09
x
die ander story waar ik het over had ga ik niet op Q zetten aangezien er al heel veel van dat soort story's zijn, en ik nog niet echt tevreden ben.
xx
Ik werp hem nog een dodelijke blik toe en loop dan achter Harry aan richting het lokaal, die ondertussen is opengemaakt door de ‘gevreesde,boze,langharige, Zwadderigvoortrekkende, Snape.’ Ik zoek achterin samen met Harry een plekje. ‘wie was die jongen net?’ vraag ik aan Harry. ‘Malfoy’ gromt hij. ‘aha’. Dat was dus Malfoy, ik had al best veel over hem gehoord van Ron,Harry en Hermelien. En na deze reactie van de jongen, ben ik het helemaal met hun eens. De les begint, Snape kijkt de klas even rond en zijn blik blijft hangen op mij. ‘ah, mevrouw Willows, die nieuwkomer.’ En hij grijnst gemeen.
‘wat is de functie van Felix Felicis?’ hij denk waarschijnlijk omdat ik nieuw ben dat ik niks weet, fout. Ik had al super veel boeken over toverdranken gelezen. Ik vond het erg interessant. ‘het maakt dat je geluk hebt, De toverdrank is vreselijk moeilijk te maken. Het vergt zes maanden voorbereiding en moet enige tijd op het vuur staan koken. Het brouwen gaat vaak fout, dat kan toverdrank met vervelende bijwerkingen worden. ‘het is net of iemand de grijns van Snape’s gezicht had geveegd’, nu zijn de Griffoendor’s en ik de gene die grijnzen. ‘goed. 5 punten voor griffoendor.’ Mompelt hij stug.
De rest van de les ging goed, allen werd Harry nogal vaak uitgescholden, Waar ik dan tegenin ging maar daar ben ik mee gestopt, dat gaat alleen maar van onze punten af.
Als de les af is gaan we naar de volgende les Transfiguratie van Professor Anderling.
Als we bij het goede lokaal aan komen gaan we heel iets naders doen dan Transfiguratie ben ik bang. De meiden en jongens worden van elkaar gescheiden.
Ik zit naast Hermelien, en tegenover Harry en Ron.
‘het kerstbal is een traditioneel onderdeel van het Toverschool Toernooi en word gehouden op Eerste Kerstdag’ begint professor Anderling. ‘elke leerling uit de 4e klas of hoger mag heen gaan, maar mag ook een introducé meenemen,het is traditie dat de schoolkampioenen het feest openen met een dans. Meneer Wemel, kom eens hier. Linker hand op mijn heup andere op de schouder’ commandeert ze. Aan de overkant zie ik Harry lachen samen met, volgens mij, de broers van Ron: Fred en George. Ron danst wat onhandig met Professor Anderling, waardoor iedereen moet lachen.’nou zoek allemaal een partner op en oefen de dans!’schreeuwt ze bijna. Ik loop naar Harry toe en vraag met een bekakt accent ‘mag ik deze dans van u?’. Harry grinnikt even en zegt dan, ook met een accent. ‘maar natuurlijk’ .
We beginnen met dansen, of iets wat er op moet lijken. We kunnen nog een 5 seconden dansen zonder dat we de slappe lach hebben. ‘Willows, Potter, ik wil serieus gedrag zien!’ horen we Anderling zeggen. Snel stoppen Harry en ik met lachen, zonder resultaat binnen 20 seconden lachen we weer. ‘einde les!’ schreeuwt Anderling.
Reageer (1)
Haha ik zal ook nooit zo kunnen dansen zonder te lachen. Btw als je maar aan deze story blijft schrijven
1 decennium geleden