eerst die akkoorden eens goed. wissel af tussen de G Em C en D. Em is heel makkelijk, dat is een E akkoord en dan haal je je wijsvinger weg. ik zou de G eerst met 1 vinger doen. op de hoge E snaar zet je je ringvinger in het derde vakje en sla je alleen de eerste drie snaren aan. zo heb je al twee nieuwe akkoorden geleerd :')

I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

DancingDead schreef:
    tja meid ik geef je 1 tip, leer eerst die akkoorden eens goed. wissel af tussen de G Em C en D. Em is heel makkelijk, dat is een E akkoord en dan haal je je wijsvinger weg. ik zou de G eerst met 1 vinger doen. op de hoge E snaar zet je je ringvinger in het derde vakje en sla je alleen de eerste drie snaren aan. zo heb je al twee nieuwe akkoorden geleerd :')

Ja kijk, ik weet dat nummers mij ontzettend stimuleren. Ik wil het dan perfect kunnen spelen, en als ik zo'n nummer perfect kan spelen, dan kan ik de akkoorden ook perfect. En ten tweede wordt mijn aanslag er een stuk beter van aangezien ik daar afentoe nog wat moeite mee heb. Maar bedankt voor de tips van die akkoorden :')

@Jessie: Die kan ik dan wel 's opzoeken :')

EDIT: die Zombie van the Cranberries ga ik proberen. Die is best makkelijk. Hoef ik maar 2 akkoorden er bij.

[ bericht aangepast op 5 sep 2011 - 16:45 ]

Zombie van The Cranberries was het eerste nummer wat ik op de gitaar kon haha :'D

Je kunt het beste tab leren lezen, daar is vast wel een site voor die het goed uitlegt.

Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.