Naast het feit dat mijn topic-titels steeds on-origineler worden, zit het me best tegen.
Eigenlijk, alles zou goed moeten gaan. Mijn sociale leven gaat weer flink vooruit, zelfs zo dat ik zodra ik thuis kom meteen al mag gaan slapen. Zo lang dat ik met mensen afspreek en het blijft gezellig.
Aan de andere kant, voel ik me helemaal niet goed in mijn vel. Zowel mijn eigen gedachtes, als de woorden van anderen kwellen me gewoonweg. Ze bedoelen het misschien niet kwetsend of gemeen, zo vat ik het ook niet op. Maar die 'grapjes' raken me toch best wel en die dingen onthoud ik. Dagen, weken en soms maanden lang. Die dingen achtervolgen me, zodat ik er mezelf vervolgens mee kan confronteren. Het is alsof ik zwicht voor mijn eigen gedachtes. Ik toon oprecht angst voor de mening van anderen. Negatief commetaar gebruik ik al 'haat'-reden tegenover mezelf. Positief commetaar, op het moment zelf voel ik me zeker. Maar daarna maakt het me in de war, alsof er iets niet klopt in de wereld en ik zet het om, ik denk dat ze liegen om mij te laten lachen.
Ik ben héél zelfbewust, ik weet precies wat de waarheid is. Hoe ik mezelf zie en hoe ik mezelf zou moeten zien. Wat ik met mezelf doe, hoe ik het kan stoppen. Wat me echt dwars zit, wat er precies met me aan de hand is.
Ik weet het allemaal, in tegenstelling tot de rest. Maar mijn emoties lijken de hele boel in mijn hoofd te overheersen. Ik laat me lijden door mijn emoties, neem me dingen voor. Maar uiteindelijk lukt het toch niet zoals het zou moeten en komen die 'haat'-gevoelens voor mezelf weer op.
Alles voelt zo gecompliceerd, zo ingewikkelt. Ik snap mezelf totaal niet meer. Ik zou wensen dat alles wat makkelijker was. Mijn ogen dicht doen en dromen, voor altijd dromen. Mijn dromen ben ik namelijk wél de baas.
ik hoop dat iemand me kan vertellen wat ik moet doen, maar dat lijkt me sterk met dit vage verhaal. Daarom vraag ik jullie om een beetje ervaring wat jullie met mij willen delen, dan voel ik me misschien iets minder 'alleen' en iets meer begrepen. Bedankt.
[ bericht aangepast op 17 aug 2011 - 20:35 ]
Let it come and let it be