• De man die in oktober een zeldzame uitgave stal van het eerste Harry Potter-boek moet zes weken de cel in. Daarnaast moet hij 250 pond schadevergoeding en 400 pond gerechtskosten betalen, meldt de BBC.

    Het gaat om de eerste druk van Harry Potter and the Philosopher's Stone. Een 40-jarige man stal het boek uit een kunstgalerie in het Britse Oxfordshire. Het boek werd half november teruggevonden in een plastic zakje, naast een drogisterij. De man bekende de diefstal.

    Bron: MSN.com

    Ik vind dit echt achterlijk, waarom ga je zo'n boek stelen?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Omdat het de eerste druk is, I mean, duhh!
    Nee, jokie, de mensheid van tegenwoordig.
    Wat moeten we er toch mee? *schud hoofd teleurgesteld*


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Omdat dat boek, als je het door zou verkopen, echt heel veel geld waard is misschien?


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik zou ook een boek van harry potter stelen als ik geen geld had,hihiii.


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Ik zou dat boek graag willen hebben, maar ik zou het nooit stelen.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Ik vind het belachelijk dat hij de cel in moet omdat hij een BOEK heef gestolen! Kom op zeg,hebben die agente niks beters te doen dan achter een boekendief aan te gaan. Ik zeg niet dat het goed is wat hij heeft gedaan,ik vind het alleen overdreven.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    net goed ololol.
    6 weken is voldoende.


    I live for the applause, you will die for it.

    StJimmy schreef:
    Ik vind het belachelijk dat hij de cel in moet omdat hij een BOEK heef gestolen! Kom op zeg,hebben die agente niks beters te doen dan achter een boekendief aan te gaan. Ik zeg niet dat het goed is wat hij heeft gedaan,ik vind het alleen overdreven.


    Ik vind het ook onzin, maar het blijft een voorwerp uit een kunstgalerie en als je een voorwerp uit een kunstgalerie steelt word je zwaarder gestraft dan als je een boek steelt uit een boekenwinkel(krul)


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Nou het is best veel geld waard en meschien was die man HP obsest en stal die het boek omdat hij geen geld had om te het te kopen? (krul)

    Hp is Heilig maar omdat hij een Boek heeft gestolen hoeft hij van mij nog niet zoveel te betalen
    :Y)


    =

    Courtesan schreef:
    Omdat dat boek, als je het door zou verkopen, echt heel veel geld waard is misschien?


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    owkee...een boek stelen?


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    StJimmy schreef:
    Ik vind het belachelijk dat hij de cel in moet omdat hij een BOEK heef gestolen! Kom op zeg,hebben die agente niks beters te doen dan achter een boekendief aan te gaan. Ik zeg niet dat het goed is wat hij heeft gedaan,ik vind het alleen overdreven.

    StJimmy schreef:
    Ik vind het belachelijk dat hij de cel in moet omdat hij een BOEK heef gestolen! Kom op zeg,hebben die agente niks beters te doen dan achter een boekendief aan te gaan. Ik zeg niet dat het goed is wat hij heeft gedaan,ik vind het alleen overdreven.

    Hij heeft niet zomaar een boek gestolen, hij heeft een 'kunstwerk' uit een museum gestolen. Het is bijna hetzelfde als ik nu een schilderij van Van Gogh ging stelen uit het Van Gogh Museum. :')


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    (...)
    Hij heeft niet zomaar een boek gestolen, hij heeft een 'kunstwerk' uit een museum gestolen. Het is bijna hetzelfde als ik nu een schilderij van Van Gogh ging stelen uit het Van Gogh Museum. :')

    Nou een boek waar duizenden kopieën van zijn en een schilderij van een van de bekendste schilders waar er maar een van is,dat kan je toch niet echt vergelijken niet?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Wat een retard, dan verkoop je het toch meteen op de zwarte markt.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Weetje, ik zit net in mijn boek te kijken en dat is de tweede druk, haha, best gaaf (: Dan heb ik toch ook nog 'een van de eerdere'. Maarja, ik snap het op zich wel, het is wel van een museum gestolen. Alhoewel ik zes weken én die boetes wel erg ver vind gaan.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle