Foto bij 10

Heew :3

kennen jullie toevallig doe boeken van De Caster Kronieken?

x

‘einde les!’ schreeuwt Anderling.
We lopen, nog steeds lachend, naar buiten toe.
‘wat hebben we nu?’ vraag ik aan niemand in het speciaal. ‘lunch’ antwoord Hermelien.
‘yeahh, zeg ik overdreven opgelucht, ‘ik verga van de honger.’ we lopen richting The Great Hall. Meteen begint Ron zich vol te proppen, en Hermelien kijkt afkeurend toe. En ik praat wat met Harry, hij heeft me zo net Zwerkbal uitgelegd en ik ben van plan om voor de positie jager te gaan, en Harry had daar enthousiast op gereageerd, dus ja waarom niet?
‘Naar de lessen toe!’ galmt de stem van Professor Anderling door de zaal.
‘welke les hebben we nu?’ vraagt Ron. ‘Verzorging van fabeldieren, van Hagrid’ zeg ik. ‘ken jij Hagrid?’ vraagt Harry. ‘ja, hij bracht me naar het kasteel, kreeg volgens mij bijna een hartaanval toen ik die man zag, hij is grooottt’ zei ik en het laatse woord zij ik nog al zangerig. ‘ja dat dachten we allemaal volgens mij ‘ zegt Harry glimlachend.
Grinnikend lopen we richting Hagrid’s hutje, waar we samen met, helaas, met de Zwadderaars les hebben.
Als we aan komen zien we dat de meeste Griffoendors er al zijn, en ook een paar Zwadderaars. Langzaam stroomt het grasveld vol ment leerlingen.
Dan komt Hagrid er aan ‘sorry de les gaat niet door’ zegt hij iet was overstuur.
Snel lopen we naar Hagrid toe ‘wat is er Hagrid?’ vraagt Harry
‘niets niets, ga maar snel terug naar het kasteel’ zegt hij.
Langzaam lopen we weg ‘dat was echt raar’ zegt Ron.
‘wat zou er zijn?’ vraagt Harry. ‘misschien heeft het te maken met de voorbereidingen van het toverschoolkampioenschap?’ vraag ik. ‘zou kunnen’ zegt Hermelien.
Als we bij het kasteel aankomen is iedereen gespannen want de andere scholen zouden aankomen.
We lopen met z’n alle The Great Hall in gaan zitten en beginnen met eten.
‘Hier zijn de dames van beauxbatons academy of magic en hun school hoofd Olympe Maxime.’ Zegt Perkamentus. De deuren gaan open en een stuk of 30 meisjes in blauwe uniformen komen binnen, dansend.. de jongens kijken hun ogen uit, en Hermelien kijkt geërgerd naar Ron die met z’n mond open aan het kijken is. Als alle meiden zitten komt de volgende groep. ‘de jongens van de Durmstrang Institute en hun schoolhoofd Igor Karkaroff’ Zegt Perkamentus. Nu zijn het de meiden die aan het staren zijn. Als iedereen zit begint hij te praten over de vuurbeker, blablabla. Het boeit me eerlijk gezegd weinig dus begin ik maar eens naar de mensen te kijken die eigenlijk aan de griffoendor tafel zitten, ik kende wel wat mensen zoals Marcel,Leo ,Berlinda,de zusjes Patil, en Simon maar voor de rest kende ik nou niet echt mensen. Uit andere afdelingen kende ik alleen Luna best goed, en ik kende Malfoy. helaas. ‘naar jullie Common rooms toe’ gaat de stem van Perkamentus. ‘heb je eigenlijk wel opgelet’ vraagt Hermelien met een serieus gezicht. ‘nee, nog iets belangrijks gezegd?’ vraag ik. ‘ja, je mag niet meedoen onder 17 jaar.’ Zegt Harry. ‘was ik toch al niet van plan.’ Mompel ik.
Als we bij de Common room aan komen loop ik meteen door naar de slaapzaal.
Snel maak ik me klaar om te gaan slapen. En ga op bed liggen.
Niet veel later licht Hermelien ook in bed. ‘Hermelien?’. ‘ja?’ vraagt ze.
‘ga je morgen mee naar Hogsmeade voor een jurk?’ vraag ik twijfelend.
‘ja lijkt me leuk’ zegt ze en ze glimlacht even naar me. ‘oké, welterusten Hermelien’.
‘truste’zegt ze.

Reageer (3)

  • Marly2801

    nieuwe abo!!!
    ben benieuwd welke jurk ze koopt!
    heb je een platje van blaire?
    ohh en die van de jurk!!
    waar gaan die boeken over?
    snel verder!(H)

    1 decennium geleden
  • xmoongirlx

    verder xx
    net als eva wil ik weten waar het over gaat

    1 decennium geleden
  • xEvax

    Oeh ben benieuwd wat voor jurk ze koopt ^^
    Waar gaan die boeken dan over alsook vragen mag (A)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen