Foto bij 002 ll Sade Angel Hamilton

Hoofdstuk 2!! Willen jullie asjeblieft jullie mening achterlaten??

Meen je dat nou?' Ik knikte, waarna een traan over mijn wang gleed. 'Hij had het beloofd' fluisterde ik zachtjes. Zoe plaatste haar hand op mijn rug en wreef bemoedigend. 'Bel hem anders even' zei ze en pakte haar mobiel er al bij. 'Heb ik al gedaan, maar ik kreeg een of andere jongensstem' Ze trok verbaasd haar wenkbrauw op, waarna ik mijn schouders ophaalde. Als teken dat ik er ook niks van snapte. 'Misschien komt hij morgen toch, je moet niet de moed al opgeven' Het was lief van dr om me op te vrolijken, maar ik wist toch dat hij niet zou komen. Hij is ALTIJD werken. Ik knikte maar, om het onderwerp af te sluiten. 'Laten we het over iets leukers hebben' grinnikte ik en ging bij Zoe op het bed zitten. 'Oh wacht, eerst moet ik plassen' giechelde ik en rende richting de wc. Zo snel als ik bij de wc was, zo snel was ik ook weer terug toen ik Zoe hard hoorde schreeuwen. 'Wat is er? Is er een bom ontploft? Begint de derde wereldoorlog?' grapte ik lachend. Zoe schudde wild haar hoofd en klopte naast haar op het bed. 'Justin Bieber gaat de familie van zijn bodyguard ontmoeten' schreeuwde ze enthousiast en ik keek haar verbaasd aan. 'Is dat nou zo bijzonder? Man, ik dacht echt dat er een derde wereldoorlog aankwam' Zoe is zo'n fan van Justin Bieber dat ik er eigenlijk bijna niks van wil weten. Wanneer ze al het woordje 'Justin' zegt, snoer ik haar de mond. Want seriously, she's crazy! Soms duwt ze haar telefoon onder mijn ogen, om naar een foto te kijken, maar daar heb ik al geen zin in. Als je beste vriendin zo'n obsessie van Justin Bieber heeft, geloof me dan wil je er niks van weten. Volgens Zoe is het al een hele eer dat ik dezelfde achternaam heb als de bodyguard van Justin Bieber, hoe die heet? Geen flauw idee! 'Weetje wat ik ineens bedenk?' Vragend kijk ik naar Zoe, die me uit mijn gedachten haalt. 'Ik heb jouw vader nog nooit ontmoet' Ik begin te denken, maar inderdaad. Ik kan geen een moment bedenken dat Zoe mijn vader heeft gezien, maarja. Wat wil je als ik hem zelf amper zie! 'Als hij morgen komt, zie ik hem' zegt ze enthousiast. Een waarschuwende blik gun ik haar. 'Hij komt niet, dat heeft hij zelf tegen mama gezegd!'


Regendruppels kwamen op de ramen, waardoor mijn zicht steeds minder was. Over 2 uur ben ik jarig, maar slapen kon ik niet. Misschien begrijp je het niet, maar ik ben zo iemand die zich om de kleinste dingen heel druk maakt. En hierom dus ook. Ik kan gewoon niet begrijpen dat hij niks naar mij heeft laten horen, alleen aan mama. Een traan rolde over mijn wang, waarna hij mijn mondhoek bereikte. De zoute smaak kwam in mijn mond terecht, waarna ik mijn tranen wat wegveegde met de rug van mijn hand. Ik had mijn 16de verjaardag heel wat anders voorgesteld, het zit me ook allemaal niet mee deze weken. Jason heb ik vorige week betrapt met een ander, papa komt niet op mijn verjaardag.. Ik werd opgeschrikt uit mijn gedachten door mijn mobiel die afging. Met kleine stappen liep ik naar mijn nachtkastje en pakte mijn mobiel uit mijn oplader, waarna ik het groene hoorntje indrukte en hem bij mijn oor hield. 'Met Sade' zei ik, aangezien het nummer onbekend was. 'Hoi schatje, met papa. Hoe is het met je' Een brok die in mijn keel was ontstaan slikte ik door en een kleine glimlach kwam op mijn gezicht, gewoon om alleen de stem van papa te horen. 'Gaat wel' zei ik zachtjes, het klonk gebroken, maar dat mocht hij best weten. 'Ah meisje toch, ik weet dat het niet met je gaat. Daar ken ik je te goed voor, ook al kan ik dat niet zo vaak laten zien' Een traan, gevolgd door meerdere tranen stroomden over mijn wangen en ik snikte luidruchtig. 'Ik ben morgen op je verjaardag Sade, ik wil je zestiende verjaardag echt niet missen' Weer een kleine glimlach ontstond er op mijn gezicht en ik veegde snel de tranen weg. 'Echt?' piepte ik. 'Echt! Ook al moet je daar wel iets voor weten' Ik trok mijn wenkbrauw op, maar merkte dat hij dat toch niet zag door de telefoon. 'Wat dan?' 'Mijn werk, ik- ik doe niet hetzelfde werk als de vaders van je vriendinnen en er moet iemand mee naar je verjaardag, die ik niet alleen mag laten'

Reageer (1)

  • Bolognese

    Ga je misschien verder?

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen