• Mogen jullie in dit topic lekker met elkaar gaan lullen.

    Ja, ik kan me even niet meer in mijn verhaal inleven. Ik heb een nieuw idee voor een story nodig, maar omdat ik er heilig in geloof dat een story niet goed uit zal pakken als je het idee niet zelf verzint, zet ik zometeen een paar woordjes neer en dan zeggen jullie waar jullie dan aan denken of wat het voor jullie betekend :3
    Want, want... Quizlet is stiekem best inspirerend.
    En née, ik ga geen Anorexia verhaal schrijven, niet omdat ik het niet kan. Maar omdat zo'n beetje iedereen dat doet en er naar mijn mening maar één goede bestaat. Die van Vanity.

    De woorden:
    Depressie | Wispelturig | Naïef
    Wat betekenen die woorden voor jullie? Wat zou een oorzaak daar van kunnen zijn? Hoe zou je iemand beschrijven met die 'kenmerken'?
    Laat die creatieve breintjes werken!

    [ bericht aangepast op 18 aug 2011 - 15:16 ]


    Let it come and let it be

    is het niet Naïef?
    Euhm, sorry mijn brein wilt vandaag even niet meewerken.


    Ex astris, sciencia

    Bronte schreef:
    is het niet Naïef?
    Euhm, sorry mijn brein wilt vandaag even niet meewerken.

    Stiekem, wel ja...


    Let it come and let it be

    Ik zeg gewoon het eerste wat in me opkomt, of het nou ergens op slaat of niet.
    Depressie: somber, geen zin meer, huilen, aflsuiten, alleen.
    Somber: afsluiten.
    Naïef: goedgelovig, meelopend, beslissingen laten maken.


    Has no one told you she's not breathing?

    Secretive schreef:
    Ik zeg gewoon het eerste wat in me opkomt, of het nou ergens op slaat of niet.
    Depressie: somber, geen zin meer, huilen, aflsuiten, alleen.
    Somber: afsluiten.
    Naïef: goedgelovig, meelopend, beslissingen laten maken.

    Dankuu, Sharóna :3


    Let it come and let it be

    Depressie en Naïef doen me denken aan iets met een loverboy. Een meisje die niet goed in haar vel zit en gepaaid wordt door zo'n joch. En dan trapt ze er in.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Depressie: geen hoop, geen warmte/liefde, niet meer willen zijn, spijt. Als ik aan depressie denk, moet ik gelijk denken aan zelfverminking. En aan mensen die je wanhopig wakker en levendig willen houden. Of juist niet, dat je je helemaal omringt met stenen en hoge muren. Dat niemand het weet en dat je jezelf stukje bij beetje telkens meer kapot maakt. En dat het verslavend is, dat op- en afsluiten van jezelf. De oorzaak? Kan van alles zijn. Door alle mogelijke lelijke dingen in de wereld kun je depressief raken. Je moet er wel veel over nadenken natuurlijk. Als je alles over je heen laat gaan, dan heeft het meestal niet zo'n nut. Het zijn je gedachtes die je kapot maken.
    Wispelturig: ik ken dit woord niet zo goed, maar het doet me denken aan telkens stemmingswisselingen en emotioneel.
    Naïef: dromerig, en gelovig. Je kunt naïef zijn in de liefde, of naïef in de buurt van mensen. Je kunt naïef zijn in je manier van denken: het komt wel goed, het komt wel goed. Als je naïef bent, dan geloof je in sprookjes, denk ik. Ik denk dat iedereen naïef is in het begin. Teleurstellingen en verlies laten je inzien dat niets is wat het lijkt en je altijd op je hoede moet zijn.
    Oké, ik heb maar wat opgeschreven. Hopelijk heb je er wat aan. (:

    [ bericht aangepast op 18 aug 2011 - 15:44 ]


    wth.

    Mayfly schreef:
    Depressie: geen hoop, geen warmte/liefde, niet meer willen zijn, spijt. Als ik aan depressie denk, moet ik gelijk denken aan zelfverminking. En aan mensen die je wanhopig wakker en levendig willen houden. Of juist niet, dat je je helemaal omringt met stenen en hoge muren. Dat niemand het weet en dat je jezelf stukje bij beetje telkens meer kapot maakt. En dat het verslavend is, dat op- en afsluiten van jezelf. De oorzaak? Kan van alles zijn. Door alle mogelijke lelijke dingen in de wereld kun je depressief raken. Je moet er wel veel over nadenken natuurlijk. Als je alles over je heen laat gaan, dan heeft het meestal niet zo'n nut. Het zijn je gedachtes die je kapot maken.
    Wispelturig: ik ken dit woord niet zo goed, maar het doet me denken aan telkens stemmingswisselingen en emotioneel.
    Naïef: dromerig, en gelovig. Je kunt naïef zijn in de liefde, of naïef in de buurt van mensen. Je kunt naïef zijn in je manier van denken: het komt wel goed, het komt wel goed. Als je naïef bent, dan geloof je in sprookjes, denk ik. Ik denk dat iedereen naïef is in het begin. Teleurstellingen en verlies laten je inzien dat niets is wat het lijkt en je altijd op je hoede moet zijn.
    Oké, ik heb maar wat opgeschreven. Hopelijk heb je er wat aan. (:

    Dankje, ja hier heb ik héél veel aan :3


    Let it come and let it be

    Depressie:
    Een voortdurende gemoedstoestand van moedeloosheid. Je hebt geen uitzicht meer, geen ideeën voor de toekomst, geen wensen. Ik stel het me zo voor dat een mens zich gevoelloos voelt, alsof hij/zij geen energie meer heeft om gevoelens op te wekken. Je voelt dat niemand het begrijpt. Het maakt je eenzaam. Je hebt geen vertrouwen meer in je leven. Niets geeft je nog plezier.
    Een oorzaak... schokkende of vervelende gebeurtenissen in je leven of een natuurlijke aanleg ervoor.
    Wispelturig
    Je bent wispelturig wanneer je niet weet wat je wilt. Je moet een beslissing nemen, maar verandert voortdurend van gedachten. Dat kan zijn omdat je geen vertrouwen hebt in je eigen oordeel, of omdat je bang bent voor de gevolgen van je keuze. Je verandert snel van mening, blijft twijfelen.
    Naïef
    Niet wereldwijs. Je visie van de wereld is veel te rooskleurig. Je gelooft in het goede van de mens, neemt alles van ze aan en bent vervolgens geschokt wanneer blijkt dat ze hun woord niet houden. Naïeve mensen lijken altijd vrolijk te zijn in verhalen (dat idee heb ik in ieder geval) Een oorzaak ervan zou een beschermende opvoeding kunnen zijn, of een veilige omgeving.

    :Y)

    [ bericht aangepast op 18 aug 2011 - 22:55 ]


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Borderline. Sorry, dat kwam in me op. Ik weet dat het niet op iedere borderliner slaat maar ik moest er direct aan denken.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!