Deze keer gaat Emma met de auto naar school, dus kan ze iets langer slapen. De wekker loopt af om 6u stipt. Op het gemakjes klaarmaken en rustig vertrekken naar school. Ook nu staat Lise op haar te wachten, allebei zijn ze blij dat het maar een halve dag school is én dat ze maar 2u egt les hebben, want ze hebben 2u achtereen sport. Emma kan niet meedoen omwille van een kwetsure aan haar voet. Lise denkt dat Emma wat overdrijft, maar Emma bijt juist heel hard op haar tanden om de pijn die ze voelt te verbijten. Het eerste uurtje valt best nog mee en het tweede ook. Emma verheugde zich op de pauze. Zou ze deze keer wel de onbekende knapperd zien? Of zou hij zich weer niet laten verschijnen? Toch gingen de meisjes naar hun plaatsje onder de boom. Lise en Emma praatten wat na over de afgelopen lessen. En ja hoor, daar kwam dan uiteindelijk uit de verte 'de onbekende hottie' te voorschijn, zo had Emma hem inmiddels genoemd. Lise merkte weer niks, Emma ging even in op het onderwerp maar gluurde wat naar de jongen. Soms keek hij ook even om, en dan verscheen die flauwe schuine lach weer, en keek hij verlegen naar beneden. Emma had een grimas op haar gezicht. Lise merkte het deze keer. Ze vroeg waarom Emma zo een brede glimlach op haar gezicht had. Emma gaf er de draai aan dat ze gewoon gelukkig was. Lise ging er niet verder op in. De 2 lesuren sport vlogen voorbij. Middag: tijd om naar huis te gaan. Emma liep nog een eindje mee met Lise. En dan nam Emma een redelijk grote omweg naar de plek waar ze had afgesproken met haar moeder. Emma's moeder was zeer kwaad toen Emma eindelijk in de auto stapte, Emma gaf de school er de schuld van. Ze begreep het en ging er niet verder over in. Wanneer Emma thuiskwam is ze direct naar boven gegaan en begonnen aan haar huiswerk zodat ze vlug gedaan had en dat ze vlug op haar computer kon. Lise en Emma sms'ten tussendoor. Lise hielp Emma dingen herinneren en omgekeerd. Tegen de avond dat Emma in de zetel zat te niksen kreeg ze een sms van Lise met de boodschap: 'Moet je nu es wa wetn?'. Emma reageerde erop: 'jaa heel grg zelfs :D'. Lise antwoordde binnen de minuut met: 'Toen ik met de trein nr huis moest, stond er een kwn-oe-schattige jongen op myn perron.' Emma wist niet wat ze moest antwoorden, Lise had immers ook een relatie, dus antwoordde ze met de neutrale 'ahjhaa'. Lise vertelde nog meer en meer, zo kreeg Emma te horen dat Lise wist waar haar schattige jongen woonde en alle details erop en eraan. Emma had hier duidelijk geen zin in, maar liet het niet merken aan Lise dus antwoordde ze met wat theater er rond. Toen het laat genoeg was besloot Emma te gaan slapen. En niet veel later kreeg ze een sms'je van Lise dat ze hetzelfde ginge doen. Emma moest er de volgende dag weer vroeg uit omdat ze met de trein naar school moest. Het was een lange dag vond Emma en ze viel als een blok in slaap.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen